AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #1 Skrevet 14. september 2016 Hei. Noen som har noen for og mot argumenter for denne påstanden: "Religion+tvang=umulig?" Hva tenker dere? Vi kan prøve å få igang en debatt ettersom barna mine sover, og jeg har friheten til å gjøre hva jeg vil akkurat nå Så, jeg tenker jo at det ikke finnes noen religion med tvang, eller burde ikke finnes. Mannen min derimot mener at det i mange land er mulig å være tvunget til å være religiøse på utsiden, for å oppnå andres krav til deg. Anonymkode: 8e63a...aaa
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #2 Skrevet 14. september 2016 Det finnes helt sikkert land uten religionsfrihet. Men da er det vel hovedsaklig staten som pålegger folket en religion. Anonymkode: 401c7...4cb
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #3 Skrevet 14. september 2016 Jeg er enig med at det ikke finnes noen religion uten frihet. Men for meg vil vel forargumentet til påstanden være at religion ikke er noe religion når du selv ikke mener noe, og ikke opplever religionen individuell! Anonymkode: 8e63a...aaa
stan Skrevet 15. september 2016 #4 Skrevet 15. september 2016 Kommer litt an på hva man mener med religion. Jeg tenker på religion som den delen av forholdet mellom Gud og mennesker som er lagd av mennesker. Mange religiøse fenomener stammer kun fra mennesker. Og det er jo ikke grenser for hva mennesker kan få seg til å gjøre når de kan bruke religion som årsak. Så at det finnes tvang og ufrivillighet som følge av religioner er det lite tvil om. Men om tvang er noe som er fra Gud er derimot et helt annet spørsmål.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå