AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #1 Skrevet 14. september 2016 Ja. Hva er en lettere tilbakestående person? Anonymkode: d8d6b...a99
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #2 Skrevet 14. september 2016 En med lav iq, har du ikke fått med deg det? Anonymkode: 6288c...f10 1
JaVel Skrevet 14. september 2016 #3 Skrevet 14. september 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Hva er en lettere tilbakestående person? Anonymkode: d8d6b...a99 Normal iq ligger mellom 85 og 115, hvis en person har for eksempel 69 i iq så vil h*n nok få diagnosen lettere psykisk utviklingshemmet. De kan ofte fungere greit i livet både når det kommer til privatliv og jobb, mens noen vil trenge litt ekstra støtte. 1
MajorasMaske Skrevet 14. september 2016 #4 Skrevet 14. september 2016 En med høy iq, men som fortsatt tenker som en retard. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #5 Skrevet 14. september 2016 Meg sekv når jeg ikke får sove om natten. Greier ikke fatte noe, huske navn el andre detaljer. Anonymkode: 129d0...d0c
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #6 Skrevet 14. september 2016 Jeg. Jeg er nok lettere tilbakestående når jeg finner ut at det er en god idé å tekste eksen natt til en søndag. Anonymkode: 6d438...183 8
AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #7 Skrevet 16. september 2016 Finnes folk i mensa klubben som ikke får livet til å fungere...høy IQ er ikke =smart på alle områder.. Har funnet ut st jeg er en høytutdannet retard...skjønner ikke praktiske ting og glemmer ALT folk sier etter 3sek... Anonymkode: 74637...388 4
Gjest made4u Skrevet 16. september 2016 #8 Skrevet 16. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finnes folk i mensa klubben som ikke får livet til å fungere...høy IQ er ikke =smart på alle områder.. Har funnet ut st jeg er en høytutdannet retard...skjønner ikke praktiske ting og glemmer ALT folk sier etter 3sek... Anonymkode: 74637...388 At noen ikke får stell på livet betyr ikke at de ikke er smart, hva man oppnår i livet og ikke har aldri vært et mål for intelligens.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #9 Skrevet 16. september 2016 Bokstavelig talt: Noen med nedsatt IQ Som en fornærmelse: Du er en idiot Anonymkode: 7b2e7...3ba 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #10 Skrevet 16. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bokstavelig talt: Noen med nedsatt IQ Som en fornærmelse: Du er en idiot Anonymkode: 7b2e7...3ba "Bokstavelig talt: Noen med nedsatt IQ". Dette stemmer ikke helt, en person med 80 i iq, har lavere intelligens enn gjennomsnittet, men vil ikke bli kalt lettere psykisk utviklingshemmet. Anonymkode: 010b8...11b
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 16. september 2016 #11 Skrevet 16. september 2016 folk på kg ( ja det inkluderer også meg ) spesielt Anonymbruker
AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #12 Skrevet 16. september 2016 Alle som har et brukernavn som begynner på A!!!! ..damn Anonymkode: 129d0...d0c
AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #14 Skrevet 16. september 2016 En sosialist Anonymkode: 2213f...824 1
FruHudson Skrevet 16. september 2016 #15 Skrevet 16. september 2016 Lettere psykisk utviklingshemmede mennesker har ulike utfordringer. Det kan for eksempel være teoretisk på skolen(lese og skrive) eller sosialt. De kan fungere greit i det dagligdagse, men kan trenge litt ekstra oppfølging.
Nappetass1 Skrevet 16. september 2016 #16 Skrevet 16. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: En sosialist Anonymkode: 2213f...824 Heh! For det er jo allmennkunnskap at freppere er sosiale vinnere med høy intelligens 8
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #17 Skrevet 15. mars 2020 Har dette noe som helst med viruset? Anonymkode: 35bc8...63c
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #18 Skrevet 15. mars 2020 Jeg er vernepleier. Nå brukes vel ikke tilbakestående som begrep i dag, det er et ganske stygt ord på linje med mongolid. Det er blitt skjellsord rett og slett. Men psykisk utviklingshemning(PU) diagnostiseres bla. på IQ under normalkurven som noen her alt har nevnt. Men de som ligger i grenseområdet opp mot normalkurven kan ofte gå umerket hen. Særlig kvinner. De er jevnt flinkere å skjule dette av en eller annen grunn. Men uavhengig av kjønn så kan denne gruppen leve tilsynelatende normale liv med vanlig jobb, venner osv., og det er bare de selv som vet om de evt. sliter. Poenget mitt her er at ved diagnostisering er det ikke bare IQ det går på, men funksjonsnivå generelt og ofte grad av utfordrende eller uønsket atferd(basert på kulturen som man nå befinner seg i). Med andre ord; om noen ligger 1 IQ poeng under normalkurven, men ellers fungerer normalt, så får de ikke nødvendigvis diagnosen PU. Har de derimot behov for ekstra bistand, så får de gjerne diagnose fordi det utløser diverse rettigheter, og dermed kan få bistand. Men en slik diagnose er tilnærmet umulig å fjerne, så tror vanlig praksis er at dersom det ikke er nødvendig, så settes den ikke. Håper det er litt oppklarende om det var rent medisinsk du var ute etter? Det er klart, man kan jo si at folk man er uenig med også er tilbakestående. Jeg synes f.eks. at folk som er i mot homofile er ganske tilbakestående, selv om de medisinsk sett neppe er det:P Anonymkode: dc7dc...09c 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2020 #19 Skrevet 30. mars 2020 IQ, evne til å ressonere og benytte tillært kunnskap i en ny situasjon, løse pratiske oppgaver og hukommelse. Nedsatt kognitiv funksjon? Mental kapasitet med lav nerveendeforbindelse. Avvik og mangel i nevrofunksjonale område, underutviklet eller forstyrret område i hjernen basert på forskning med godkjent forskningsmetode. Når et visst antall er testet og man finner fellesnevnere hos begge grupper er det blitt laget forskjeller på mennesker. X antall mennesker mangler evne til å ivareta seg selv og sine relasjoner i praksis og sosialt samvær, har så dårlig hukommelse at de ikke løser forventede oppgaver og gjøremål, evner ikke å benytte tillært kunnskap i en ny situasjon hvor det forventes å benytte seg av det intuitive. Husk at det er vankelig å si at du er tilbakestående om du mener du har dårlig hukommelse, ikke løser de oppgavene du selv forventer av deg selv og har problemer med å vite hva du har lært. KUN helsepersonell kan avklare om du har nedsatt kognitiv funksjon eller er "tilbakestående". Rådfør deg med legen din om du lurer. Ikke sett en merkelapp på din egen personlighet basert på hva du tror eller har hørt om. Anonymkode: b0308...243
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2020 #20 Skrevet 31. mars 2020 På 15.3.2020 den 12.43, AnonymBruker skrev: Jeg er vernepleier. Nå brukes vel ikke tilbakestående som begrep i dag, det er et ganske stygt ord på linje med mongolid. Det er blitt skjellsord rett og slett. Men psykisk utviklingshemning(PU) diagnostiseres bla. på IQ under normalkurven som noen her alt har nevnt. Men de som ligger i grenseområdet opp mot normalkurven kan ofte gå umerket hen. Særlig kvinner. De er jevnt flinkere å skjule dette av en eller annen grunn. Men uavhengig av kjønn så kan denne gruppen leve tilsynelatende normale liv med vanlig jobb, venner osv., og det er bare de selv som vet om de evt. sliter. Poenget mitt her er at ved diagnostisering er det ikke bare IQ det går på, men funksjonsnivå generelt og ofte grad av utfordrende eller uønsket atferd(basert på kulturen som man nå befinner seg i). Med andre ord; om noen ligger 1 IQ poeng under normalkurven, men ellers fungerer normalt, så får de ikke nødvendigvis diagnosen PU. Har de derimot behov for ekstra bistand, så får de gjerne diagnose fordi det utløser diverse rettigheter, og dermed kan få bistand. Men en slik diagnose er tilnærmet umulig å fjerne, så tror vanlig praksis er at dersom det ikke er nødvendig, så settes den ikke. Håper det er litt oppklarende om det var rent medisinsk du var ute etter? Det er klart, man kan jo si at folk man er uenig med også er tilbakestående. Jeg synes f.eks. at folk som er i mot homofile er ganske tilbakestående, selv om de medisinsk sett neppe er det:P Anonymkode: dc7dc...09c Er så merkelig. En her jeg bor har diagnosen psykisk utviklingshemming, har fagbrev og er arbeidsleder med personalansvar for 10 stk. En mann som han hadde et "kjærlighets"forhold til ble i høst dømt i tingretten for å ha utnyttet sin stilling som venn/voksenfigur for seksuell omgang med en psykisk utviklingshemmet, altså ham. Jeg har ikke lest dommen på lovdata, kun lokalavisene og bygdesladder. Men synes likevel det er merkelig at han er oppegående nok til å ha personalansvar for så mange, men samtidig så utviklingshemmet at ved å ligge med han får du flere år bak murene (skjønner at det ligger mer bak). Anonymkode: a84f1...fb7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå