AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #1 Skrevet 14. september 2016 Det er jo så himla billig, men hvordan tilbereder man de? Aner ikke hva slags mat jeg evt kan lage hvor feks kikerter kan brukes. Oppskrifter eller bare tips taes imot med stor takk hilsen ei som prøver å spare penger der det går Anonymkode: 2a4e4...f9e
Gjest Ajax Skrevet 14. september 2016 #2 Skrevet 14. september 2016 Putt de i en salat. Eller i en gryterett. Eller stek de på et brett i ovnen sammen med litt olivenolje og godt krydder så blir de nesten som sunn popcorn.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #3 Skrevet 14. september 2016 -Falafler -"Burgere" -kikerter i ovnen med krydder som snacks -Indisk mat Anonymkode: 8a127...666
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #4 Skrevet 14. september 2016 Lager hummus, har det i salater, i ulike gryter og supper (gjerne som erstatning for kjøtt), lager kikertburger. For å nevne noe. Anonymkode: f5371...2e2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #5 Skrevet 14. september 2016 Har brukt å ha de i diverse supper istedefor kylling. Anonymkode: 667e2...0a7
Teriyaki Skrevet 15. september 2016 #6 Skrevet 15. september 2016 Denne kan du jo prøve Hvis du har basisvarene så blir det ikke dyrt. Har ikke prøvd den selv enda. Den står på menyen i morgen. https://coop.no/extra/tid--penger/vegetar-tikka-masala-med-kikerter/
Whoops Skrevet 15. september 2016 #7 Skrevet 15. september 2016 Jeg elsker kikerter / garbanzobønner. Jeg bruker dem i stedet for ris, pasta eller poteter, i salater, gryter, supper, lager hummus eller falaffel, rister dem i ovnen med olivenolje og krydder som snacks. Chana Masala er supergodt, men det kjøper jeg helst på restaurant. Ofte ender jeg med de på glass, men når jeg først bruker tørre lager jeg masse og fryser ned i porsjoner når de er ferdig oppbløtt og kokt, slik at jeg har dem lett tilgjengelig. Kan hives rett oppi gryter og supper eller varmes i en panne eller kjele. Til nød kan de også kjøres litt i microbølgeovnen. Kikerter metter godt og er sunt. For meg som synes jeg ikke blir skikkelig mett uten en eller annen type kjøtt, så er det en sikker vinner som kjøtterstatter.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #8 Skrevet 15. september 2016 Vi lager kikertmos (ikke hummus), men som en potetmos. Ungene elsker det, og det er godt for oss voksne også, selv om jeg personlig foretrekker å spise dem umoste De erstatter uansett potet på mange måter hos oss, akkurat som at bønner gjør det. Anonymkode: d4cb3...c6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå