Gå til innhold

Dette med kontroll av TV-lisens

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student, og har egentlig ikke TV. Jeg har ikke noe tuner i alle fall. Men jeg har lånt en gammel flatskjerm fra foreldrene mine og jeg har fått appel tv i bursdagsgave fra hele familien.

Er det noen som kan finne ut at jeg har en tv på hybel som jeg ikke har betalt for? Den er ikke koblet til noe tuner eller noe så den får ikke inn TV. Jeg har hørt at den kan plukke opp signal, men det kan pc'er også.

Jeg vet at jeg ikke må slippe inn noen i stuen min selv om de kommer og banker på døren, men likevel. Jeg har ikke penger til overs å betale lisens. Jeg lever så og si fra hånd til munn. 

Anonymkode: 68e6e...f59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, slapp av. Jeg har hatt ulike tv-er i femten år og har aldri betalt lisens.

Det du må være obs på er å bestille tvkanaler. Da sendes det melding om at du har tv.

Anonymkode: e67e5...e34

Skrevet

Hvorfor har du TV i det heile tatt?

Du kan se TV over internett, for eksempel TV2 sumo og DPlay..

Anonymkode: d16f7...08e

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, slapp av. Jeg har hatt ulike tv-er i femten år og har aldri betalt lisens.

Det du må være obs på er å bestille tvkanaler. Da sendes det melding om at du har tv.

Du mener på apple tv? Gir apple beskjed til NRK om jeg har appen deres? 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du TV i det heile tatt?

Du kan se TV over internett, for eksempel TV2 sumo og DPlay..

Det er koseligere med en litt større skjerm. Da kan jeg bruke PC samtidig som jeg ser på noe. Jeg liker også å se på noe når jeg lager mat.

Skrevet

NRK finner fint ut det hvis de er i nabolaget med bilen sin. Jeg ble tatt etter fem år uten å bruke tv til annet enn til spilling. Fikk en bot på 3500 . Var ikke hjemme og brev ble lagt i postkassen. Du burde få fjernet den delen på tv som kan motta tv signaler så slipper du å bekymre deg. 

Anonymkode: 5280b...e8c

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener på apple tv? Gir apple beskjed til NRK om jeg har appen deres? 

Nei. Jeg mener Get og andre leverandører.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

NRK finner fint ut det hvis de er i nabolaget med bilen sin. Jeg ble tatt etter fem år uten å bruke tv til annet enn til spilling. Fikk en bot på 3500 . Var ikke hjemme og brev ble lagt i postkassen. Du burde få fjernet den delen på tv som kan motta tv signaler så slipper du å bekymre deg. 

Dette er bare pisspreik. :)

• Liker 8
Skrevet

Men saken er... jeg bor i en bygning med maaange mennesker. Hvordan kan de vite at det er akkurat meg?

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Men saken er... jeg bor i en bygning med maaange mennesker. Hvordan kan de vite at det er akkurat meg?

Ikke bekymre deg for hva denne AB-en sier. :) Bare tull.

• Liker 4
Skrevet

Nei. Jeg mener Get og andre leverandører.

Åja. :P Vi har Get i bygget, det er Get tråløst internet her, men jeg har ikke bestilt noe TV-pakke dra de. 

Skrevet

Åja. :P Vi har Get i bygget, det er Get tråløst internet her, men jeg har ikke bestilt noe TV-pakke dra de. 

Ok, bra. Hvis du gjør det må du betale lisens.

Gjest TrailerEnka
Skrevet

Vi fikk besøk på døra av de, fikk ingen bot men måtte betale lisensen. 

Skrevet

Vær obs på at studentboliger er typiske steder kontrollørene drar til. Studenter er nemlig blant de som oftest har TV uten å betale lisens. Bor du ikke i studentbolig, er det ikke veldig sannsynlig at de kommer på besøk.

Anonymkode: adf69...820

• Liker 1
Skrevet

Vær obs på at studentboliger er typiske steder kontrollørene drar til. Studenter er nemlig blant de som oftest har TV uten å betale lisens. Bor du ikke i studentbolig, er det ikke veldig sannsynlig at de kommer på besøk.

Haha, hæ? Jeg har bodd mange år i ulike studentboliger og aldri hatt lisenskontrollører på døra mi. 

• Liker 2
Skrevet

Haha, hæ? Jeg har bodd mange år i ulike studentboliger og aldri hatt lisenskontrollører på døra mi. 

Jeg har bodd i 5 forskjellige, og alle gangene var det kontrollører innom. 

Skrevet

Om det kommer en kontrollør så sier du bare at du nettopp har fått apple tv. Kan ikke gi bot ved mindre du sier at du har hatt det lenge. Ellers kan du selvsagt bare nekte de inn, og blånekte for at du har noe som helst. Jeg slapp unna i mange år.

Skrevet (endret)
7 minutter siden, Minitroll skrev:

Om det kommer en kontrollør så sier du bare at du nettopp har fått apple tv. Kan ikke gi bot ved mindre du sier at du har hatt det lenge. Ellers kan du selvsagt bare nekte de inn, og blånekte for at du har noe som helst. Jeg slapp unna i mange år.

Om det kommer en kontrollør sier du at du ikke vil ha dritten de selger og at du ikke slipper fascistjævler inn i din bopel. Be dem så komme seg til helvette vekk fra din eiendom før du slamrer døren i ansiktet deres.

Hvis du slipper inn lisenskontrollører i din bopel er du en idiot. Å påstå man nettopp fikk fjernsynet hjelper heller ikke, da melder de deg jo bare inn.

Endret av amativeReflection
Skrevet

NRK-lisensen er nesten det største drittopplegget som fins her til lands.

Og de lisensfolka er sleipe som pokker. Har kjentfolk som glemte å låse ytterdøren ein dag de satt bak i hagen, og plutselig sto det ein fremmed fyr i stua og kikket rundt i rommet og ut på de - med skoene på - som introduserte seg som ein lisenskontrollør når han ble oppdaget (ja, han var faktisk det, det var ikkje ein innbruddstyv, bare ein idiot). Og naboen min opplevde nesten det samme, når de gikk rett inn i leiligheten hennes akkurat i det ho kom ut av dusjen. Noen av de tror visst de er over loven, og at det er heilt greit å bare gå inn i huset til folk uten verken tillatelse eller oppsyn. Så lås døra!

Kjøpte TV i navn på familie som allerede betaler avgiften, og har den på stua for å kunne spille og streame serier via pc. Lisensfolka kommer aldri inn hit, og eg nekter å betale lisens for ein kanal eg verken får inn, eller er interessert i å se på. Om det betyr at eg må plombere TV'en, så får de betale for det. Har forøvrig ikkje hatt de på døra de siste 5-6 årene, heldigvis. Bare til å si at du ikkje eier TV.

Skrevet

Dersom man er bekymret for lisens-kontroll, så burde man vel sette apparatet sitt ute av syne fra døren eller vinduer? Bare i tilfelle en eller annen kødd, sprader rundt og titter inn overalt.

I tillegg er det vel mulig å plombere TV-apparatet sitt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...