Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig jeg er kjempe dum, men jeg klarer ikke å finne ut når årslønn for fjoråret blir oppdatert. Er det noen som vet det? Jeg tjente veldig dårlig for to år siden, men hadde vanlig lønn ifjor, så jeg venter bare på at tallene skal oppdatere seg så jeg kan få ordnet billån.

Anonymkode: 04303...93f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min årslønn står på lønnslippene.

Anonymkode: 7e247...bb1

Skrevet

Oppdatert hvor da?

Skrevet

Oppdatert i skattelistene.

Skrevet

For 2016? Det publiseres til neste år. 

Anonymkode: 085a3...ec6

Gjest Annetnavn_
Skrevet

Tallet i skattelistene er lavere enn din reelle årsinntekt. Hvis du skal ha lån, tar du med lønnsslippen og viser i banken.

Skrevet

Banken henter inn nødvendige opplysninger og finner ut din årsinntekt. 

Anonymkode: 1a1cc...093

Skrevet

Ja, det er jeg klar over. Men det står kun hva jeg tjente i 2014. Det jeg lurer på er om når det jeg tjente i 2015 kommer opp?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er jeg klar over. Men det står kun hva jeg tjente i 2014. Det jeg lurer på er om når det jeg tjente i 2015 kommer opp?

Kommer hvor? På nettet? På altinn.no? 

Skrevet

Ja, på Altinn og andre sider som minexperian. Jeg får ikke søkt på lån på nettet så lenge det bare er det jeg tjente i 2014 som kommer opp.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, på Altinn og andre sider som minexperian. Jeg får ikke søkt på lån på nettet så lenge det bare er det jeg tjente i 2014 som kommer opp.

Du får kontakte skatteetaten og høre med de. 

Skrevet

Skriv ut den siste selvangvelsen dn og ta med de tre siste lønnslippene.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener, men regner med at de er på skatteetaten/altinn du mener???

Skrevet
55 minutter siden, Ellevill skrev:

Skriv ut den siste selvangvelsen dn og ta med de tre siste lønnslippene.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener, men regner med at de er på skatteetaten/altinn du mener???

Poenget er at jeg skal gjøre det på nett. Ja, på alltin og på feks minexperian(en side som viser evt betalingsannmerkning og også hva det står registrert hva du har tjent de siste årene). Der står det hva jeg tjente i 2012, 2013 og 2014, men ikke for 2015.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er at jeg skal gjøre det på nett. Ja, på alltin og på feks minexperian(en side som viser evt betalingsannmerkning og også hva det står registrert hva du har tjent de siste årene). Der står det hva jeg tjente i 2012, 2013 og 2014, men ikke for 2015.

Skattelistene blir oppdatert i midten av oktober. da kommer inntekten i 2015 på listene.

Anonymkode: f7be5...822

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skattelistene blir oppdatert i midten av oktober. da kommer inntekten i 2015 på listene.

Anonymkode: f7be5...822

Tusen takk for svar! :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...