Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj, den fungerte ikke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, Pearl2.0 skrev:

ja, jeg skjønner at det er best for barnet å ligge mest mulig flatt og fritt. Man bruker selvfølgelig alt av vogn, bilstol, vippestol osv med måte. Det tror jeg alle kan være enig i. Men anonym over her hevder at det gir belastning på korsryggen og kan gi senskader å ha baby i sete. Det er det jeg etterspør kilder på. Står ingenting om det her (og jeg mistenker at det ikke finnes noen kilder (forskning) som støtter denne påstanden. Jeg finner ingenting når jeg googler)

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, Arista skrev:

ja, jeg skjønner at det er best for barnet å ligge mest mulig flatt og fritt. Man bruker selvfølgelig alt av vogn, bilstol, vippestol osv med måte. Det tror jeg alle kan være enig i. Men anonym over her hevder at det gir belastning på korsryggen og kan gi senskader å ha baby i sete. Det er det jeg etterspør kilder på. Står ingenting om det her (og jeg mistenker at det ikke finnes noen kilder (forskning) som støtter denne påstanden. Jeg finner ingenting når jeg googler)

Aha, skjønner☺ nei, det ville jo ha vært rart om noen hadde forsket på det da det ville ha gått mot alle fornuft siden forsøkskaninene måtte ha vært babyer som måtte sitte i vippestol/bilstol hele tiden😅

Gjest Pistasjnøtt
Skrevet

Jeg satt opp ryggdelen i dypvogna, og la dyna bak ryggen på ungene. Da kunne de "sitte" og følge med😊

Skrevet
5 timer siden, Pearl2.0 skrev:

Aha, skjønner☺ nei, det ville jo ha vært rart om noen hadde forsket på det da det ville ha gått mot alle fornuft siden forsøkskaninene måtte ha vært babyer som måtte sitte i vippestol/bilstol hele tiden😅

Nei de hadde ikke måttet sitte _hele_ tiden for å kunne forske på det. Folk bruker jo bilstol og vippestol fra nyfødt i dag, så det er faktisk ikke noe problem å forske på. 

Det har i nyere tid blant annet blitt avvist at bilstol er så ille for ryggen som mange vil ha det til, det er heller verre for pustingen (uheldig vinkel) for de minste. Greier dessverre ikke finne linken nå midt på natta. Men det er mange måter å forske på, og dette forskes det mye på altså. Men det betyr ikke nødvendigvis at forskerne blir enige... :P

Skrevet

Fysioterapeuten til helsestasjonen her sier at i faglitteraturen han har lest så fremkommer ikke senskader. Så det er ikke nødvendig å vekke sovende baby i bilstol. 

Men at babyene allikevel skal ligge på gulvet og bæres mest mulig uten sele for å styrke kropp og utvikling.

Anonymkode: b129f...c18

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fysioterapeuten til helsestasjonen her sier at i faglitteraturen han har lest så fremkommer ikke senskader. Så det er ikke nødvendig å vekke sovende baby i bilstol. 

Men at babyene allikevel skal ligge på gulvet og bæres mest mulig uten sele for å styrke kropp og utvikling.

Anonymkode: b129f...c18

Jeg har dessverre ingen skriftlige kilder, kun uttalelser fra fysioterapautene på sykehuset og helsestasjonen. De mente også begge to at babyen skal ut av bilsetet så fort bilturen var over. Men folk får nå bare gjør det de mener er best for din baby så gjør jeg det jeg tror er best for min :)

Anonymkode: f7e98...39f

Skrevet
8 timer siden, Sisti skrev:

Nei de hadde ikke måttet sitte _hele_ tiden for å kunne forske på det. Folk bruker jo bilstol og vippestol fra nyfødt i dag, så det er faktisk ikke noe problem å forske på. 

Det har i nyere tid blant annet blitt avvist at bilstol er så ille for ryggen som mange vil ha det til, det er heller verre for pustingen (uheldig vinkel) for de minste. Greier dessverre ikke finne linken nå midt på natta. Men det er mange måter å forske på, og dette forskes det mye på altså. Men det betyr ikke nødvendigvis at forskerne blir enige... :P

Jeg mente heller ikke hele tiden så bokstavelig som du leste det. Men det er mange som unngår skråstilling så langt det gjør seg gjøre, og det er vel ikke ok å spørre foreldre om de vil sette 4månederingen sin i sportsvogn om den ikke klarer å holde seg oppe.  Bare for å forske. Da vi byttet til sportsvogn sank mini sammen som en sekk i sittedelen, så da ble det ikke vognkjøring med mindre det var sovetid og vi kunne legge ryggen ned☺ Er 8 måneder nå og sitter fortsatt ikke kjempestøtt i vogna i sittestilling.

Skrevet
21 timer siden, Pearl2.0 skrev:

Her står det litt om hvorfor det anbefales å la baby ligge flatt så mye som mulig☺ 

this HTML class. Value is http://www.babyverde

Linken fungerer ikke. En gang til? :-)

Anonymkode: d6e79...80c

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Linken fungerer ikke. En gang til? :-)

Anonymkode: d6e79...80c

La ut en ny litt lenger opp😊 men det står ikke noe om skader altså, bare litt anbefalinger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...