Gå til innhold

Regler ang stopp av vanntilførsel i borettslag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, de driver med arbeid i borettslaget jeg bor i og har da uten å spørre skrudd av vannet til hele borettslaget. De har nå holdt på i over 3 timer.

Det som er så fortvilende er at jeg har fri fra arbeidet i dag og må få vasket leiligheten og klærne for så å kunne lage middag til familegjester senere på dagen. Dette går ikke når det ikke er vann.

Er det lov å bare stenge av rørene uten å gi beskjed før man gjør det? Det er ikke bare 1 time, det har nå gått over 3 timer og fortsatt ingen vann. De sier det bare tar 1 time når jeg spurte dem for 3 timer siden, men hva faen?

Anonymkode: 37cd6...0fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal jo varsles.

Men det kan jo skje uforutsette ting, både behovet for å stenge av vannet og hvor lang tid jobben tar.

Slikt er ergelig, men ulovlig er det neppe.

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, de driver med arbeid i borettslaget jeg bor i og har da uten å spørre skrudd av vannet til hele borettslaget. De har nå holdt på i over 3 timer.

Det som er så fortvilende er at jeg har fri fra arbeidet i dag og må få vasket leiligheten og klærne for så å kunne lage middag til familegjester senere på dagen. Dette går ikke når det ikke er vann.

Er det lov å bare stenge av rørene uten å gi beskjed før man gjør det? Det er ikke bare 1 time, det har nå gått over 3 timer og fortsatt ingen vann. De sier det bare tar 1 time når jeg spurte dem for 3 timer siden, men hva faen?

Kontakt styrelederen og spør om hva tid de forventer vannet på igjen. De har lov og stenge av vannet. hvis det er planlagt stengning skal de gi beskjed. Det kan ha skjedd en lekkasje i et rør og da kan vannet være av i en god stund hvis de ikke finner ut av det. Sånt skjer så du må smøre deg med tålmod. Det går utover alle. Hilsen en som bor i blokk selv.

Anonymkode: ae5d9...374

• Liker 2
Skrevet

De trenger aldri å spørre, men de skal varsle dersom det er planlagt arbeid. Men uforutsette ting kan, som stan sier, skje, og da må de faktisk inn og gjøre jobben. Og det høres vel ut som om det er det som har skjedd her, siden de ikke klarte å gi et skikkelig tidsestimat.

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

En har, for nødvendig vedlikehold, lov til å stenge vanntilførselen i 24 timer. Dersom varslet. Dersom det ikke er varslet og du er enten i en risikogruppe (syk, småbarn) så skal de sørge for at du får drikkevann og "annet nødvendig vann" (til basic hygiene). Men selvsagt har de lov til å stenge vannet uten varsel. Hva forventer du at de skal gjøre dersom feks rørene leker? La hele huset få fuktskader fordi folk må få beskjed til middagen? :klo: 

i dette tilfellet: slapp av. Verden dreier ikke rundt deg. 3 timer uten vann er fullstendig udramatisk. Du utsetter klesvasken til i morgen, støvsuger/koster huset og kjøper deg en 10-15 liter vann som du lager mat med. Måte på til overdramatisering fra voksne folk... :rolleyes: 

Anonymkode: b88e1...c2c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...