Gå til innhold

Innkrevningssentralen og ute av landet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren til barnet mitt er utenlandsk, og har fram til i fjor bodd i landet. Siste halvåret han bodde her betalte han ikke et øre i underholdningsbidrag (selv om ikke økonomien var dårlig. Bunnet vel mer i hans nye kone), og jeg søkte da om dette fra nav. I dag (!!) fikk jeg brev fra nav om at saken var avgjort og jeg fikk vedtak. Han skulle ha betalt en viss sum i mnd siden mars 2015 og til dags dato (sto det) og dette vil gå gjennom innkrevningssentralen.... Problemet er jo det at han flyttet tilbake til utlandet for et år siden og jeg har ikke hørt fra ham siden.... Så da kan jeg vel se langt etter de pengene? De betaler vel ikke ut noe de, med mindre de har fått/innkrevd det fra han? Han kommer jo garantert ikke til å flytte tilbake og jobbe/skatte til Norge igjen...

I tillegg skal jeg visst betale et gebyr til nav på over 1000 kr for jobben det var å løse denne saken. Uff. Men den er jo så absolutt ikke løst for min del. Vanskelig nok å være aleneforsørger om det ikke skal gå ut over barnet at faren finner det for godt å gifte seg og flytte utenlands, for så å drite i å forsørge barnet sitt. Æsj.

Anonymkode: 86b88...7d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...