Gjest Anonymous Skrevet 16. november 2004 #1 Del Skrevet 16. november 2004 Jeg jobber deltid og nå skal min stilling vurderes om den skal bli fulltid. Jeg jobber ikke i det offentlige. JEg har to gode grunner til at stillingen min skal økes, noe jeg ønsker. For det første er det arbeidsoppgavene, som jeg bare ikke har nok tid til å følge opp. Det er jo det viktigste. Men i forbindelse med vurderingen vil det bli gjennomgang av muligheter for omstrukturering og omfordeling. Jeg er selvfølgelig med på det, men har ikke lyst til å gi fra meg arbeidsoppgaver. Så er det de personlige grunnene. Siden jeg nylig ble enslig forsørger er jeg simpelthen nødt til å jobbe full tid. Dersom stillingen min forblir en deltidsstilling vil jeg måtte søke andre jobber og atlså slutte i min nåværende jobb, som jeg stortrives i. :-( Jeg er så usikker på hvordan jeg skal forholde meg til alt dette. Skal jeg legge frem begge grunnene, eller bare det jobbtekniske? Han som skal vurdere vet om min private situasjon. Vil det bli oppfattet negativt om jeg sier jeg må søke andre jobber dersom jeg ikke får full tid? :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dreyer. Skrevet 17. november 2004 #2 Del Skrevet 17. november 2004 Egentlig har jeg ikke noe godt svar, men kanskje jeg har et moment til som du kan bruke: Dersom du slutter i jobben får de utgifter til ansettelse av ny i form av annonsering og opplæring og ikke minst går det bort en god del tid til dette, tid som kunne vært brukt produktivt til andre ting i en presset hverdag. Men jeg vet ikke egentlig om dette var et argument du bør bruke, du bør i så fall kjenne ledelsen veldig godt og være sikker på at de virkelig ønsker å ha deg med videre. Jeg mener, at de ikke egentlig ser dette som en mulighet til å "bli kvitt deg" ved å ikke gi deg utvidet stilling. Andre kan sikkert si mer fornuftige ting enn meg om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. november 2004 #3 Del Skrevet 17. november 2004 Jeg ville fokusert på hvor mye mer de kan få igjen for at din stilling blir utvidet. Fortjenesten deres må økes i forhold til det stillingen din evt blir økt med. På min arbeidsplass endret vi en stilling fra 80% til 100 %. Delvis for å gjøre den mer attraktiv som en full stilling, men da endret vi også arbeidsfordelingen slik at stillingsbeskrivelsen blir en annen. Dessverre viser det seg at vi fikk mer effektivitet ut av 80% løsningen, derfor går vi tilbake til tidligere løsning. De resterende 20% legger vi til en annen mindre stilling som økes til 50%. Mange tall her, men vedkommende som har engasjement i 100% stilling får nå kun tilbud om 80%. Vedkommende aksepterer ikke endringen i arbeidsoppgavefordelingen som må til, for denne ansatte har trivdes med arbeidsoppgavene sine. Det er synd at det skjer på dette tidspunktet, og det vil være slitsomt å ansette en ny og lære opp en nyansatt. Men vi gjør heller dette enn å ha en demotivert ansatt som dermed vil være mindre effektiv. Ikke syt og klag er det beste rådet jeg kan gi deg. Personer som bare syter og klager når det er litt usikkerhet, lar jeg gå med glede. De kan være superdyktige, men jeg orker ikke negative folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå