Gå til innhold

Psykiske problemer gjør deg fattig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke om det er slik, at når foreldrene f.eks sier at du gjør det bra, at du ikke skal tenke så negativt om deg selv og sier masse ting for å trøste?  mens så sliter du med å få venner hele livet, får en "gulvjobb",  er 25 og føler de fleste vokser forbi og fra meg. Er redd alt dette kan føre til utbrenthet og jeg havner på nav og slik..er det en sammenheng mellom fattigdom og psykiske lidelser? 

Anonymkode: e80df...f12

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er det en sammenheng mellom fattigdom og psykiske lidelser? 

Anonymkode: e80df...f12

Nei , Men du får ofte en diagnose dersom du har det slik. Uavhengig av om du er syk eller ikke.

Du kan være en mester på den dritt jobben. Men siden du tjener så lite. Så får du klistret på deg en diagnose.

Anonymkode: 1f4be...818

Skrevet

Dersom man ikke har nok penger til mat og bosted bruker man være noe tristere enn de som har nok penger. Men å ha overflod av penger gjør deg ikke lykkeligere enn en person som har nok.

Hovedsaklig handler det om å skjønne hvordan du skal akseptere egen situasjon og takle kjipe følelser. Dette kan læres uavhengig av hvor fattig eller rik du er. Smartere mennesker har lettere for å lære seg hvordan

Anonymkode: f50c4...0c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...