Gå til innhold

Hva i alle dager er det foreldrene lærer barna i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er adoptert fra Ungarn, jeg har derfor svart hår og litt brun hud.

Så jeg gikk en tur ut. Det kommer ei jente på ca 6-8 år syklende mot meg og idet hun passerer sier hun "nøh neger" xD what da fuck?!

For det første: ordet neger er feil for meg. Jeg er faktisk Kaukasisk, altså den hvite rase slik som henne. Kaukasere kan være alt fra kritthvit til solbrun. En "Neger" er en veldig mørk aka "svart" person fra Afrika som tilhører enten Kapoidene eller Negroidene. De andre Afrikanerne er faktisk hvit. Bildet nederst viser sonen til den Kaukasiske rase (grønnfargen).
Om noen føler for å gi meg en rasistisk tittel så er det mest "korrekte" Guling, siden jeg er brun og ikke svart. Men selv der blir det litt feil siden Guling er noe man sier til Asiatere xD

For det andre: hvordan i alle dager kan et så lite barn oppføre seg slikt? XD hva i alle dager er det foreldrene lærte henne?

Carleton_Coon_races_after_Pleistocene.PN

https://en.wikipedia.org/wiki/Caucasian_race

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var da svært så opptatt av rase du er, da?

Skrevet

Vær gjerne rasistisk, men vær det korrekt? Seriøst?

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Mennesker er en rase. så hvorfor er du rasistisk?

Skrevet

Det trenger ikke å være foreldrene som har lært henne det, dessuten vet hun tydeligvis ikke hva en neger er, så jeg tror ikke du trenger å føle deg støtt.

Anonymkode: 20005...731

Skrevet

Dette var vel bare en liten dritt-unge da.

Det er vel ikke noe særlig å bry seg om....

Anonymkode: 40b9e...544

Skrevet

Så små barn vet ikke mye om "menneskeraser".

Må bare ikke bry deg, selv om oppførselen er ufin. Norske barn er bare bortskjemte og kunnskapsløse😊

Anonymkode: ca968...36a

Skrevet

det var ikke sårende, det var skuffende, fordi jeg ikke forventet slik fra en så ung alder, jeg forventet bedre

man ser gjerne på barn som mer uskyldige enn voksne

Skrevet

Ikke godt å si om hun har lært det hjemme, fått opplæring av en av skolens fremtidige fengselsfugler eller bare er en sint liten jente som utagerer, men det er ille når så små unger snakker sånn. Jeg tror dog ikke det er særlig vanlig, for jeg har inntrykk av at unger flest er temmelig fargeblinde nå for tida. Jeg ville stoppet henne og konfrontert henne med det, jeg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...