AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #1 Skrevet 13. september 2016 Herre min hatt, trodde ikke jeg var SÅ utrolig dårlig trent. Var på fangene på fortet i går for 1,5 timer og merker at hele kroppen er STØL. Klarer så vidt å stå opp, sette meg ned, strekke ut armene etc. Har aldri vært så støl før, så lurte bare på hva det å være støl egentlig betyr og hvordan jeg kan "kvitte" meg med det Anonymkode: c647b...376
Wiggins Skrevet 13. september 2016 #2 Skrevet 13. september 2016 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herre min hatt, trodde ikke jeg var SÅ utrolig dårlig trent. Var på fangene på fortet i går for 1,5 timer og merker at hele kroppen er STØL. Klarer så vidt å stå opp, sette meg ned, strekke ut armene etc. Har aldri vært så støl før, så lurte bare på hva det å være støl egentlig betyr og hvordan jeg kan "kvitte" meg med det Anonymkode: c647b...376 Når du er støl er det fordi du har anstrengt musklene mye hardere enn de er vant til. Da oppstår det mange små og store rupturer i muskelfibrene etterhvert. Etter ca. et døgn begynner man å kjenne stølheten. Det er et signal fra kroppen om at gjenoppbygging foregår, ikke forstyrr. Det er en del som tror man kan tøye og/eller trene det vekk. Det går altså ikke, man gjør det egentlig bare verre, fordi man forverrer muskelrupturene. Det eneste du kan gjøre er å være i lett aktivitet som f. eks. en rolig gåtur, men ingenting tungt, og ellers bare ta det rolig.
Gjest Lillemøy Skrevet 14. september 2016 #3 Skrevet 14. september 2016 Hva er fangene på fortet? Bortsett fra et tv-program, men regner med at det ikke er det du snakker om? Jeg er godt trent, men blir likevel fort støl når jeg trener styrke. Går ofte eller jogger lett dagen etter, men syns ikke det hjelper noe som helst, dessverre. Men det er sikkert ikke dumt heller. Man må bare vente og la det gå over av seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå