AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #1 Skrevet 14. september 2016 Hei. Jeg vet at dette kan være et sårt tema, men ønsker å lufte litt tanker. Vi har nesten ikke bilder på veggen av familien vår, noe vi ønsker å ha. Vi har fått et felles barn og min samboer har et barn på syv fra tidligere forhold. Ønsker nå at vi skal gå til fotograf og få noen fine bilder av oss alle sammen. Men! Nå har det seg slik at jeg også ønsker å ta bilder av meg, samboer og barnet vårt alene også. For å ha. Bilde av alle er selvsagt de som skal på veggen, bare så det er sagt. Så. Hva vil være best å gjøre? Ta to runder til fotograf, en med og en uten hans barn eller én gang hvor vi "mikser" på hvem som skal bli tatt bilde av i løpet av timen? Anonymkode: d7a9c...8f8
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #2 Skrevet 14. september 2016 Her må du være forberedt på å få tyn fra alle de som ikke får med seg at det er bildene av dere alle fire som skal opp på veggen. Flere vil mene at du er et horribelt menneske som vil fryse ut hans barn osv. Bare å ignorere dem, de slutter hvis ingen svarer dem. Hvis dere skal mikse på samme timen foreslår jeg at dere også tar bilde deg, samboer og samboers datter uten felles barn. Kanskje også et bilde av bare deg og hans datter? I tillegg til samboer med begge sine barn alene uten deg Anonymkode: 50241...0ef 37
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #3 Skrevet 14. september 2016 Kan dere ikke prøve å mikse alle? Da vil ikke det stebarnet føle seg utenfor. Du å deres felles barn, de to barna sammen, du og kjæresten? Kjæresten og hans barn, dere alle sammen. Du skjønner? Du og stebarnet sammen også. Det tenker jeg kunne vært koselig ihvertfall og stebarnet vil ikke føle seg utenfor. Noe det ville gjort om dere alle tok bilder også fikk det barnet beskjed om å gå vekk så dere andre 3 kunne tatt bilder. Da hade ihvertfall jeg blitt lei meg om jeg var stebarnet. For det er jo ikke barnets skyld at det bare er et stebarn for deg Anonymkode: b1468...fea 37
livmor Skrevet 14. september 2016 #4 Skrevet 14. september 2016 (endret) Hvordan ville du gjort det hvis det var du som hadde et barn fra tidligere, og samboeren din tok opp temaet? Dersom dere skal ha bilder uten stebarnet, ville jeg definitivt tatt en ekstra tur til fotografen. Det er tungt nok å være sju år og bare se pappaen sin delvis, om det ikke skal tydeliggjøres at man blir vurdert til å ikke høre til den innerste kjernefamilien hos fotografen også. Dersom dere heller velger en tur, bør dere sørge for at bildene mikses og tas slik at det ikke blir synlig hva du egentlig er ute etter. Endret 14. september 2016 av livmor 13
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #5 Skrevet 14. september 2016 to runder, definitivt:) Anonymkode: 8177a...d4d
Hulderen Skrevet 14. september 2016 #6 Skrevet 14. september 2016 Du kan mikse, hvis du gjør det sånn at det ikke er åpebart at stebarnet utelukkes. T tillegg til alle og et med deg mann og fellesbarn, tar dere bilder av bare din mann og stesønn, og bare de to halvsøsknene sammen. Kanskje også bilder av bare fellesbarn alene, og bare stebarn alene. Så alle oppfattes som like viktige. 3
Gjest Herr Heftig Skrevet 14. september 2016 #7 Skrevet 14. september 2016 (endret) Dere kan ta mass forskjellige bilder. Noen med hele familien, og noen med diverse kombinasjoner. Når du holder tale i knofirmasjonen til stebarnet ditt hadde det sikkert vært koselig å ha et bilde av bare dere to også. Edit: Alle kombinasjoner kan være på veggen, go så har man diverse bilder som kan brukes i ulike sammenhenger ettersom det passer seg. Endret 14. september 2016 av Herr Heftig
Gjest Boxee Skrevet 14. september 2016 #8 Skrevet 14. september 2016 Definitivt to runder hos fotograf. Barnet kommer til å bli såret dersom dere unnlater h*n på bildene.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #9 Skrevet 14. september 2016 Isåfall burde dere omrokkere flere ganger, sånn at ikke stebarnet blir den eneste som blir holdt utenfor. Liksom et bilde av dere alle, et av deg og samboer kanskje, et av deg og stebarnet, et av bare ungene, sånne ting. Kan bli litt trist for stebarnet hvis der bare er h*n som skal bli utelatt fra et bilde Anonymkode: 0eadb...7b5 6
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #10 Skrevet 14. september 2016 Bildene kommer jo til å henge på veggen, så de vil vel merke det uansett? Anonymkode: c268f...db9
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #11 Skrevet 14. september 2016 Syntes samboeren din det er greit å droppe barnet sitt på noen av bildene, eller er det noe du steller istand? Anonymkode: 56e26...d15 7
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #12 Skrevet 14. september 2016 Har ikke mannen din rett til å få ha med alle barna sine på familiebildene? Det er stebarn for DEG, men ikke for han. Jeg skjønner ærlig talt ikke hvorfor du vil absolutt utelukke henne på noen bilder. Plager det deg så mye at hun evt er med på alle? Tror kanskje mannen din vil begynne og lure. Hadde jeg vært i hans sko, ville jeg reagert om mitt andre barn ble forsøkt skviset vekk fra noen bilder. Anonymkode: 91dd4...2b8 13
Angelheart2 Skrevet 14. september 2016 #13 Skrevet 14. september 2016 Hvis dette bildet av den reduserte familien ikke skal opp på veggen eller vises frem på noe vis, hva skal du med det da? I vår familie er det en selvfølge at hele familien er med på FAMILIEbilder. 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #14 Skrevet 14. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det er helt uproblematisk hvis dere "mikser litt" i løpet av timen. Ta noen bilder av bare de to barna sammen, noen av alle fire, noen av bare dere to voksne, noen av far og sønn, noen av mor og baby og noen av mor, far og baby. Og noen av bare baby og noen av bare sønn. Be heller fotografen om en litt lenger time, enn å bestille to ulike timer. Gi fotografen beskjed på forhånd, slik at hun/ han vet at det er ønsket mange "sceneskifter". Anonymkode: 34a94...a8f 5
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #15 Skrevet 14. september 2016 Jeg synes dere skal mikse. Få bilde av bare barna sammen, et kjærestebilde kanskje, et bilde med pappa og barna, alle sammen, og et med dere to og felles barn. Så håper jeg at bilde av hele flokken er det som skal på veggen, som du skriver, noe annet ville være særdeles merkelig. Anonymkode: 09a3c...697 9
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #16 Skrevet 14. september 2016 Jeg skal ikke gi deg tyn, for jeg har ikke stebarn og er ikke et stebarn og kan derfor ikke sette meg inn i dine sko. Men jeg er mor til mer enn ett barn og jeg vet hvor lett det er for en som er liten å føle seg utenfor. Og jeg hadde gladelig tatt med et av mine barns kusiner i et familieportrett om det betydde at et barn følte seg inkludert. For det er ikke så viktig for meg å ha en ramme rundt nøyaktig vår kjernefamilie. Jeg ville tatt enkle portretter av barna, og bilde av barna sammen (da har du fotografbilde kun av ditt barn) og tatt bilde sammen hele familien. Jeg får litt vondt av barnet, selv om man rokkerer eller tar det i en egen time senere - så vil barnet se familiebildet hvor barnet selv ikke er på. Kanskje til og med i glass og ramme. Og det kan svi svært mye for en som tross alt deler deres hjem (selv om det er på deltid)... At man ikke klarer å elske begge like høyt, det forstår jeg. Men voksne mennesker burde klare å behandle barn så likt som mulig. Anonymkode: 2fb3b...089 16
Gjest morhjertegod Skrevet 14. september 2016 #17 Skrevet 14. september 2016 Vi ville tatt med alle, eller mikset litt. Men ikke heng opp et stort bilde i stua uten stebarnet, tenk så sårt. Jeg personlig ville hatt med alle barna, vi har et felles og mine to. Ikke bare pågrunn av meg selv, men fordi de er søsken, de ser ikke hverandre som halv med hel søsken. Så her ville reaksjonen kommet fra barna, min mann ville hellerr aldri utlelatt stebarna slik. Mine barn hadde et oppgjør med sin far da de var mindre, for hos far og stemor var stua fult av bilder av hennes barn, men ikke hans, kjempe sårt. Men det løste vi med, at barna ga et flott bilde av dem til Jul.
EvaLena Skrevet 14. september 2016 #18 Skrevet 14. september 2016 Kan dere ikke ta bilder av alle sammen, så noen bilder av far, deg og nye barnet. Så bilder av far og hans barn aleine og deg og ditt barn aleine. Da blir det tatt forskjellige bilder, mens det som blir hengende på veggen er av dere alle 4. Da vil ikke stebarnet ditt føle seg tilsidesatt for han får jo være aleine på bilde med sin far og det barnet dere har sammen. Alle bildene kan jo være i ett album og grei deling hvis forholdet en dag skulle ryke også. 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #19 Skrevet 14. september 2016 Ser det er to tråder, så kopierer svaret mitt fra den andre tråden inn her, om en av de blir slettet: Jeg skal ikke gi deg tyn, for jeg har ikke stebarn og er ikke et stebarn og kan derfor ikke sette meg inn i dine sko. Men jeg er mor til mer enn ett barn og jeg vet hvor lett det er for en som er liten å føle seg utenfor. Og jeg hadde gladelig tatt med et av mine barns kusiner i et familieportrett om det betydde at et barn følte seg inkludert. For det er ikke så viktig for meg å ha en ramme rundt nøyaktig vår kjernefamilie. Jeg ville tatt enkle portretter av barna, og bilde av barna sammen (da har du fotografbilde kun av ditt barn) og tatt bilde sammen hele familien. Jeg får litt vondt av barnet, selv om man rokkerer eller tar det i en egen time senere - så vil barnet se familiebildet hvor barnet selv ikke er på. Kanskje til og med i glass og ramme. Og det kan svi svært mye for en som tross alt deler deres hjem (selv om det er på deltid)... At man ikke klarer å elske begge like høyt, det forstår jeg. Men voksne mennesker burde klare å behandle barn så likt som mulig. Anonymkode: 70c2d...c2e 5
Antoinette Skrevet 14. september 2016 #20 Skrevet 14. september 2016 Slike oppstilte familiebilder i studio blir ALDRI fine. Man står bare og stirrer på dem og forsøker å gjette hvem av dem som har blitt seksuelt misbrukt. 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå