Gå til innhold

Pasta carbonara i bryllup?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Elsker pasta og elsker carbonara...men er det mange gjester som skal serveres, skal det mye til å servere god pasta samtidig til alle. Pasta som står litt, blir lett klumpete, og ligger dem for lenge i vann, blir den vassen. Hva med å ha det som nattmat istedet? Da er ikke kvaliteten SÅ nøye....

Anonymkode: 019cc...f42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du kan høre med cateringselskapet hva de er gode på?  Det er mange retter som er gode i hverdagen men som folk blir litt skuffet over å få i bryllup. Snakker ikke for meg selv her nå, men selv om mange kanskje spiser svinebiff med ris og hvitløksbaguetter hjemme, kan det godt hende de hadde forventet mer i et bryllup. Særlig hvis de ser at dere har brukt penger på andre ting som fin kjole, lokale, bryllupsreise osv. Du kan jo ta en titt på trådene som handler om hva andre har servert i sine bryllup?

• Liker 4
Skrevet

Gosh, folk og krav altså! Hvis folk krever "finere mat" enn kjøtt og ris, noe som er kjempegodt, så sier det egentlig mest om dem selv.

• Liker 5
Gjest Blondie65
Skrevet
6 timer siden, Anim92 skrev:

Gosh, folk og krav altså! Hvis folk krever "finere mat" enn kjøtt og ris, noe som er kjempegodt, så sier det egentlig mest om dem selv.

Jeg serverte ris og kalvegryte med salat og brød til mine gjester i min 50 årsdsg. At jeg ikke skjemmes. 

Skrevet
15 timer siden, Antoinette skrev:

Håper noen kan råde TS inn på rett vei her så hun ikke dummer seg ut på sin egen bryllupsdag.

Nesten så jeg tror dette er tull.

ble veldig usikker nå...:( biff og bearnes da?? m poteter salat og mais? Forloveden min liker dette kjempe godt så kanskje ikke det er like "feil"..

Innspill??

-ts

Anonymkode: c50b4...78a

• Liker 1
Skrevet

Kommer helt an på Carbonaraen, er det sånn drit med erter og fløte så la være. Det er ikke ordentlig Carbonara.

Er det med guanciale, rå egg og pecorino så kjør på for ingenting er bedre enn det ;) 

• Liker 1
Skrevet
Den 14.9.2016 at 21.53, antbug skrev:

Da kan du ikke ha smakt ordentlig carbonara med godt kjøtt, innrørt egg og masse parmesan? Det er langt fra søppelmat :) 

Carbonara skal ha Pecorino og ikke parmesan :P 

• Liker 3
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ble veldig usikker nå...:( biff og bearnes da?? m poteter salat og mais? Forloveden min liker dette kjempe godt så kanskje ikke det er like "feil"..

Innspill??

-ts

Hvorfor ikke noe med vilt eller sjømat? Maten du lister opp er jo helt vanlig hverdagsmat, hva med å prøve noen spennende ingredienser? Snakk med cateringbyrået og hør om de kan lage noe bra :) 

• Liker 6
Skrevet
18 minutter siden, clyde skrev:

Er det med guanciale, rå egg og pecorino så kjør på for ingenting er bedre enn det ;) 

Til 30 stk, tilberedt av cateringfirma? Nei. 

Anonymkode: 91335...367

• Liker 3
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innspill??

-ts

Godt forsøk på trolling.

• Liker 4
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til 30 stk, tilberedt av cateringfirma? Nei. 

Er det et godt cateringfirma som lager det der og da så kan det gå, men jeg får inntrykk av at cateringfirmaet her ikke er noe å rope hurra for. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, clyde skrev:

Er det et godt cateringfirma som lager det der og da så kan det gå, men jeg får inntrykk av at cateringfirmaet her ikke er noe å rope hurra for. 

Nettopp, det må lages der og da, nytter ikke å tilberede på forhånd eller la det stå særlig lenge. Dessuten er ikke pasta bryllupsmat, uansett om man bruker gode råvarer. Det er en enkel hverdagsmiddag.

Uansett tipper jeg TS troller. Ingen er så uvitende som dette.

• Liker 2
Skrevet
Den ‎15‎.‎09‎.‎2016 at 8.13, AnonymBruker skrev:

Det handler vel ikke om at folk ikke liker carbonara, det handler om at det er en vanskelig rett å servere til så mange mennesker i en slik setting.

De konstruktive har svart det, som jo er et velmenende råd, de aller fleste derimot har kommentert at det ikke er "fint nok" men hverdagsmiddag.....

• Liker 1
Skrevet

For meg hadde det vært rimelig risikabelt med carbonara (melkeintoleranse) selv om jeg elsker det. Skulle vi giftet oss igjen så hadde vi nok valgt noe helt annet enn vi gjorde i vårt bryllup. Den beste bryllupsmaten jeg har fått må ha vært grillmaten som venninnen min serverte i bryllupet deres. Mye godt å velge mellom og vi ble alle skikkelig mett. Sånn bortsett fra at det var kinakål i salaten så var alt veldig godt :fnise::P

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det med mindre maten ble lagd på stedet. Pasta må spises rett etter det er lagd, hvis ikke blir det sånn buffetkvalitet på maten uansett hvor bra den var i utgangspunktet. Altså, hvis jeg tar "take away" carbonara (ja, jeg har kjøpt carbonara for å ta med meg hjem... jeg er et forferdelig menneske, haha!) som et eksempel: du kjøper maten, den er helt fersk, den blir lagt i en tett beholder, du har en ti minutters kjøretid hjem, og når du kommer hjem og er klar for å hive maten i deg har pastaen og sausen allerede begynt å klumpe seg sammen. Ta for all del hensyn til hvor lang tid det går fra maten er lagd til den blir servert når dere skal velge hovedrett. Pasta kombinert med en fløtebasert saus, det sier litt seg selv at den må gå rett fra kjøkkenet og rett ut til gjestene. 

Men... Husk at det er deres bryllup. Dere skal lage en dag som er så fantastisk som mulig for dere. Ikke bry dere så veldig mye om hva gjester kan tenke om valgene deres, da gjør dere jo ting på feil grunnlag. Drit i det der statuspresset som sier at man må gjøre sånn og sånn for å virke vellykkede, da blir man skuffet uansett, for folk skal jo ha formeninger om alt. 

Selv synes jeg at tapas er perfekt til det meste, enten det er bryllup eller konfirmasjon. Da kan du også ta hensyn til allergier og "matintoleransene" som herjer for øyeblikket. Sosialt er det også, folk mingler mer når de kan reise seg opp og plukke ut maten sin selv. 

Skrevet

Hvorfor ikke denne retten? :)

Anonymkode: 1d23f...931

• Liker 8
Skrevet

Jeg tror jeg hadde sett på menyen over hva cateringfirmaet kan tilby, da det ofte er deres spesialiteter. De har garantert mye som er enkelt og godt som gjør alle (om ikke annet de fleste) til lags, som er lettere å få til en pasta carbonara.

• Liker 5
Skrevet

Var selv inne på tanken på pasta/pizza i bryllupet vårt (VELDIG glad i italiensk mat!), men slo det fort fra oss fordi det er vanskelig å få til bra til så mange gjester. Pasta må være nylaget for å bli bra, og blir best når den lages i små porsjoner. Ville valgt noe annet. 

Skrevet

Bryllupsmat er andebryst, elg eller hjort med passende tilbehør. Pasta carbonara spiser jeg til middag på en tirsdag når det skal være fort og lettvint. 

Anonymkode: e5e7e...405

• Liker 5
Skrevet

Evt ha bryllupsfesten på Egon, på en av de dagene en kan spise så mye pizza en vil fra pizzabuffet for ca kr 120 pr person? :hoho:

Anonymkode: 1d23f...931

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...