Gå til innhold

Promillekjøring, hvordan få setifikatet tilbake etter sperretid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan reglene for dette? Hva skal til for å få sertifikatet tilbake etter 24 måneder uten?

Er det mulig å søke om å få forkortet sperretiden i slike saker? I såfall, ha kan brukes som begrunnelse her.

Hilsen lite datakyndig kvinne på 45 år

Anonymkode: 7d7a8...fb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aller først. Har du korket igjen flaska?

Anonymkode: fae02...239

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det, men etter den kommentaren ukorket jeg den igjen  ):

Anonymkode: 8624a...b37

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som kan reglene for dette? Hva skal til for å få sertifikatet tilbake etter 24 måneder uten?

Er det mulig å søke om å få forkortet sperretiden i slike saker? I såfall, ha kan brukes som begrunnelse her.

Hilsen lite datakyndig kvinne på 45 år

I forelegget eller i dommen din, skal det stå om du må ta nye prøver. Om ikke, så kan du ta kontakt med politiet der du bor, og om de fremdeles har ditt førerkort. ( Jeg antar det ble beslaglagt), så kan du da få det igjen, eller de fjerner sperrene på førerkortet ditt, så du kan da bestille nytt på biltilsynet.

Anonymkode: 29db4...9d3

Skrevet

Trodde man måtte ta teori og oppkjøring på nytt etter mer enn 6 mnd?

Anonymkode: 5745a...b4e

Skrevet

Man kan alltid søke om å få forkortet sperretiden, men det er sjelden man får det, spesielt når det gjelder fyllekjøring. Har hørt om noen få tilfeller der sperretiden har blitt forkortet, men da gjelder det mindre alvorlige forhold enn fyllekjøring (fartsoverskridelser) og søkeren har oppgitt at vedkommende er avhengig av førerkort for å få beholde jobben. Selv da er det snakk om å få det tilbake et par uker før tiden, av en straff som er mildere enn den du har fått. Har man mistet førerkortet i mer enn 6 måneder, må man ta ny teoriprøve og oppkjøring. 

Anonymkode: 37bd2...a53

• Liker 1
Skrevet

Står på naf.no sin side

Gjelder saken tap av førerett kan det i dommen eller forelegget som avgjør saken, også fastsettes at man må avlegge ny førerprøve for å få førerkortet tilbake. Normalt skal det ikke kreves ny førerprøve når tap av føreretten gjelder for seks måneder eller kortere tidsrom. Er tapsperioden fra seks måneder til ett år, fremgår det av forskriftene at det normalt bør kreves delvis prøve. Det dreier seg her om den praktiske delen. Gjelder tapet for ett år eller mer og er begrunnet med overtredelse av trafikale adferdsregler, skal det etter bestemmelsene avlegges full ny førerprøve for å få tilbake førerkortet.

Taper man føreretten på grunn av brudd på trafikale adferdsregler i prøveperioden må det tas full førerprøve uavhengig av hvor lang tapsperioden har vært.

Anonymkode: ad288...571

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det, men etter den kommentaren ukorket jeg den igjen  ):

Anonymkode: 8624a...b37

Da håper jeg sperrefristen blir holdt helt ut 

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke drukket alkohol siden min ungdom, så det er ikke relevant her 😊

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...