AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #1 Skrevet 14. september 2016 Jeg er ikke så veldig flink på kjøkkenet og har også lyst til å lage mat det går an å ha rester dagen etter. Ser ikke for meg at jeg orker å lage middag hver eneste dag. :-) Tenker litt på gryterett. Litt flaut, men tenkte på noe ala Toro for eksempel. Bare for å begynne i det små. Noen som har forslag til en god gryterett? Evt andre middager? Kunne og tenke meg tips om mellomåltid. Har ofte lange dager og tenkte at det kunne være lurt å ha med noe i veska. Skyr tenkte jeg kunne være lurt. Tåler dessverre ikke nøtter. Følger ikke noen diett så alle forslag er supre! Anonymkode: 7c9f8...882
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #2 Skrevet 14. september 2016 Opp! :-) Anonymkode: 7c9f8...882
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #3 Skrevet 15. september 2016 Et par ideer som ikke krever eksamens-bevis fra Kokkelandslaget: - Lag pesto selv og server det som middag med pasta og coctailtomater. Funker også kaldt som mellommåltid. Eller som sandwich på ciabatta med mozzarella, rucola, og tomat - Lag en stor kasserolle med bolognese-saus. Bruk gjerne grønnsaker som er begynt å bli litt dvaske og ikke ser så fristende ut. La sausen småkoke i et par timer, og etter at den er avkjølt, fryser du ned porsjonspakker som er trykket flate (gjør at det tiner raskt). Da trenger du bare koke opp pasta, varme sausen, og du har et middagsmåltid som tar ca. femten minutter å lage. Hvis du vil kjøre den vegetariske varianten, så bruker du bare grønnsaker som du finhakker og surrer myke over lav varme, tilsetter passerte tomater og vann/buljong, og krydder/urter. - Hvis du kan steke kyllingfileter, så kan du lett lage en kyllingsalat. Funker som middag og mellommåltid. - Pasta carbonara Anonymkode: abe70...6d8 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #4 Skrevet 15. september 2016 Denne skal jeg teste i helgen Tacograteng Anonymkode: d2c4c...974
Benny12 Skrevet 15. september 2016 #5 Skrevet 15. september 2016 Jeg husker jeg hadde så grusomt lyst på lasagne en dag, og jeg var jo bare meg så jeg visste jo det kom til å bli left-overs. Men vimsen meg greide å kjøpe en familiepakke i tillegg, så det ble en heftig lasagne middag for 1, kan man si jeg porsjonerte opp passelige stykker og hev de i frysen så det bare var å varme et stykke på 1-2-3 når jeg skulle få lyst på, uten å gidde å lage mat. Godt tips dersom du ønsker å fylle frysen med lettvinte middager. Jeg ble LEI av lasagne da, så jeg lagde fort middag igjen.. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #6 Skrevet 18. september 2016 Takk for tips!! Jeg prøvde å tenke litt smart så kjøpte inn ørretfilet (fire stk) slik at jeg bare kan ta opp en og en. Holder jo lenge. Kyllingfilet, men glemte å fryse ned så la de rett i kjøleskapet. Kan jeg fryse ned i dag? Siste dato er 30 september... Samt pytt i panne. ikke så sunt, men går jo fort da. Så ukens meny blir ørret med agurksalat og rømme, kylling i wraps, og pytt i panne. Jeg føler som sagt ikke noe diett, men lyst til å være flink til å få i meg grønt samt "ekte" fett/helprodukter slik at jeg ikke blir sulten igjen etter en time. Har og tenkt å bli flinkere til å ha med meg noe i veska hvis jeg blir veldig sulten før middag. Har kjøpt inn litt skyr yoghurter. Noen som har andre forslag? Jeg har tenkt litt på proteinbarer, eller tørket frukt?? Eller inneholder det masse sukker? Anonymkode: 7c9f8...882 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #7 Skrevet 19. september 2016 Den 18. september 2016 at 10.42, AnonymBruker skrev: Takk for tips!! Jeg prøvde å tenke litt smart så kjøpte inn ørretfilet (fire stk) slik at jeg bare kan ta opp en og en. Holder jo lenge. Kyllingfilet, men glemte å fryse ned så la de rett i kjøleskapet. Kan jeg fryse ned i dag? Siste dato er 30 september... Samt pytt i panne. ikke så sunt, men går jo fort da. Så ukens meny blir ørret med agurksalat og rømme, kylling i wraps, og pytt i panne. Jeg føler som sagt ikke noe diett, men lyst til å være flink til å få i meg grønt samt "ekte" fett/helprodukter slik at jeg ikke blir sulten igjen etter en time. Har og tenkt å bli flinkere til å ha med meg noe i veska hvis jeg blir veldig sulten før middag. Har kjøpt inn litt skyr yoghurter. Noen som har andre forslag? Jeg har tenkt litt på proteinbarer, eller tørket frukt?? Eller inneholder det masse sukker? Anonymkode: 7c9f8...882 Det går helt fint Du kan evt lage dine egne muslibarer.Det finnes mange oppskrifter og det er ikke så vanskelig Andre ting.Knaskerøtter,sukkererter,wasa sandwich,oppkutta frukt i zip lock pose. Anonymkode: ec6ba...dba
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #8 Skrevet 19. september 2016 Takk for svar. :-) Jeg er veldig glad i gulerøtter og sukkererter. Rart man ikke kommer på at det går an å ha med seg slike ting. Noen som kan anbefale et godt brød? Jeg synes det er så mange brød som fort blir tørre og ikke smaker så godt. Vurderer nesten å gå til et bakeri og kjøpe derfra. Anonymkode: 7c9f8...882
catsandknitting Skrevet 21. september 2016 #9 Skrevet 21. september 2016 Den 19.9.2016 at 23.56, AnonymBruker skrev: Takk for svar. :-) Jeg er veldig glad i gulerøtter og sukkererter. Rart man ikke kommer på at det går an å ha med seg slike ting. Noen som kan anbefale et godt brød? Jeg synes det er så mange brød som fort blir tørre og ikke smaker så godt. Vurderer nesten å gå til et bakeri og kjøpe derfra. Anonymkode: 7c9f8...882 Youghurtbrødet fra Rema er himmelsk! Det er ikke supergrovt da, så det får du se an selv! Det smaker ihvertfall veldig godt både ferskt og etter en runde i fryseren Lag mat som kan fryses ned generelt! Det aller meste kan fryses. Tacokjøtt? No problem. Wraps? Freeze it baby! Veldig mye som kan fryses så slipper du å kaste rester hvis du ikke vil ha det dagen etter
Fru Uperfekt Skrevet 21. september 2016 #10 Skrevet 21. september 2016 Den 18. september 2016 at 10.42, AnonymBruker skrev: Takk for tips!! Jeg prøvde å tenke litt smart så kjøpte inn ørretfilet (fire stk) slik at jeg bare kan ta opp en og en. Holder jo lenge. Kyllingfilet, men glemte å fryse ned så la de rett i kjøleskapet. Kan jeg fryse ned i dag? Siste dato er 30 september... Samt pytt i panne. ikke så sunt, men går jo fort da. Så ukens meny blir ørret med agurksalat og rømme, kylling i wraps, og pytt i panne. Jeg føler som sagt ikke noe diett, men lyst til å være flink til å få i meg grønt samt "ekte" fett/helprodukter slik at jeg ikke blir sulten igjen etter en time. Har og tenkt å bli flinkere til å ha med meg noe i veska hvis jeg blir veldig sulten før middag. Har kjøpt inn litt skyr yoghurter. Noen som har andre forslag? Jeg har tenkt litt på proteinbarer, eller tørket frukt?? Eller inneholder det masse sukker? Anonymkode: 7c9f8...882 Så lenge du fryser de ned før best før datoen og bruker de innen en viss tid.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #11 Skrevet 21. september 2016 Skjær opp brødet i butikken og frys det ned. Ta bare opp akkurat de skivene du skal spise. Tiner på under en halvtime Kan smøres mens de er frosne, så har du lunsj, eventuelt noen sekunder i mikroen, så kan du spise dem med en gang. Da slipper du at brødet blir dårlig og det smaker alltid ferskt Anonymkode: 02df6...0ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå