AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #1 Skrevet 14. september 2016 Var på utflukt med ei venninne i helgen. Riktig så hyggelig, men så får hun flere meldinger fra en annen venninne og føler hun må ringe henne opp,og hun andre venninnen maser om når hun kommer hjem,og hun spør om det er greit om vi drar hjem men at jeg må bestemme. Hva annet kan jeg enn å være litt skuffet men kjører da hjem for da er jo turen allerede ødelagt, siden jeg merker at min venninne er stresset av telefonen og slapper ikke av. Så jeg kjører henne hjem og hun spør om hun kan betale for bilturen en annen dag siden hun bare har hundre kroner. Javel, og så "glemmer" hun det og jeg får meg ikke til å spørre. Hun spør aldri om jeg kan gi igjen. Kommer så bardus på at jeg rekker ikke si at jeg har mynter og kan gi igjen. Men dette har jeg jo erfart tidligere.Kjører hjem med en guffen følelse av å ikke være respektert og gratissjåfør for nte gang. Vi kjørte tross alt innom flere plasser min venninne hadde ærend og bad meg om og jeg sier ja. Hun gir meg en slant iblant men det er heller unntaket enn regelen.30 kr og slikt en sjelden gang. I helgen var det hun som forslo turen og jeg synes at det burde være en selvfølge å dele utgiftene,vet ikke men det blir litt for mye gjentakelse av typen: Jeg har ikke kontanter,har bare kort osv. Er bare litt lei og måtte få ergelsen ut. Neste gang har jeg ikke lyst til å svare når hun foreslår utflukt selv om hun er hyggelig å være med. Er det smålig gjort av meg? Anonymkode: 21301...191
Minlillesky Skrevet 14. september 2016 #2 Skrevet 14. september 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var på utflukt med ei venninne i helgen. Riktig så hyggelig, men så får hun flere meldinger fra en annen venninne og føler hun må ringe henne opp,og hun andre venninnen maser om når hun kommer hjem,og hun spør om det er greit om vi drar hjem men at jeg må bestemme. Hva annet kan jeg enn å være litt skuffet men kjører da hjem for da er jo turen allerede ødelagt, siden jeg merker at min venninne er stresset av telefonen og slapper ikke av. Så jeg kjører henne hjem og hun spør om hun kan betale for bilturen en annen dag siden hun bare har hundre kroner. Javel, og så "glemmer" hun det og jeg får meg ikke til å spørre. Hun spør aldri om jeg kan gi igjen. Kommer så bardus på at jeg rekker ikke si at jeg har mynter og kan gi igjen. Men dette har jeg jo erfart tidligere.Kjører hjem med en guffen følelse av å ikke være respektert og gratissjåfør for nte gang. Vi kjørte tross alt innom flere plasser min venninne hadde ærend og bad meg om og jeg sier ja. Hun gir meg en slant iblant men det er heller unntaket enn regelen.30 kr og slikt en sjelden gang. I helgen var det hun som forslo turen og jeg synes at det burde være en selvfølge å dele utgiftene,vet ikke men det blir litt for mye gjentakelse av typen: Jeg har ikke kontanter,har bare kort osv. Er bare litt lei og måtte få ergelsen ut. Neste gang har jeg ikke lyst til å svare når hun foreslår utflukt selv om hun er hyggelig å være med. Er det smålig gjort av meg? Anonymkode: 21301...191 Så frekk hun er! Sett ned foten og sett krav til henne. Når dette med pengene har skjedd gjentatte ganger, hadde jeg ikke stolt på henne ang pengene. Si at hun/dere betaler på forhånd, ellers blir det ikke noe av. Det er lov å si nei. Du må ikke kjøre henne rundt her og der på ærend osv.. Jeg hadde ikke orket det tullet hennes.. 4
hjertesukka Skrevet 14. september 2016 #3 Skrevet 14. september 2016 Dette kommer bare til å balle på seg, hvis du ikke setter grenser. Nei, du er ikke smålig! 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #4 Skrevet 14. september 2016 Enda et eksempel på at tråder med "venninne" i tråden sjelden handler om ekte venninner. Dump henne. Anonymkode: c3ea1...a80 2
globalagogo Skrevet 14. september 2016 #5 Skrevet 14. september 2016 Send henne et krav via VIPPS hehe, skrem henne litt med noen hundrelapper. Se hvor god venninne hun er da
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #6 Skrevet 14. september 2016 Dette er ganske enkelt å håndtere, men det blir jo selvsagt vanskelig når du ikke har turt å gjøre det. Skriv enkelt og greit: "Utgiftene ble på xxx. Du kan overføre yyy (halve summen) til meg på vipps eller kontonr. zzz". Eller så kan du sende et krav via vipps (som vedkommende over meg skriver). Når det gjelder henne som venninne er jeg imidlertid helt enig med deg. Hun behandler deg ikke med respekt. Jeg ville nok ikke ha kastet bort mer tid på henne, og det håper jeg ikke du vil heller. Anonymkode: 6c7df...5ce 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå