AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #1 Skrevet 14. september 2016 Overskriften er satt på spissen. Når det er sagt. Har det blitt slik dette samfunnet, at om noen legger en hånd på låret til en dame, så kan du anmeldes for voldtekt? For meg virker det slik. Det hyles ULV, over en lav sko. Men når det er sagt. Er det virkelig voldtekt alt, som anmeldes? Har fulgt med i media, og lest litt andre steder også. Og jeg blir skremt over den fremmedfrykten mange har, og jeg tror rett og slett noen er redd sin egen skygge. Man bør være litt forsiktig med hva man anmelder, eller også skriver i media, og beskylder andre for, om det ikke stemmer helt med sannheten. Har jo sett flere som er blitt uskyldig beskyldt. Hva mener dere? Anonymkode: 24b77...ddf
ajarRun Skrevet 14. september 2016 #3 Skrevet 14. september 2016 Jeg kan anmelde hvem som helst for hva som helst, men å avlegge falsk anmeldelse er straffbart. Dog er ikke å være kunnskapsløs om juss det. Jeg kan anmelde Erna Solberg for voldtekt fordi hun la ut sensurerte bilder på Facebook, så lenge jeg tror det er voldtekt, men hun vil jo selvsagt ikke bli dømt for det. Selvsagt er ikke alt som anmeldes som voldtekt voldtekt. En anmeldelse bekrefter ikke at et lovbrudd har funnet sted. Du kan bli anmeldt for drap, selv om ingen har blitt drept. I retten avgjør vi om et lovbrudd har blitt begått av vedkommende og at det er hevet over enhver rimelig tvil. Sånnsett er ikke en frifinnelse en bekreftelse på at ingenting straffbart har skjedd, det eneste vi vet da er at det minst finnes en rimelig tvil. Jeg mener det burde bli vanskeligere å bli dømt for alt. Både i strafferett og sivilrett.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #4 Skrevet 14. september 2016 Man kan vel uansett anmelde for seksuell trakassering, om ikke det er snakk om en voldtekt. Anonymkode: 14c25...9b3 1
Gjest CKT Skrevet 14. september 2016 #5 Skrevet 14. september 2016 (endret) 11 minutter siden, amativeReflection skrev: Jeg kan anmelde hvem som helst for hva som helst, men å avlegge falsk anmeldelse er straffbart. Dog er ikke å være kunnskapsløs om juss det. Jeg kan anmelde Erna Solberg for voldtekt fordi hun la ut sensurerte bilder på Facebook, så lenge jeg tror det er voldtekt, men hun vil jo selvsagt ikke bli dømt for det. Selvsagt er ikke alt som anmeldes som voldtekt voldtekt. En anmeldelse bekrefter ikke at et lovbrudd har funnet sted. Du kan bli anmeldt for drap, selv om ingen har blitt drept. I retten avgjør vi om et lovbrudd har blitt begått av vedkommende og at det er hevet over enhver rimelig tvil. Sånnsett er ikke en frifinnelse en bekreftelse på at ingenting straffbart har skjedd, det eneste vi vet da er at det minst finnes en rimelig tvil. Jeg mener det burde bli vanskeligere å bli dømt for alt. Både i strafferett og sivilrett. Tror det er vi mennesker , som bør se litt på oss selv, før vi tar ting lengre en det som er normalen. Og beskylde folk utenat det stemmer, er en uting i samfunnet. Og det er og farlig, og bruke ting som er usant mot uskyldige mennesker. Du ødelegger folk med slike handlinger. Om det er bevisst, ja det vet ikke jeg. Da mener jeg at de personene, bør ta seg en tur til Psykolo, i stedet for og anmelde alt og ingenting. Da er det noe meget galt i samfunnet. Endret 14. september 2016 av CKT
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå