ajarRun Skrevet 14. september 2016 #1 Skrevet 14. september 2016 Hater dere ungene deres? Hvorfor spanderer dere ikke lett-MC lappen (så de faktisk lærer seg å håndtere et kjøretøy og lærer trafikkregler? Og hvorfor kjøper dere ikke skikkelige hjelmer? Jeg kan ikke fatte hva folk tenker når de sender en 16-åring som kjører som en idiot (kjører på hvitstripa konsekvent for å oppfordre farlige forbikjøringer), på en moped med en hjelm som ikke beskytter dem for noe. Ja, det er få som dør eller blir alvorlig skadet på moped, men vil dere at de skal spise grus eller bli utsatt for en ulykke? Hva feiler det dere? Moped er et helt greit transportmiddel hvis du kan bruke det (slipp biler forbi på egnet sted, hold deg unna blindsoner, kjør på veien, ikke på siden av veien) men du trenger fortsatt en hjelm som fungerer. 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #2 Skrevet 18. september 2016 Seriøst? Anonymkode: b23bc...7b9
Nøste~ Skrevet 18. september 2016 #3 Skrevet 18. september 2016 Hmm, sett nok av moste mennesker på slike kjøretøy ja
Gjest chiki Skrevet 18. september 2016 #4 Skrevet 18. september 2016 Like forundret over de som lar barna sitte på som passasjer på moped/scooter, og som lar barna ha på passasjeree. disse passasjerene bruke aldri hjelm
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #5 Skrevet 18. september 2016 De får ikke gå opp til å ta lappen med mindre kjøreskolen godkjenner de. Og hva er egentlig en billighjelm? Jeg trodde alle hjelmer og var godkjent før de kam bli solgt jeg? Hjelmen min kosta 1000 kr og den holdt stand da jeg kræsja. Anonymkode: d6b01...c8d
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #6 Skrevet 18. september 2016 57 minutter siden, chiki skrev: Like forundret over de som lar barna sitte på som passasjer på moped/scooter, og som lar barna ha på passasjeree. disse passasjerene bruke aldri hjelm Som regel vet vel ikke foreldrene at de kjører to på sykkelen. Men det jeg har sett er om de faktisk er to så beuker alltid begge to hjelmer. Anonymkode: d6b01...c8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå