Gå til innhold

Når ungdommene ikke gir beskjed om at de ikke kommer til middag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 4 ungdommer i alderen 16-20 år, og de bor her litt variert, selv om det i utgangspunktet er 50/50. Alle er like velkomne til å være her, men jeg sliter med at de er litt sløv med å si i fra når de kommer og når de drar. I tillegg er et par av de dårlig på å gi beskjed om de ikke rekker middag. Noen har kjærester og som regel da sier de fra om kjæresten også skal ha middag. Jeg synes det ofte er vanskelig å beregne middag, jeg tror vi er to i huset og plutselig sitter vi kanskje 5 rundt bordet. For all del, det er jo hyggelig at de vil være her mer eller kommer innom på middag.

Særlig irriterende er det når de bor her og ikke gidder å gi beskjed om de ikke rekker middag. Jeg forsøker å handle en gang i uka og planlegger middag etter dette, men synes det er så kipt å lage middag til mange og så er det et par som kanskje har spist hos kjæresten eller på BurgerKing. Jeg er nok ikke den eneste som sliter med dette, men har så langt bare sagt at de må bli flinkere til å gi beskjed, men kjenner at enkelte ganger har jeg bare lyst til å lage middag til kun de som klarer  å gi beskjed. Eller rett og slett eksplodere :angry:

Tips og gode råd mottaes med glede.

(Dette er IKKE en stemortråd, da det gjelder like mye mine egne barn som stebarna)

Anonymkode: a0327...6c0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har du to valg: Enten supplere middagen de dagene dere blir flere enn forventet, og fryse ned rester de dagene dere er færre, og bli oppfattet som et hjem hvor alle er velkomne og kjærester og venner også får middag, eller rett og slett kun lage middag til de som har gitt beskjed og si til resten at det var synd de ikke sa i fra og at det er brød i brødboksen. 

Begge deler er like greit. Jeg ville kanskje gått for nummer to dersom du irriterer deg og ønsker å gi ungdommen en lærepenge om at de må si i fra. 

Anonymkode: c2632...61e

Skrevet

De som vil ha middag, må gi beskjed før klokka tre, for eksempel. Og så lager du middag til dem som har gitt beskjed.

• Liker 2
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her har du to valg: Enten supplere middagen de dagene dere blir flere enn forventet, og fryse ned rester de dagene dere er færre, og bli oppfattet som et hjem hvor alle er velkomne og kjærester og venner også får middag, eller rett og slett kun lage middag til de som har gitt beskjed og si til resten at det var synd de ikke sa i fra og at det er brød i brødboksen. 

Begge deler er like greit. Jeg ville kanskje gått for nummer to dersom du irriterer deg og ønsker å gi ungdommen en lærepenge om at de må si i fra. 

Anonymkode: c2632...61e

Veldig enig i dette.

Selv velger jeg det første. Slik hadde jeg det selv. Jeg koker litt spaghetti, litt ekstra med poteter e.l som supplement.

Det sagt, så kan jeg forstå frustrasjonen! Men man må ta et valg ift hva slags hjem man vil ha..

Skrevet

Jeg lager middag uansett, så kan de som ikke er hjemme til middag varme den når de kommer hjem

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...