Gå til innhold

Leve på 200kr i en uke

Gjest Jacklost

Anbefalte innlegg

Hadde du klart å leve på 200kr i en uke? Hva hadde du kjøpt av de 200 kronene for å klare å leve på det i en uke? Jeg tar utgangspunktet i at du ikke har noe annet mat eller drikke osv slik at det du kjøper for de 200 kronene er det du må leve på i en uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2x Kneipbrød, first price smør, 1,75 liter melk, first price syltetøy, 3 x nudler, en pakke extra egg (18 stk), 1 pakke skivet kyllingfilet  fra rema, salt og pepper.

Dette blir ca 200,- og du spiser som en konge.

Anonymkode: f7679...7e3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk vann, knekkebrød, havregryn, nudler, pesto(?), supper, boksmat/hermetisk mat=grønnsaker/wokblaninger (billige typ 8 kr for en boks med wok grønnsaker) o.l. Levd på 200 kr pr uke ganske mange ganger (student), går fint men litt kjipt

Anonymkode: ef49c...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde drukket vann, og spist kikerter, poteter, gulrøtter, grønnsaker på tilbud (for eksempel blomkål, kålrot og brokkoli) pasta, egg og havregryn :) Kanskje en 5-pakning med frosne laksefileter :)

Ville supplert med pesto, en flaske billig saft, frukt på tilbud og en pose med first price mix av nøtter til kosen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at dette er helt riktig under-forum, for slike ting. "Forbruker og Økonomi" høres mer riktig ut.

Men jeg ville i alle fall kjøpt havregryn, hermetikk, knekkebrød, og kanskje litt forskjellige pålegg.

Anonymkode: 8a35e...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rema- først og fremst. Der finner du deg veldig mye billig. Fiskegrateng til 10kr, billig brød, billig egg, kjøttdeig, osv. Levd på mindre enn 200 i uka som student opptil fler ganger. Funker det :) hvis jeg har litt til overs, passer jEg alltid på p fylle opp fryser og tørrvarelager. 

Anonymkode: 6c032...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å vite hvilke dagligvare-butikker (i nærheten av der du bor) som er billigst for deg.

I mitt tilfelle er nok dette Kiwi....

Anonymkode: 8a35e...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kneip, pasta eller nudler, pesto, frosne laks fra first price, 2 tomater, pålegg fra 50% datohylla, dopapir/sjampo+balsam+bind og noe frukt. En banan eller et eple eller noe.

Har levd slik i 2 år. Det går helt fint det :).

Anonymkode: 6580f...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Vackra skrev:

Hadde drukket vann, og spist kikerter, poteter, gulrøtter, grønnsaker på tilbud (for eksempel blomkål, kålrot og brokkoli) pasta, egg og havregryn :) Kanskje en 5-pakning med frosne laksefileter :)

Ville supplert med pesto, en flaske billig saft, frukt på tilbud og en pose med first price mix av nøtter til kosen

Frosne laksekoteletter er mye billigere enn filet, bare som et lite obs hvis noen faktisk prøver å leve på 200 kr uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vegetarianer, og for å være ærlig er jeg utrolig dårlig både til å lage mat og til å spise, men ikke fordi jeg har dårlig råd eller fordi jeg ikke liker kroppen min, for det er ikke riktig. Den siste uka har jeg spist tortellini fylt med spinat fra Meny, 25 kr pakka, og jeg spiser en sånn hver dag.

Ellers så hadde jeg kjøpt tikka masala kit og kikerter og spist bare det, fordi det kommer vel ganske greit fram at jeg en periodespiser. En sånn pakke koster 50 kr, men holder til to måltid i motsetning til tortellinien.

Anonymkode: a1389...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...