Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber 56% i kommunen. Tar en del ekstra, men utenom det har jeg 56% fast. Øverst i lønnslippen står det 56% regulativ lønn : 16 000.

Jeg håper virkelig at det er summen jeg får utbetalt? Altså etter skatt? Har 35% skattetrekk av en eller annen grunn så hvis det er 16 000 før skatt så får jeg jo bare utbetalt 11 000 :(  for noen mnd siden hadde jeg 60% stilling. Fikk aldri under 16 000 i lønn de mnd jeg ikke tok ekstra. Men nå ble jeg plutselig usikker for jeg har aldri visst at jeg hadde 35% skattetrekk.. Trenger bare bekreftelse på dette siden jeg går å tenker på det hele tiden. Får vondt i magen. Har ikke råd til å betale alle utgifter hvis jeg kun får 11 000 utbetalt

Anonymkode: f16f1...c50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er umulig å vite uten at du skriver hva mer som står der. De fleste lønnsslipper har en eller annen variant av "Til utbetaling: Kr xxx" nederst, som da er det du får utbetalt (etter skatt). Ellers har du tydeligvis jobbet der en stund, så du kan jo bare sammenligne tidligere utbetalinger opp mot tidligere lønnsslipper?

Skrevet

Det høres ut som om 16.000,- er fastlønnen din, dvs før skatt.  Det er en del lovkrav til hva en lønnsslipp skal inneholde, og det skal stå tydelig hvor mye som er skattegrunnlaget, hvor mye du er trukket i skatt og hvor mye som blir utbetalt.  I alle lønnsystemer jeg har vært borti så står utbetalt beløp helt nederst.

Skrevet

Ja utbetalt beløp står nederst. Men det står regulativ lønn 16000 øverst på hver lønnslipp

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja utbetalt beløp står nederst. Men det står regulativ lønn 16000 øverst på hver lønnslipp

Ja men da vet du jo hva du får utbetalt.  Er litt usikker på hva du spør om :klo: 

Skrevet

Men det er vel en helt normal lønn å få når du bare har 56 % fast? 11 utbetalt etter skatt.

Anonymkode: ebd7e...ad1

Skrevet
11 timer siden, Kara W skrev:

Ja men da vet du jo hva du får utbetalt.  Er litt usikker på hva du spør om :klo: 

Jeg spør om hva regulativ lønn betyr. Er det det jeg får før eller etter skatt? 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spør om hva regulativ lønn betyr. Er det det jeg får før eller etter skatt? 

Var ikke så lett å forstå at det var det du lurte på, men svaret er nok at det er før skatt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...