AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #1 Del Skrevet 14. september 2016 Hadde dette en gang som liten, nå er jeg 25. Omgås ikke barn og har ikke sittet på gress/i sandkasse. Kjente helt "akutt" kløe der bak for få minutter siden, noe jeg ikke har kjent dagene før eller i det hele tatt siden da jeg hadde det for x antall år siden. Gikk nå på toalettet, og ser to små hvite marker spreller. Friker jo litt ut - for det første er det ekkelt, og for det andre skjønner jeg ikke hvorfor jeg får dette nå. Hvis jeg ikke har merket det før nå, hvor lenge kan jeg ha hatt det? Prøver å skjønne hvor jeg har fått det i fra. Flere som har fått "uforklarlig" mark i voksen alder?? Anonymkode: d3448...69a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #2 Del Skrevet 14. september 2016 Æsj. Nei. jeg har aldri hatt mark, verken som barn eller voksen. Kan ikke skjønne hvordan det går an? Anonymkode: 00ab5...901 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #3 Del Skrevet 14. september 2016 Prøv å tenke hardt hvor du har fått det fra, mest sannsynligvis er du dårlig på håndhygiene eller har spist mat hvor noen har klødd seg i ræva og ikke har vasket hendene. Eller noen som har vasket stumpen til barnet sitt uten å vaske hendene, eller et barn som har klødd seg i ræva og så tatt på et dørhåndtak og så har du kommet borti munnen din med samme hånd. Ærlig talt er du den første som har kalt det for barnemark, det er mark. ... jeg fikk babygulrot i går av en annen, jeg trodde da jeg var voksen og skulle få voksengulrot.. OMG!!! Anonymkode: b4117...4be 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #4 Del Skrevet 14. september 2016 Jeg er svært god på håndhygiene, og derfor synes jeg dette er rart. Ingen vits i å være nedlatende. -TS Anonymkode: d3448...69a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #5 Del Skrevet 14. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er svært god på håndhygiene Tydeligvis ikke, siden du har mark. Anonymkode: 00ab5...901 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClosedParadise Skrevet 14. september 2016 #6 Del Skrevet 14. september 2016 Herregud, ta dere sammen! Går an å oppføre seg og være hyggelig mot ts. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alenia Skrevet 15. september 2016 #7 Del Skrevet 15. september 2016 Jeg fikk det plutselig for ett år siden!! Startet ordne med en ny type, som hadde frem til nylig (da) hatt et lite barn boende hos seg. Så jeg konkluderte med at det kom fra det 😂 Er så ekkelt, og jeg kom meg ikke på apotek før ettermiddagen etter og prøvde desperat de fleste kjerringråd. En rødløksbit opp i stumpen roet ting så jeg fikk sove! dra på apoteket i morgen og kjøp ormekur, vask det som kan sv sengesett/håndkleer og undertøy på 90 grader og unngå å bruke det på et par-tre uker så er de vekk!! Og nytt håndkle hver dag en periode.. Mulig jeg er litt paranoida- men jeg var også stemor til en gutt som fikk mark gang etter gang- moren (faktisk!) tok ikke det så alvorlig og gadd ikke passe på så han spiste tabletten etter en uke, vaske hender ordentlig før mat osv og gi han rene håndkleer osv.. (Ho skjønte det til slutt Når guttungen nesten klødde seg til blods i frustrasjon 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemy02 Skrevet 15. september 2016 #8 Del Skrevet 15. september 2016 Anbefaler www.humaworm.com Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #9 Del Skrevet 15. september 2016 (endret) Til deg med mark: du kan ha blitt smittet av mange ting. Er ingen krise, mange voksne kan være uheldig å få det. :-) Ring legen. Anonymkode: 24068...15d Endret 15. september 2016 av lillesky 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 15. september 2016 #10 Del Skrevet 15. september 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Tydeligvis ikke, siden du har mark. Anonymkode: 00ab5...901 Det er da ikke ts som har vært uhygenisk, det er det noen andre som har vært. Marken har jo ikke oppstått av seg selv ved at ts ikke vasket hendene godt nok, den har smittet fra en annen person som ikke har vært nøye på håndvask. Mest sannsynlig har hun har vært på besøk hos noen som hadde mark, eller spist på café eller restaurant hvor en (uhygenisk) ansatt med smitte har forberedt maten. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #11 Del Skrevet 15. september 2016 Be legen skrive ut Zentel på registreringsfritak. Jeg skrev om det i den andre tråden. Det er mye mer effektivt, også for den lille gutten. Hele familien må behandles. http://www.lommelegen.no/legesvar/pr%C3%B8v-zentel-mot-gjenstridig-sm%C3%A5mark Anonymkode: e0819...b8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #12 Del Skrevet 15. september 2016 (endret) Til ts; Har du katt? Kan ha fått smitten via den. Ellers så er det mange som slurver med håndhygiene. Noen kan ha tatt på et eple i butikken f.eks og hatt smitten på seg, også har du spist det eplet uten å ha vasket det godt nok. Lett å kurere barnemark, kontakt lege og få deg en resept. Husk at alt av undertøy og sengetøy må kokes eller fryses. Anonymkode: b5100...c4d Endret 15. september 2016 av lillesky 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #13 Del Skrevet 15. september 2016 Har du katt? Anonymkode: 77908...a0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TinaChristina Skrevet 15. september 2016 #14 Del Skrevet 15. september 2016 Det er vanlig at voksne som har barn, får mark hvis barna har det. De får det gjerne i barnehage/skole. Men dersom du ikke har barn, vil jeg tro dette handler om hygiene. For dette smitter fra rumpe til munn... Men du kan ha kommet borti noe som markinnehaveren har dalket med rumpefingrene på. Kjøp Vermox reseptfritt på apoteket og dette forsvinner fort😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 15. september 2016 #15 Del Skrevet 15. september 2016 (endret) Til deg som gnålte om at det ikke heter barnemark på voksne, samma det, mark er mark! Til ts: Ring legen, så får du kanskje resept uten å måtte dra dit. Jeg vet ikke hvordan de gjør det, har aldri hatt mark før hverken som barn eller voksen. Håper du får markkur fort så du blir kvitt jævelskapen! Må jo klø noe sykt og fy så ekkelt, usj, stakkars deg Ææææh, nå kom jeg på den ekle tråden med hun som fant en mark i musa. Endret 15. september 2016 av Salka 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 15. september 2016 #16 Del Skrevet 15. september 2016 et barn kan ha tatt på en frukt du har spist eller annet.Det finnes middel mot dette på apoteket.Gi blaffen i å finne ut hvordan,det tviler jeg egentlig på at du klarer. God bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MajorasMaske Skrevet 15. september 2016 #17 Del Skrevet 15. september 2016 Barnemark i seg selv er ikke særlig skummelt, men det er usikkert om du har fått i deg andre parasittegg sammen med barnemarken. Dra til legen å ta en sjekk for krapyl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 15. september 2016 #18 Del Skrevet 15. september 2016 Tråden er ryddet for personangrep, brukerdebatt og avsporinger. /lillesky (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #19 Del Skrevet 15. september 2016 Kjøp Vermox på apotek. Like viktig er streng hygieniske tiltak, ellers kan du lett bli smittet på ny, siden eggene lever i 2-3 uker. Skift og kovask sengetøy, dusj hver dag, vask hender, klipp neglene korte osv. Vask badet ofte. Anonymkode: b9dca...a8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lofilteret Skrevet 15. september 2016 #20 Del Skrevet 15. september 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Ærlig talt er du den første som har kalt det for barnemark, det er mark. ... jeg fikk babygulrot i går av en annen, jeg trodde da jeg var voksen og skulle få voksengulrot.. OMG!!! Anonymkode: b4117...4be Det der er bare tull. Det er faktisk vanlig å kalle det barnemark, nettopp fordi det er en type mark som er mest vanlig hos barn. Blir litt småkvalm av den bestvitertonen: "ærlig talt er du ..." I tillegg er det jo DU som tar feil her. Hvorfor være sånn?? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå