AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #1 Skrevet 14. september 2016 Har et barn på 7,5 år som ikke trives på sfo og har lyst til å slutte. (Hun går i 2.klasse) Problemet (?) er at hun da vil være alene hjemme i 2 timer èn dag i uken og far mener det er uansvarlig og er redd noen skal varsle barnevernet.. Hun er selvstendig og hadde klart det helt fint, hun har vært litt alene mens jeg har vært på butikken eller lignende. Hun har mobiltelefon og jeg kan være her på under ti minutter hvis hun ringer meg. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: df833...407
Nøste~ Skrevet 14. september 2016 #2 Skrevet 14. september 2016 (endret) Jeg hadde selvfølgelig latt ungen få lov til å være alene hjemme. Endret 14. september 2016 av Nøste~ 6
Rararara Skrevet 14. september 2016 #3 Skrevet 14. september 2016 Da hadde jeg latt henne gjøre det. Det er utrolig hvor fort de vokser på å få prøve seg på slikt. 5
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #4 Skrevet 14. september 2016 Hadde ikke vært noe problem. Jeg var selv hjemme alene flere dager i uken etter skoletid og det gikk helt fint. Anonymkode: 0003f...eea 7
Zienna Skrevet 14. september 2016 #5 Skrevet 14. september 2016 Høres ikke uansvarlig ut i mine ører. Dere vurderer barnet, hun ønsker det selv, og kan kontakte dere om det skulle være noe. Av og til tror jeg foreldre er altfor redd for barnevernet! Klart det alltid er en balansegang om hva et barn er i stand til å ta ansvar for. De fleste barn i denne alderen vokser på, og er stolte av seg selv over å klare seg selv. Det er viktig for deres selvtillit. Bruk fornuften selv, og vit hva dere gjør, så har ingen andre noe å kritisere dere for 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #6 Skrevet 14. september 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har et barn på 7,5 år som ikke trives på sfo og har lyst til å slutte. (Hun går i 2.klasse) Problemet (?) er at hun da vil være alene hjemme i 2 timer èn dag i uken og far mener det er uansvarlig og er redd noen skal varsle barnevernet.. Hun er selvstendig og hadde klart det helt fint, hun har vært litt alene mens jeg har vært på butikken eller lignende. Hun har mobiltelefon og jeg kan være her på under ti minutter hvis hun ringer meg. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: df833...407 Jeg må innrømme at jeg ville ha sendt en anonym bekymringsmelding til Barnevernet. Anonymkode: cfd1d...684
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #7 Skrevet 14. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg må innrømme at jeg ville ha sendt en anonym bekymringsmelding til Barnevernet. Anonymkode: cfd1d...684 Hjelpes. Anonymkode: 370b6...4f5 39
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #8 Skrevet 14. september 2016 det går nok helt fint. Som du sier så kan du være hjemme på 10 min. Ha noen regler som feks ikke lov å bruke ovn osv. Alltid ha på telefonen slik at du kan ringe for å høre om alt går bra. Låse døren og ikke åpne om det banker på (gudene veit hvem det kan være liksom). Til deg som vil melde til barnevernet; omg.... Anonymkode: 657d8...9e8 1
Gjest Chroma Skrevet 14. september 2016 #9 Skrevet 14. september 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg må innrømme at jeg ville ha sendt en anonym bekymringsmelding til Barnevernet. Anonymkode: cfd1d...684 Hvorfor det?
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #10 Skrevet 14. september 2016 3 minutter siden, Chroma skrev: Hvorfor det? Sikkert samme personen som ringte BV pga foreldrene serverte grandiosa og moren møtte opp i barnehagen i joggebukser og med kort hår.. Anonymkode: c8a04...f01 20
Gjest Chroma Skrevet 14. september 2016 #11 Skrevet 14. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Sikkert samme personen som ringte BV pga foreldrene serverte grandiosa og moren møtte opp i barnehagen i joggebukser og med kort hår.. Anonymkode: c8a04...f01 Sånne mennesker ødelegger så utrolig mye for andre! Tåpelig oppførsel!
*Prøver igjen* Skrevet 14. september 2016 #12 Skrevet 14. september 2016 Jeg hadde fokusert på hvorfor barnet ikke trives på SFO? I dagens samfunn er de aller fleste 7åringer på SFO, hun vil gå glipp av mye sosialt hvis hun slutter... 8
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #13 Skrevet 14. september 2016 Hadde ikke vært noen problemstilling for meg, så lenge barnet er trygg. (Kan for eksempel øve på at brannalarmen hår hjemme. Så føler en seg lutt tryggere på det.) tenker at mange skulle vært meldt til bv om det var grunnen. De kommer ikke pga det Anonymkode: b845d...8b8
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #14 Skrevet 14. september 2016 Jeg synes ikke det ikke er ok, når barnet er så ung. Anonymkode: 2ed02...17b
Gumman87 Skrevet 14. september 2016 #15 Skrevet 14. september 2016 Jeg syns det er ett par år for tidlig..
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #16 Skrevet 14. september 2016 Hvorfor trives hun ikke på SFO? Har hun venner der? Anonymkode: 0d660...274
Cesil Skrevet 14. september 2016 #17 Skrevet 14. september 2016 Eldstemann her i huset mistrives veldig på SFO. Dermed sluttet han der da han var 7,5 år. Vi beholdt SFO-plassen en stund i tilfelle det ikke skulle gå bra med ham alene hjemme. I begynnelsen gikk han bare litt tidligere fra SFO og gradvis gikk han tidligere og tidligere hjem. Nå er det et halvt år siden han sluttet og det har gått veldig bra. Han har telefon tilgjengelig i tilfelle det skulle være noe, vi kan være hjemme på 10 minutter om han ringer og vi har et par i nabohuset, som er pensjonister, som han kan gå til om han ikke vil være alene. Men han storkoser seg alene hjemme. I dag kom jeg litt tidligere hjem enn planlagt og da ble han litt sur. 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #18 Skrevet 14. september 2016 Melde til barnevernet?!? Er folk riv ruskende gale?? Her vi bor (by), tipper jeg omtrent halvparten sv barna begynte med halvplass SFO i 2. Trinn. Dvs at va halvparten gikk hjem relativt tidlig. Min feks var hjemme en time alene hver dag før vi kom fra jobb. De fleste kameratene gjorde det samme. Anonymkode: 2e95e...e90 2
Arkana Skrevet 14. september 2016 #19 Skrevet 14. september 2016 (endret) Hvis hun vil det selv hadde jeg syntes det var helt uproblematisk. Endret 14. september 2016 av Arkana 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #20 Skrevet 14. september 2016 1 time siden, Chroma skrev: Sånne mennesker ødelegger så utrolig mye for andre! Tåpelig oppførsel! Ødelegger ikke hvis alt viser seg å være i skjønneste orden! Da blir jo sak henlagt. Bedre å ha undersøkt en anonym melding fremfor å ikke undersøke. Anonymkode: cfd1d...684
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå