AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #1 Del Skrevet 14. september 2016 Jeg har en venninne som plutselig har sendt melding etter et år uten kontakt. Hun skriver at hun ønsker å møte meg og at hun savner meg. Det er på en måte fint at hun tar kontakt, men det var svært uventet og jeg var egentlig ganske ferdig med henne. I fjor brøt hun tilliten min; hun delte privat informasjon om meg videre. Jeg gjorde det klart for henne at jeg ikke syntes noe om slik oppførsel, men hun klarte av en eller annen grunn å legge skylden på meg. Hun ble fornærmet, selv om det var jeg som var såret. Hendelsen er på ingen måte et engangstilfelle - og det var det som gjorde at begeret rant over for min del. Tidligere har jeg ikke sagt ifra om ting som sårer meg, men denne gangen gjorde jeg det og fikk skylden selv. Ettersom jeg ikke ønsket å gjøre noe mer ut av det, forsøkte jeg å få henne til å møte meg for å "snakke ut" og ordne opp. Jeg synes jeg strakk meg langt ved å ta initiativ til en slik samtale, men gjorde det likevel. Hun responderte aldri på mitt initiativ til å møtes og ordne opp. Og hun har ikke tatt noe kontakt siden den gang, før nå. Hun er nok svært konfliktsky, og hadde vel håpet at ting bare kom til å ordne seg helt plutselig. Men jeg har stått på mitt: Jeg vil snakke om hendelsen, og ikke bare late som alt er bra. Og når hun ikke ønsker det, ja så har ikke jeg heller tatt noe kontakt. Nå virker det som om hun tror det hele bare skal være over, siden det er gått så lang tid? Muligens er meldingen hun sendte et forsøk på å unnskylde seg, men jeg synes rett og slett ikke det er godt nok. Da ville jeg heller fått en melding hvor det stod at hun ønsket å ordne opp i problemene mellom oss, eller var lei seg - men meldingen består ikke av noe sånt. Jeg lurer altså på hva jeg skal gjøre. Jeg har egentlig ikke noe til overs for personer som behandler meg dårlig, men samtidig synes jeg det er barnslig å ikke gi henne noe svar. Anonymkode: 62db9...09d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #2 Del Skrevet 14. september 2016 Jeg har gått gjennom noe av det samme med en tidligere venninne. I mitt tilfelle dreide det seg om noe annet enn det du legger frem, men det gikk i at hun svek meg i så stor grad at jeg fikk nok. Et par år etter det skjedde har hun tatt kontakt direkte og indirekte gjennom en annen perifer kjenning. Jeg har ignorert disse forespørslene. Jeg følte at det var rett for meg. Jeg har kommet over det hun gjorde mot meg for lenge siden. Det er ikke noe jeg tenker på nå. Samtidig er jeg ikke interessert i å ha noe med henne å gjøre. Jeg føler heller ikke at jeg skylder henne et svar eller en oppmerksomhet. Du får jo vurdere selv om hva som føles rett for deg. Dersom du kjenner at det ikke er helt rett for deg å ignorere forespørselen burde du kanskje gi henne et svar. Hva er det du i så fall ønsker å svare med? Anonymkode: 610f9...ec8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #3 Del Skrevet 14. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått gjennom noe av det samme med en tidligere venninne. I mitt tilfelle dreide det seg om noe annet enn det du legger frem, men det gikk i at hun svek meg i så stor grad at jeg fikk nok. Et par år etter det skjedde har hun tatt kontakt direkte og indirekte gjennom en annen perifer kjenning. Jeg har ignorert disse forespørslene. Jeg følte at det var rett for meg. Jeg har kommet over det hun gjorde mot meg for lenge siden. Det er ikke noe jeg tenker på nå. Samtidig er jeg ikke interessert i å ha noe med henne å gjøre. Jeg føler heller ikke at jeg skylder henne et svar eller en oppmerksomhet. Du får jo vurdere selv om hva som føles rett for deg. Dersom du kjenner at det ikke er helt rett for deg å ignorere forespørselen burde du kanskje gi henne et svar. Hva er det du i så fall ønsker å svare med? Anonymkode: 610f9...ec8 Synes det er vanskelig å ignorere hennes melding, men samtidig synes jeg at jeg fortjener bedre. Hvis jeg skal svare henne må jeg gjøre det klart for henne at vi må ta den samtalen som vi aldri tok - snakke ut om ting - og ikke bare la det gå videre. Samtidig er jeg redd for at jeg ikke kommer til å få den unnskyldningen som jeg føler er på sin plass å få. Eventuelt kunne jeg svart at jeg ikke ønsker å ha kontakt, men det synes jeg ærlig talt blir for drøyt (?) Nei, jeg synes det er vanskelig å vite hva som er det beste å gjøre. Hadde hun i det minste skrevet noe i den meldingen som indkikerer at hun ønsker å snakke om det, ta fatt på problemene eller gitt en unnskyldning, så hadde det vært enkelere å gi henne den sjansen. -TS Anonymkode: 62db9...09d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #4 Del Skrevet 14. september 2016 Jeg synes du kan skrive noe om at så lenge det er ikke er noe som er forandret siden sist, så ser du ikke grunn til å ta opp kontakten, da det jo var en grunn til at kontakten ble brutt. Anonymkode: a91c6...185 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #5 Del Skrevet 14. september 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Eventuelt kunne jeg svart at jeg ikke ønsker å ha kontakt, men det synes jeg ærlig talt blir for drøyt (?) Nei, jeg synes det er vanskelig å vite hva som er det beste å gjøre. Hadde hun i det minste skrevet noe i den meldingen som indkikerer at hun ønsker å snakke om det, ta fatt på problemene eller gitt en unnskyldning, så hadde det vært enkelere å gi henne den sjansen. -TS Anonymkode: 62db9...09d Er det for drøyt å avslutte kontakten hvis hun flere ganger har behandlet deg dårlig/vært illojal og legger skylda på deg? Følg magefølelsen din. Anonymkode: 7a320...c30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #6 Del Skrevet 14. september 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes du kan skrive noe om at så lenge det er ikke er noe som er forandret siden sist, så ser du ikke grunn til å ta opp kontakten, da det jo var en grunn til at kontakten ble brutt. Anonymkode: a91c6...185 Ja, det var et godt forslag. Takk! 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det for drøyt å avslutte kontakten hvis hun flere ganger har behandlet deg dårlig/vært illojal og legger skylda på deg? Følg magefølelsen din. Anonymkode: 7a320...c30 Du har nok et poeng, der. - TS Anonymkode: 62db9...09d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #7 Del Skrevet 14. september 2016 Samme har skjedd hos meg. Det har vært stille i 3 mnd nå og må prøver hun skikkelig hardt. Magefølelsen min sier nei så får nok høre på den. Anonymkode: 46b11...84e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #8 Del Skrevet 14. september 2016 For min del kommer det nok an på flere faktorer. Hvor gamle dere er, hvor lenge det er siden. Jeg kan tilgi mer tullete oppførsel av en 18-åring enn en 25-åring. Og selvsagt hvor ille informasjonen hun delte var, om det var forstått at det var hemmelig osv. Vanskelig å si uten å vite mer. Uansett så tenker jeg at det er rom for ulik type vennskap. Det er selvsagt mulig at hun har "lært", men at hun vil at dere skal legge det bak dere. Anonymkode: 6991f...3d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå