AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #1 Skrevet 14. september 2016 Må bare få ut litt frustrasjon 😩 Skal sies at jeg er litt ekstra hormonell for tiden...☺️☺️ Jeg har en far som har brydd seg svært lite om meg og mitt barn. Synes det er litt synd, men tenker jo at det er hans tap. Men greia er at vi blir bare bedt på middag i hverdagene da vi jobber dagtid. Med tanke på at guttungen legger seg kl 7 og det er nesten en time unna så er det jo knapt med tid. Greit en gang i blant, men det er hver gang han spør. Ikke at det er ofte assa. I helgene fre-søn så har han som regel fest. Min kjære er bilmekaniker og nå sist vi var der på middag så spiste vi med engang vi kom. Og så gikk de rett ut for å reparere bilen hans. Når de kom inn igjen så skulle vi dra. Synes det er litt trist for hver gang han spør om vi kan komme på middag så tenker jeg jo at det er fordi han lurer på hvordan det går med oss og slike ting. Men blir like skuffa hver gang. Føler han bare bruker dette "middagsgreiene" bare for å få min kjæreste til å fikse bilen hans. For dette er ikke første gang😟. Hvis han spør om vi vil komme på middag og jeg og guttungen kan, men ikke min samboer så sier han at da finner vi en annen gang. Kunne ønske at jeg bare kunne skru av de følelsene og ikke bry meg 🙄 Hadde kanskje vært enklere om det ikke var noe kontakt i det hele tatt... Heldigvis har minsten flere besteforeldre som bryr seg veldig mye om han 🤗 Anonymkode: 30f84...405
Gjest antbug Skrevet 14. september 2016 #2 Skrevet 14. september 2016 Kanskje han bare prøver å være snill, og tenker at dere vil sette mer pris på å få servert et ferdig måltid de dagene dere jobber og har det hektisk enn i helgene når dere har god tid selv?
Ragnar89 Skrevet 14. september 2016 #3 Skrevet 14. september 2016 Du skal være glad du blir bedt på middag! Så heldig du er som har foreldre som bryr seg. 5
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #4 Skrevet 14. september 2016 Hvor ofte inviterer du ham på middag, da? Anonymkode: 90b2a...617 2
Gjest Sugemerke Skrevet 14. september 2016 #5 Skrevet 14. september 2016 Jeg ville foreslått til faren din at du kan sende samboeren din bort for å hjelpe til med bilen en dag dere ikke er med, slik at han kan konsentrere seg om barnet når dere alle er der.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #6 Skrevet 15. september 2016 8 timer siden, antbug skrev: Kanskje han bare prøver å være snill, og tenker at dere vil sette mer pris på å få servert et ferdig måltid de dagene dere jobber og har det hektisk enn i helgene når dere har god tid selv? Han bruker det jo som et lokkemiddel for å få gratis hjelp til bilen sin! Anonymkode: 47420...991 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #7 Skrevet 15. september 2016 Dere får gratis middag, og han får gratis hjelp til middag? Hva er galt? Vil Du at sønnen din skal sitte på bestefars gang fra dere kommer, til dere drar? Hvis faren og bestefaren er ute å mekker bil, er det veldig vanlig for barnet, spesielt sønnen å være med de ut. Hvorfor ikke prøve det? Du klager bare, uten å si hva du mener du vil. Faren min hadde satt mer pris på å leke ute og være rundt biler, enn å gjøre ingenting inne, og få en rastløs unge å underholde. Tror jeg da, men men. Anonymkode: d631b...0d0 3
Gjest antbug Skrevet 15. september 2016 #8 Skrevet 15. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Han bruker det jo som et lokkemiddel for å få gratis hjelp til bilen sin! Anonymkode: 47420...991 Nei, beklager men sånn ser ikke jeg det. Sånn som dette er det jo i familier, man hjelper hverandre og prøver å kompensere på ulike vis så den andre parten ikke skal føle seg utnyttet. Den rosenrøde versjonen med den totalt uselviske bestemoren og bestefaren som alltid har tid og bare finnes for å elske deg og gjøre deg glad er ikke særlig vanlig, men av en eller annen grunn virker det som mange tror det. TS og familie får ferdig mat i en travel hverdag, bestefar får bilhjelp, og barnebarna får møte bestefar ofte selv om han ikke sitter med brillene på nesetuppen og leser eventyr med knirkende stemme. Jeg synes det høres helt alminnelig, jordnært og greit ut og synes ikke bestefaren fortjener å stemples som en likegyldig utnytter hvis det ikke ligger langt mer alvorlige ting bak enn det som kommer fram her.
Vera Vinge Skrevet 15. september 2016 #9 Skrevet 15. september 2016 Så mange ufølsomme svar du får, ts. Jeg skjønner godt at dette er sårt, dersom han viser liten interesse for barnebarnet når dere er der. Jeg tenker at du har to valg, enten a) konfrontere ham, fortelle at du syns han virker lite interessert og at du skulle ønske dere hadde en annen type kontakt eller b) distansere deg mer, kanskje treffe ham sjeldnere og ha lave forventninger når dere treffes. For det høres vondt å gå og håpe på noe som hvertfall ikke kommer av seg selv. Eller så kan du jo, som en annen nevner, invitere ham mer til dere. Hvis han bare vil treffe dere på hverdager, slipper dere kjøring om han kommer til dere. Med en times kjørevei hver vei, hadde nok ikke jeg dratt med barna dit på en hverdag. Jeg syns det er alt for mye kjøring etter jobb og barnehage for et besøk på en time eller kanskje to. Jeg hadde sagt at vi kunne møtes i helger, og om han heller prioriterer fester, tenkt at da fikk heller avstanden bli større. For det er jo ganske så ego å forvente at en småbarnsfamilie skal farte land og strand rundt etter jobb, og aldri eller sjelden kunne ofre noe tid i helger. 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #10 Skrevet 15. september 2016 Husket tråden om damen som gjerne ville at svogeren skulle fikse den siden han var rørlegger. Hun mente avsides han fikk middag og Øl så kunne han gjøre det. TS fikk da henning og fikk høre at folk ikke skulle måtte jobbe gratis for familiemedlemmer. Men her får ts høre at siden hun får gratis middag så skal samboeren så klart bruke tid på å mekke bil gratis. Og barnebarn får aldri noe oppmerksomhet fra bestefar, ingen sier han behøver å sitte med barnet på fanget fra begynnelse til slutt. Anonymkode: 47420...991 1
Sirah Skrevet 15. september 2016 #11 Skrevet 15. september 2016 Hva sier mannen din til dette da TS? Syntes han det er greit å fikse bil for svigers? Det er mulig det står en plass, men hvor gammel er barnet? Kan barnet f.eks bli med ut som noen nevner? Hvor ofte er dette snakk om? Det kan vel umulig være så mye galt med bilen til bestefar at den trenger fiks en gang i uken?
Juniper Skrevet 15. september 2016 #12 Skrevet 15. september 2016 Jeg stemmer i med de siste her. Stygt å forvente at mannen som har stått med nesa oppi en bil hele dagen skal mekke gratis for faren til TS. Som takk for å kjøre 2 timer for å få middag. Det at TS sin far ikke vil ha besøk om ikke svigersønnen kommer for å skru på bilen sier vel alt! Hva om samboeren sa nei? Hvorfor lar TS samboeren bli utnyttet på denne måten? Husker dere den fortvila frisørdamen som opplevde at alle venner og familiemedlemmer forventet at hun klippet de gratis? Man må bare sette ned foten. Om TS og hennes familie ikke har noen verdi med mindre det fører til gratis fiksing av bil, så bør man kanskje ta det innover seg og heller ha mindre med mannen å gjøre? Har dere prøvd å snakke med han om dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå