Gå til innhold

Hva gjør du da?

Aamu

Anbefalte innlegg

Hvis du snakker med noen, som liksom skal "opplyse" deg om noe, som du vet godt fra før av.. noe fakta, f.eks hvor stor prosent vann kroppen består av, eller hva prisen på kaffe er på Coop.. bare sånne trivielle fakta.. 

Hva gjør du da? Later du som du ikke visste det? Jeg gjør visst det, tenkte på det fordi det skjedde i går og jeg følte meg skikkelig dum. "Åja, sier du det?"😅 Men så fremstår man jo noen ganger som uvitende også om man alltid skal "la seg belære". Og det kan jo fremstå som frekt dersom man sier: "det visste jeg jo!" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pleier bare å si noe sånt som "ja, det har jeg hørt/sett og". Hvis personen er veldig irriterende og driver på slikt hele tide kan jeg finne på å svare "ja det er vel allmennkunnskap." 

Anonymkode: d78ea...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Pleier bare å si noe sånt som "ja, det har jeg hørt/sett og". Hvis personen er veldig irriterende og driver på slikt hele tide kan jeg finne på å svare "ja det er vel allmennkunnskap." 

Anonymkode: d78ea...d6a

Ja, det går jo an😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at den personen akkurat har fått vite eller skjønt det selv,for ellers er det ingen grunn til å ikke skjønne at det er allmennkunnskap. "Jeg vet",sier jeg bare i sånne situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...