Gå til innhold

CD-brenning

Bertha

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Føler meg som en dust - aner ikke hvordan jeg skal brenne en CD *rødme*

Har CD-brenner, og vil så gjerne lage mine egne samleplater med musikk, men aner ikke hvilken software eller filformater som jeg bør bruke.

Noen som kan hjelpe en stakkar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fulgte det ikke med noe software når du kjøpte Pc eller brenner da?

Skjønner at du blir litt forvirra altså. Man trøst deg med at du lærer etter en gang eller 2.

Har du ikke software kan du kanskje gå inn på www.tucows.com og titte etter noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Føler meg som en dust - aner ikke hvordan jeg skal brenne en CD *rødme*  

Har CD-brenner, og vil så gjerne lage mine egne samleplater med musikk, men aner ikke hvilken software eller filformater som jeg bør bruke.

Noen som kan hjelpe en stakkar?

Du er langt ifra en dust, man kan jo ingenting før man har lært seg noe, eller? :)

MP3 search tools finner du på www.download.com

Vil du overføre din egen musikk fra CD til maskinen kan du laste ned musicmatch jukebox fra denne siden: http://www.musicmatch.com/

Last ned winamp www.winamp.com for å høre på musikken, derfra kan du også konvertere mp3 til wav:

Klikk i øverste venstre hjørne, da vil en meny komme frem.

Du velger: Options - Preferences - Plug-ins - Output. Du vil da se at 'Nullsoft waveOut plug-in v2.3 er merket, den skal alltid være merket når du skal HØRE på musikken. Men når du skal konvertere mp3 til wav velger du 'Nullsoft Disk Writer plug-in v.1.0 (x86). Kan jo hende jeg ikke har den nyeste gratisversjonen av winamp, så det kan stå noen andre tall i din meny. Så spiller du bare alle mp3'ene dine i winamp og da vil de være wav filer lagret i den mappen du har velget.

Så er det bare å åpne cd-brenner programmet og plassere wav filene der. Ikke oppbevar wav filer unødvendig på hardisken, da de tar så stor plass.

Alt er selvsagt gratis. Send meg en privat mld eller noe hvis det er noe mer du lurer på når det gjelder cd-brenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du windows xp, så er det jo brennerprogram inne i windows. Da bare trykker du start, my computer - og går til filene dine, velger de du vil ha, og trykker copy, så kan du etterhvert trykke på brenn cd eller noe, da får du valg om du vil ha audio cd (kan spilles i cd-spiller) eller kopiere som datafiler (kan spilles på dvd)

Anne Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...