Gå til innhold

Si i fra når det lukter vondt fra utleieehet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når leieboer har døra eller vinduet oppe så kom men en eim av søppel ut. Det er en veldig sterk lukt som er litt sur og det er ikke en normal lukt på noen måter. Den blir verre og verre. Nesten så det og kan minne om noe som har fått fuktighet og rotner. Må si I fra om lukten, men vil ikke såre dem eller være for streng. Vil folk bo i søppel og vond lukt så må de jo få lov til det, men når besøket vårt og bemerker lukten så synes jeg at de må tåle det. Men hvordan få sagt det? Jeg er konfliktsky i tillegg..

Anonymkode: 3ab53...399

Skrevet

Ta det opp på en mild måte.  Nevn lukta og spør om de har "lagt merke" til den. Si også at dere gjerne vil ta en sjekk i leiligheten om en ukes tid, så har de litt tid på seg om det trengs en opprydding 😊 Ikke la det skure og gå, da lukt setter seg om ikke dårlige vaner endres! 

Anonymkode: 99770...d99

• Liker 3
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ta det opp på en mild måte.  Nevn lukta og spør om de har "lagt merke" til den. Si også at dere gjerne vil ta en sjekk i leiligheten om en ukes tid, så har de litt tid på seg om det trengs en opprydding 😊 Ikke la det skure og gå, da lukt setter seg om ikke dårlige vaner endres! 

Anonymkode: 99770...d99

Føler jeg er veldig påtrengende hvis jeg sier vi vil ta sjekk av leiligheten.. Men siden det nesten lukter  fugtskade bør vi vel kanskje. Gjennom vindu ser vi at det ligger klær strødd og kanskje det er våte klær som ligger å mugner :ohmy:. Har merket når de går forbi oss at de selv lukter veldig vondt, uvaskede klær og svette liksom. Det er jo ikke noe vi har noe med men det bidrar jo til lukten.. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Føler jeg er veldig påtrengende hvis jeg sier vi vil ta sjekk av leiligheten.. Men siden det nesten lukter  fugtskade bør vi vel kanskje. Gjennom vindu ser vi at det ligger klær strødd og kanskje det er våte klær som ligger å mugner :ohmy:. Har merket når de går forbi oss at de selv lukter veldig vondt, uvaskede klær og svette liksom. Det er jo ikke noe vi har noe med men det bidrar jo til lukten.. 

Leiligheten blir jo ødelagt på denne måten. Her ville jeg fått med meg noen enten en håndtverker eller andre. Jeg ville og meldt meg inn i huseiernes landsforbund og fått hjelp med fremgangsmåter der. Du har som medlem ubegrenset, gratis, juridisk hjelp på telefon.

Anonymkode: 0e5dd...d00

• Liker 4
Skrevet

En ting jeg har lært av å se på hoarders er at en dunge med søppel kan råtne vegger og gulv. Da synes jeg det er helt rett å bli bekymret og å pirke på hvordan folk skal bo.

Jeg synes du skal komme med en bekymringsmelding. Kanskje spørre den som leier hvordan det går, og nevne at det begynner å lukte litt stramt.

Har du forresten sett utleier på en stund? Kan ha skjedd noe, også. Man leser jo stadig om folk som blir funnet døde etter flere måneder når naboene har klaget over lukten.

Anonymkode: c0e84...a39

• Liker 1
Skrevet

Du må melde fra til leietager om at du vil gjennomgå leiligheten for en teknisk sjekk. Si ifra en uke før.

• Liker 1
Skrevet

Jeg håper for guds skyld de ikke har barn:ohmy:

Anonymkode: 20679...b54

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

En ting jeg har lært av å se på hoarders er at en dunge med søppel kan råtne vegger og gulv. Da synes jeg det er helt rett å bli bekymret og å pirke på hvordan folk skal bo.

Jeg synes du skal komme med en bekymringsmelding. Kanskje spørre den som leier hvordan det går, og nevne at det begynner å lukte litt stramt.

Har du forresten sett utleier på en stund? Kan ha skjedd noe, også. Man leser jo stadig om folk som blir funnet døde etter flere måneder når naboene har klaget over lukten.

Anonymkode: c0e84...a39

Vi er utleiere og ja jeg har sett oss på en stund 😉 Ser leieboerene daglig. Bekymringsmelding til hvem ang lukt? De har barn ja til AB son lurer på det. En baby på ca 6 mnd.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er utleiere og ja jeg har sett oss på en stund 😉 Ser leieboerene daglig. Bekymringsmelding til hvem ang lukt? De har barn ja til AB son lurer på det. En baby på ca 6 mnd.

Da kan du ganske enkelt sende en bekymringsmelding til barnevernet. Alternativet er at du tar deg inn med følge for å undersøke hvordan ting er i boligen. 

Anonymkode: 0e5dd...d00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...