AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #1 Skrevet 13. september 2016 Har du erfaring med minifom? Funket det, eller ikke? Eller ble det verre? Hvor lenge gav du? Jeg har en gutt med kolikk, har nå prøvd minifom i en uke. De to første dagene sov han ekstremt godt, og fikk opp masse luft, hørte han prompet mye. Han gulpet heller ikke så mye.. De neste dagene og frem til nå har det vært like ille som før, nesten verre. Sover ikke godt verken dag eller natt. Mye skriking. Tydelig noe som plager han.. Nå har han vært uten i dag, og nå sover han godt igjen, gulper litt, men ikke så voldsomt mye. Virker ikke så plaget av luft. Noen andre som har reagert sån på den? Vet ikke om det er tilfeldig eller hva. Anonymkode: e7172...7ad
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #2 Skrevet 13. september 2016 @Sjela, synes jeg leste at du har prøvd dette nylig? Anonymkode: b58a6...356
Sjela Skrevet 13. september 2016 #3 Skrevet 13. september 2016 (endret) Jeg syntes jeg kanskje merket en viss effekt en kort periode. Prøvde så uten en stund uten merkbar forskjell. Det er slitsomt med gråt og uro og det tar på. Her har vi funnet ut at gråten ikke bare var relatert til magevondt, men også rygg og nakkesmerter. Jeg vet ikke om du har vært hos kiropraktor, men det vil jeg absolutt anbefale! I tillegg har vi testet semper dråper og jeg synes egentlig det har bedre effekt. Men så er det jo også slik at tarmene til baby blir litt mer modne for hver dag som går Lykke til! Tillegg: merker også stor effekt på magen hans når jeg drikker melk. Så det holder jeg meg langt unna. Endret 13. september 2016 av Sjela
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #4 Skrevet 13. september 2016 Har du prøvd probiotika TS? Hjalp veldig på magevondt her hvertfall. Kjøpte det på helsekost og lurer på om jeg ikke har sett det på apoteket også Anonymkode: 5fd42...083
miore Skrevet 14. september 2016 #5 Skrevet 14. september 2016 (endret) Vi prøvde minifom en periode under kolikktiden, men merket ingen forskjell på mengden grining. Edit: Enig med @Sjela at det er verdt et forsøk å holde seg unna melkeprotein. Vår grein uansett, men i enda flere timer per dag (startet i ett-totiden istedenfor i fem-sekstiden) dersom jeg hadde spist melkeprotein. Det finnes i "alt", så om du skal gi det en sjanse er det viktig å lese innholdsfortegnelser. Endret 14. september 2016 av miore
Sjela Skrevet 14. september 2016 #6 Skrevet 14. september 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du prøvd probiotika TS? Hjalp veldig på magevondt her hvertfall. Kjøpte det på helsekost og lurer på om jeg ikke har sett det på apoteket også Anonymkode: 5fd42...083 De selges på apoteket; Semper dråper Vi har god effekt med den føler jeg. 22 minutter siden, miore skrev: Vi prøvde minifom en periode under kolikktiden, men merket ingen forskjell på mengden grining. Edit: Enig med @Sjela at det er verdt et forsøk å holde seg unna melkeprotein. Vår grein uansett, men i enda flere timer per dag (startet i ett-totiden istedenfor i fem-sekstiden) dersom jeg hadde spist melkeprotein. Det finnes i "alt", så om du skal gi det en sjanse er det viktig å lese innholdsfortegnelser. Ja, det er virkelig ille om jeg får i meg mye melkeprotein. Merkelig nok reagerer han ikke om jeg kun har hatt litt saus med en skvett melk i. Men i starten kan det være greit å holde seg unna fullstendig i noen dager for å se om det har en effekt Det kan også være fornuftig å styre unna sterkt krydder, kål og løk. Middagene blir litt kjedelige nå, men baby er mer happy.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #7 Skrevet 14. september 2016 16 minutter siden, Sjela skrev: De selges på apoteket; Semper dråper Vi har god effekt med den føler jeg. Ja, det er virkelig ille om jeg får i meg mye melkeprotein. Merkelig nok reagerer han ikke om jeg kun har hatt litt saus med en skvett melk i. Men i starten kan det være greit å holde seg unna fullstendig i noen dager for å se om det har en effekt Det kan også være fornuftig å styre unna sterkt krydder, kål og løk. Middagene blir litt kjedelige nå, men baby er mer happy. Så bra de har fått på apotek også! Hadde kun på helsekost for 2 år siden da min var liten Anonymkode: 5fd42...083
Sjela Skrevet 14. september 2016 #8 Skrevet 14. september 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så bra de har fått på apotek også! Hadde kun på helsekost for 2 år siden da min var liten Anonymkode: 5fd42...083 Ja Det er vel noe ala idoform for baby. Det var det helesøster anbefalte oss. 1
lillebill Skrevet 14. september 2016 #9 Skrevet 14. september 2016 Jeg har ingen erfaring med miniform, men lille her hadde en del luft i magen i starten, for oss ble løsningen prompeventiler som jeg kjøpte på jollyroom, synes det funket kjempebra:) Vet det ikke var det du spurte om men tenkte å tipse likevel;) 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #10 Skrevet 14. september 2016 Vi hadde en viss effekt av Minifom, men Semper dråper funket ti ganger bedre! Gull verdt for småttiser med luft i magen! Anonymkode: 31d5b...2d2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #11 Skrevet 14. september 2016 Hadde lite effekt på det med mine. Med den yngste prøvde vi å kutte enkelte matvarer også akupunktur. Noe som hjalp. På den eldste prøvde vi kiropraktor med lite eller ingen effekt Anonymkode: a480d...84e
Suma Skrevet 15. september 2016 #12 Skrevet 15. september 2016 Med nr 1 hadde der liten effekt, men nr 2 har hatt god effekt av det ☺ Merker ingen effekt av semperdråper
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #13 Skrevet 15. september 2016 Merket stor forskjell med Semper-dråper. Gikk fra 4 timers gråt til 30 minutter. Om jeg glemmer å gi han dem, så merkes det, så der har god effekt og er mindre stress å bruke en minifom. Anonymkode: 6c608...b77
PoisonIwy Skrevet 15. september 2016 #14 Skrevet 15. september 2016 Ingen effekt her. Det som derimot hadde effekt var Semper dråper og fennikel te. Jeg hadde prøvd. Kan ta noen dager før det virker.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #15 Skrevet 15. september 2016 Ingen effekt her av hverken minifom, Semper eller fennikelte. Har forsøkt kiropraktor og manuellterapeut. prompeventilene som ble nevnt over fungerer bra for oss, selv om de på ingen måte fjerner problemet. Hun er 3 måneder nå og gråter fortsatt hver kveld og sliter med søvnen. Hun får kun melkefri mme, som heller ikke har hjulpet. Har kjøpt noen dråper som heter colic gas relief fra USA, disse er det eneste som har gitt nogenlunde effekt for oss. Kolikk er er helvete håper babyen din vokser det av seg raskt! Anonymkode: c5e7e...214
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #16 Skrevet 15. september 2016 Er semper dråper og probiotika det samme? For jeg tenkte å prøve probiotika til han, men de hadde ikek det på helsekosten, men kanskje de har det på apoteket? Takk for alle råd. Han er nå minifom fri, og jeg merker at det ikke lengre er vondt i magen. han har fortsatt luft, men ikke så ille. Tror rett å slett at det gjorde vondt når minifomen omdannet gassen til skum.. Han har umodne tarmer, og får mme, men skal og prøve et annet merke for å se om det kan hjelpe litt. Anonymkode: e7172...7ad
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #17 Skrevet 15. september 2016 Her funket minifom veldig bra, men fulgte nøye med hver dag da jeg har hørt at de kan gjøre magevondt verre. Semper dråper er probiotika og fåes kjøpt på de fleste apotek, men ikke alle. Startet på minifom da ingen apotek hadde he her jeg bor, men ser at de nå (2år senere) har fått inn Anonymkode: bef8a...1d9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå