Gå til innhold

Takler ikke å være singel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen måneder siden jeg ble singel. Takler det ikke!!! Har vært på noen tinderdates, men han ene var rar, en annen møtte jeg da jeg var på ferie i hjembyen (flere timer unna), så det ble vanskelig å date. Kontakten dabbet av.

En tredje date, gikk veldig bra, vi har hatt noen dates, men han har sagt at han ikke vet hva han vil. Selv om han vil fortsette å treffes. Vi har jo ikke datet så fryktelig lenge, men nok til at jeg har begynt å like han, og føler jeg bare må gi han litt tid nå. Er liksom alltid jeg som har sendt melding om å treffes. Har egentlig ikke noe god følelse ang det "forholdet"... Ble litt stresset da han og jeg tok den praten om hvor vi liksom sto, og han la merke til det! Flaut! Men jeg har følelsene på utsiden. Og tenker mye på ting.

Uansett. Jeg tåler ikke det her! Jeg saumfarer tinder og sukker. Er helt desperat. Jeg er en oppegående, normal og pen jente. Så jeg kan sikkert finne meg en. Men akkurat nå føles det ikke sånn. Jeg har klump i magen, sliter med å sove... Spesielt nå som jeg er usikker ang han siste daten.

Har ikke så mange venner, for jeg har flyttet for å jobbe. Blir bare til at jeg møter venner noen helger. I ukedagene er det bare jobb, og er alene på ettermiddagen.

Hvordan takler folk å være single? Haha, dumt spørsmål, jeg vet. Men jeg føler meg alene, stresset. "Alle" jeg kjenner gifter seg og får barn, og jeg føler meg som en dritt.

Anonymkode: cf196...278

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen måneder siden jeg ble singel. Takler det ikke!!! Har vært på noen tinderdates, men han ene var rar, en annen møtte jeg da jeg var på ferie i hjembyen (flere timer unna), så det ble vanskelig å date. Kontakten dabbet av.

En tredje date, gikk veldig bra, vi har hatt noen dates, men han har sagt at han ikke vet hva han vil. Selv om han vil fortsette å treffes. Vi har jo ikke datet så fryktelig lenge, men nok til at jeg har begynt å like han, og føler jeg bare må gi han litt tid nå. Er liksom alltid jeg som har sendt melding om å treffes. Har egentlig ikke noe god følelse ang det "forholdet"... Ble litt stresset da han og jeg tok den praten om hvor vi liksom sto, og han la merke til det! Flaut! Men jeg har følelsene på utsiden. Og tenker mye på ting.

Uansett. Jeg tåler ikke det her! Jeg saumfarer tinder og sukker. Er helt desperat. Jeg er en oppegående, normal og pen jente. Så jeg kan sikkert finne meg en. Men akkurat nå føles det ikke sånn. Jeg har klump i magen, sliter med å sove... Spesielt nå som jeg er usikker ang han siste daten.

Har ikke så mange venner, for jeg har flyttet for å jobbe. Blir bare til at jeg møter venner noen helger. I ukedagene er det bare jobb, og er alene på ettermiddagen.

Hvordan takler folk å være single? Haha, dumt spørsmål, jeg vet. Men jeg føler meg alene, stresset. "Alle" jeg kjenner gifter seg og får barn, og jeg føler meg som en dritt.

Kjenner til følelsen og forstår hvordan du har det. 

Etter at jeg ble singel for første gang på flere år, distraherte jeg meg selv med gutter. Møtte gutt på gutt på gutt på gutt. Klarte ikke å trives alene. 

Det har jeg lært av, forhåpentligvis. Nå har jeg akkurat kommet ut av enda et nokså langvarig forhold, og denne gangen skal jeg lære å trives i mitt eget selvskap! I hvert fall prøve :) Det samme råder jeg deg til å gjøre. 

Fokuser på det du liker å gjøre, start opp med en hobby eller lignende. Det tar nok tid, men jeg tror det lønner seg. 

Det tar ofte lang tid å komme over noen, og jeg tror man fort kan ende opp med å ta feile valg ift gutter hvis man går for fort frem. 

Anonymkode: fb216...46d

• Liker 2
Skrevet

Oh shit, du er stressa ja, ingen tvil. Det lønner seg sjeldent å hoppe fra forhold til forhold, det kan være lurt å komme over den andre før man hopper videre (Hvis du er over den andre allerede, så var det kjapt)

Kanskje du fremstår som desperat og derfor så får du ikke full klaff?

Som personen over meg sier, lær deg å leve alene og trives i ditt eget selvskap, man må ikke ha et forhold NÅ for å fungere i hverdagen.

Slapp av litt og stress ned, lett å skrive, ikke så lett å utføre.

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du har godt av å være singel i en lengre periode? Kjenne på det å være alene, og kanskje lære å trives i eget selskap?

Men kan du ikke klare å fokusere på noe annet enn forhold, og heller la det komme naturlig? Jeg tror fort gutter skygger banen hvis det viser seg at jenta er desperat etter forhold. Ofte vil de ta det litt roligere.

Og man er ikke en "dritt" selv om man ikke er gift eller har barn, så det er sagt. Jeg har vært singel i 30 av mine 30,5 år, det høres kanskje rart ut for deg.

• Liker 1
Skrevet

takk for svar:)

ja jeg må lære meg å trives i mitt eget selskap. Har liksom alltid hatt kjæreste. Er over han siste, det funka ikke i det hele tatt. Vi slo opp som venner (men har jo ikke noe særlig kontakt :P )

Har ikke så mye venner her jeg bor heller, som sagt. Så er mye alene. Blir bare i helgene jeg kommer meg vekk stort sett.

Har en tidkrevende hobby. Får starte på den igjen, lenge siden sist nå. Men det blir så fort at jeg havner i sofaen igjen.

Og ja, ang han siste daten, så virker det som at han bare vil ta ting med ro. Han sa at han ikke var klar for noe forhold nå (jeg sa jo at jeg ikke var det selv, men ville jo se ting an). Også sa han at han var redd for å kanskje såre meg i fremtiden. Men at han likte å være med meg osv. Jeg prøvde å ikke virke for desperat da, men kan hende det skinte litt igjennom. Jeg sa vel egentlig bare at jeg likte å være med han, om han ville fortsette å treffes? Og at jeg ikke var interessert i noe useriøst. Men ja, har bestemt meg for å la han være litt nå. Selv om det føles rart, for det var han som var mest ivrig i starten.

TS

Skrevet

Jeg blir redd for kvinner som stresser i dating arena.

Anonymkode: 7a036...868

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir redd for kvinner som stresser i dating arena.

Anonymkode: 7a036...868

Det har du grunn til. For hvis man er avhengig av noen og være sammen med blir det en vanskelig relasjon og et usunt forhold. Needy personer er ikke tiltrekkende! Og TS, du må begynne og lete innover isteden for utover. Du vil ikke kunne klare og være i et bra forhold før du er trygg nok på deg selv til og stå på egene bein! 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Sh999 skrev:

Det har du grunn til. For hvis man er avhengig av noen og være sammen med blir det en vanskelig relasjon og et usunt forhold. Needy personer er ikke tiltrekkende! Og TS, du må begynne og lete innover isteden for utover. Du vil ikke kunne klare og være i et bra forhold før du er trygg nok på deg selv til og stå på egene bein! 

Ja skjønner det. Jeg må vel trives godt i mitt eget selskap først. Har hoppet for fort inn i forhold en gang før. (Han siste xen) Vi slo jo opp som venner, men da jeg begynte å date han gikk jeg vel bare for han fordi jeg kunne, selv om jeg husker det allerede i starten var sider ved han jeg ikke likte så godt.

Jeg blir heldigvis ikke så needy etter jeg har kommet inn i et forhold. Jeg er ikke sjalu, og slapper bare av. Bare vissheten om at jeg har noen som liker meg tilbake holder jo en del. Men nå som jeg er singel og på datern er jo ting mer usikkert :P hvis dere skjønner.

Nei, jeg får begynne å planlegge et prosjekt med hobbyen min.. Et stort ett! Må få tankene over på noe annet.

TS

Skrevet

Ryddet for innlegg fra utestengt bruker, og svar til dette.

Raven Emerald, mod.

• 5 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dette er meg nå 🥺 Orker ikke! 

Anonymkode: 5108c...c29

AnonymBruker
Skrevet

Les litt rundt på KG, og se hvor elendige alle har det i forhold.

Da kan du være glad for at du er singel.

Anonymkode: 1e13a...f13

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Les litt rundt på KG, og se hvor elendige alle har det i forhold.

Da kan du være glad for at du er singel.

Anonymkode: 1e13a...f13

Veldig inviduelt! Mange har det fantastisk i forhold også! Det er bare at mange der ute er egoister og har ikke respekt for den andre. Er bare å finne en bra fyr da går alt bra

Anonymkode: 84a96...b27

AnonymBruker
Skrevet

Du er gifteklar

Anonymkode: 27c58...ad8

AnonymBruker
Skrevet

Det er her den gyllen middelvei slår inn. Jeg tenkte på det i går. Jeg har vært singel i fem år. Og jeg er faktisk pen, intelligent og alt på stell. Har stor sosial krets og nære familie, men jeg er liksom singel... Jeg var gift lenge, jeg blir kontaktete av menn på some. Jeg har ikke tinder osv... jeg vil ikke treffe noen. Jeg har det bra. Jeg innser at kanskje jeg burde, men hvorfor.... Jeg er har det bra alene og singel. Jeg er min bestevenn og jeg vet hvor jeg har meg selv. Jeg er avisende, for uavhengig ( At det er turn off) Om jeg begynner å snakke med en mann. Så glemmer jeg å svare og de begynner å mase. Og det er turn off for meg. Skulle ønske jeg var litt deg

Anonymkode: b7fc3...af9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Dette er meg nå 🥺 Orker ikke! 

Anonymkode: 5108c...c29

Ikke gi opp da. Det er aldri for sent å få en mann og gifte seg. Tenk på folk i høy alder som gifter seg.

Anonymkode: f468b...256

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.9.2016 den 19.39):

Jeg var singel i flere år, savnet veldig lite en fast partner. Hadde egne interesser jeg drev med som reiser og friluftsliv som jeg fylte kvelder, helger og ferier med. Storkoste meg med dette i lang tid. Så falt det seg naturlig over lengre tid å lete etter en ny partner. Da blir dette man gjorde som singel noe man gjør med sin partner. Ikke like ofte, men allikevel.

Så du må finne en interesse du kan dyrke og berike livet ditt med. Så kan det å lete etter den rette løpe parallelt faktisk. Da øker du også sjansen for at flere kan finne deg interessant.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.9.2016 den 19.39):

Jeg føler kanskje det lureste er å oppsøke psykolog og jobbe med vanskelighetene du har med og være alene og singel. Det å gi etter for sosialt press og gå på desperat jakt er iallefall ikke oppskriften på suksess. 

Anonymkode: 7f855...4ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...