Gå til innhold

Ulikheter på skrittellere på telefonen, stole på hvilken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to skrittellere på telefonen min. Lifelog, som er sony sin innebygde og Whitings, som er koblet opp mot vekten jeg bruker.

Jeg har ikke aktivert whitings sin før i går, så i dag er første dagen med full dag med aktivitet på begge. Men de viser 3000 skritt forskjell. Det er jo faktisk en del. Så i dag har jeg gått rett 17176 ifølge whitings og 20022 ifølge lifelog.

Hvordan skal jeg vite hvilken som er korrekt? Whitings sier jeg har gått 11.65 km om det har noe å si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får telle? "En...to...tre...mange?"

OK, det var en fleip. Hvordan stemmer Whithings sin med den distansen du vet/tror du har gått og skrittlengden som er lagt inn? Hvilket av tallene virker mest rimelig? 

Kan ikke si noe om nøyaktigheten på de to tellerne ettersom jeg ikke har dem selv. Selv bruker jeg aktivitetsarmbånd, men da jeg fikk det så sjekket jeg det mot en løs skritteller som jeg igjen hadde sjekket mot en annen  jeg hadde liggende. Og de var nokså enige. Helt likt blir det jo aldri. Tror kanskje eksterne tellere er litt mer nøyaktige enn skrittellere på telefoner, så kanskje du kjenner noen som har aktivitetsarmbånd eller løs skritteller som du kan låne på en tur slik at du får kalibrert inn de på telefonen? Velg den som er mest lik den eksterne telleren i så fall. 

Skrevet

Noen av disse skritteller appene kan kalibreres. Vi sammenlignet også Sony og Whitings, jeg returnerte min klokke, men dama er fornøyd med sin. 

Vi fant ut at selv om antall skritt nok ikke stemmer helt, så gir det et godt sammenligningsgrunnlag av aktivitetsnivået de ulike dagene. 

Det er jo ikke skritt som måles, men skritt lignende bevegelser. Så vi har hatt litt moro med å måle antall bevegelser i ulike sengeaktiviteter. ☺

Skrevet

Jeg har ikke klokke, det er de som er innebygget på telefonen. JEg har aktivitetsarmbånd fra sony men jeg gidder ikke bruke det fordi det er irriterende med noe rundt håndleddet. Men får vel teste den en dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...