Gå til innhold

Venn som kopierer ALT og konkurrerer

alltidberedt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man må ikke være venner for enhver pris. Jeg hadde klikket innvendig av noe sånt. Jeg synes du kan distansere deg fra henne med goood samvittighet. Prøv å ignorere alle hennes forsøk på konkurranse så mye som mulig. Finn dine egne studievenner og bytt gjerne gruppe om hun kommer på samme gruppe som deg (om dere har gruppearbeid). Om du skulle flytte igjen, ikke fortell noen om hvor du bor, og finner hun ut av det synes jeg det er helt ok at du sier ifra til både henne og andre at dette begynner å bli sykt. Kan du ta et semester i et annet land? Si for all del ikke noe om dette til NOEN annet enn studiekoordinator, og be han/hun også om å holde tett. Slutt å fortelle henne om gutter du liker, ting du skal kjøpe og planene dine for helgen. Kanskje hun tar hintet til slutt? Å si noe direkte kan fort slå tilbake på deg selv.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig, jeg tør ikke å si noe direkte, jeg har ikke gode nok argumenter. Jeg må nok distansere meg fra henne, men det betyr også at jeg må distansere meg fra de vennene jeg allerede har :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg så godt igjen. Og når jeg ber om forklaring til hun jeg kjenner så er alt misforståelser eller så husner hun ikke. Blant annet så snakket jeg lenge om å farge håret sånn at det ble så lyst at det ble hvitt. Hun sa rett ut at jeg kom til å se ut som ei bestemor. Det går noen uker før jeg ser henne, og gjett hvem som har lyst/hvitt hår.

Hun går nå rundt å skaffer seg felles hobbyer med alle mine venninner for å henge mer med de. Føler hun prøver å ta over livet mitt. Sa rett ut til henne at jeg syns det er rart at hun kunntar kontakt med mine venninner. Og da er det tilfeldig. Så har hun fått seg samme hobby som en av de for å være mer med. Når jeg kommenterer det at jente 1, 2 og 3 er jo mine nærmeste så kommenterer hun at jente 4 og 5 har vist også vært mye rundt henne i det siste. Vet aldri når hun snakker sant altså. Men hun har liksom tatt over livet mitt.

På byen var hun ute etter typen min også.. 

Hjelper aldri prate med henne, kun at jeg har misforstått,  ting er tilfeldig, ikke hennes skyld, husker ikke. 

Livet går videre og jeg er spent på hvordan dette vil utvikle seg. 

Anonymkode: 0f6ef...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg så godt igjen. Og når jeg ber om forklaring til hun jeg kjenner så er alt misforståelser eller så husner hun ikke. Blant annet så snakket jeg lenge om å farge håret sånn at det ble så lyst at det ble hvitt. Hun sa rett ut at jeg kom til å se ut som ei bestemor. Det går noen uker før jeg ser henne, og gjett hvem som har lyst/hvitt hår.

Hun går nå rundt å skaffer seg felles hobbyer med alle mine venninner for å henge mer med de. Føler hun prøver å ta over livet mitt. Sa rett ut til henne at jeg syns det er rart at hun kunntar kontakt med mine venninner. Og da er det tilfeldig. Så har hun fått seg samme hobby som en av de for å være mer med. Når jeg kommenterer det at jente 1, 2 og 3 er jo mine nærmeste så kommenterer hun at jente 4 og 5 har vist også vært mye rundt henne i det siste. Vet aldri når hun snakker sant altså. Men hun har liksom tatt over livet mitt.

På byen var hun ute etter typen min også.. 

Hjelper aldri prate med henne, kun at jeg har misforstått,  ting er tilfeldig, ikke hennes skyld, husker ikke. 

Livet går videre og jeg er spent på hvordan dette vil utvikle seg. 

Vi er i nesten helt like situasjoner. Det går ikke an å prate med henne, eller snakke med andre om det, fordi alt er bare misforståelser og de har alltid en god og TILFELDIG grunn til alt. Det er umulig... 

Ille at hun var ute etter typen din og venninnnene dine, det blir som du sier, spennende å se hvordan dette utvikler seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som en eller annen versjon av en stalker. Hun vil ikke være som deg, hun vil være deg. Leve ditt liv. Viser hun tegn til å være psykisk syk på noen måte? Altså utenom dette?

Endret av Teddi
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Teddi skrev:

Dette høres ut som en eller annen versjon av en stalker. Hun vil ikke være som deg, hun vil være deg. Leve ditt liv. Viser hun tegn til å være psykisk syk på noen måte? Altså utenom dette?

Det å lyve er like vanlig for henne som det er å drikke vann. Løgnene er ikke store engang, det er noe som "Jeg må hjem fordi vi skal ha besøk" eller "Jeg må dra tidlig fordi jeg skal til tannlegen etterpå", men hun glemmer det dagen etter og forteller hva hun gjorde dagen før, noe som ikke stemmer med det hun sa selv. 

Samtidig virker hun normal til vanlig, en av grunnene til at folk ikke verken legger merke til det selv eller tror på det jeg sier. Hun virker helt normal, sier ikke så mye til vanlig når hun er med folk hun ikke kjenner så godt. Ikke er det sånn at hun er direkte slem mot meg, hun sier fine ting til meg og støtter meg om det er noe. Det eneste direkte slemme hun gjør er å lyve og at hun ikke vil at jeg skal gjøre det bra på skolen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har dere snart eksamen, og er snart ferdige med det studiet dere går nå?

Hva planlegger du i så fall, for fremtiden? Har du også snakket med henne om dine fremtidsplaner, og eventuelt om hva hun planlegger?

Anonymkode: 1b8e0...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dump henne. Sånne jenter lever for å utkonkurrere andre. Hun kommer ikke til å gi seg før du ikke lenger har noe hun finner interessant, og hun kommer til å bli skummel den dagen du finner en du blir skikkelig glad i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i eksakt samme situasjon, og jeg måtte droppe henne fullstendig. Vi var barndomsvenner, så det var tungt og vanskelig pga. mange gode minner, men det var ikke et sunt vennskapsforhold pga. hennes mindreverdighetskomplekser. 

Anonymkode: a045a...043

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg har sett dette i psykologoske thrillere. Bare vent til du finner en mann og dere får barn. Dvs,om dere rekker å få barn før hun ruinerer alt. Neida,men joda,hun virker bare skummel. Særlig fordi hun virker så normal,for de er de verste. Hadde glatt tatt avstand,hun er identitetstyv.

Anonymkode: 1df0d...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hvært borti slike venninner. Husker godt da jeg løy om hvilke studier jeg hadde søkt meg inn på, det føltes ikke bra men viser vel bare hvor desperat man blir av slike mennesker. Hadde også en annen venninne som gikk etter mannfolka jeg var interessert i, lærte meg fort å holde kjeft om livet mitt, men jeg dumpet henne som venn rimelig kjapt. 

Anonymkode: d27a7...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, alltidberedt skrev:

Vi er i nesten helt like situasjoner. Det går ikke an å prate med henne, eller snakke med andre om det, fordi alt er bare misforståelser og de har alltid en god og TILFELDIG grunn til alt. Det er umulig... 

Ille at hun var ute etter typen din og venninnnene dine, det blir som du sier, spennende å se hvordan dette utvikler seg.

9 timer siden, Teddi skrev:

Hun i min situasjon er dritflink teoretisk og har studert psykologi noe som gjør henne ennå mer skummel syns jeg. Hun har 3 utdannelser og på jobb fungerer hun vistnok kjempe bra. Hun er veldig sjarmerende og får seg drit lett venner. Det rare er at hun flyttet til byen her uten å nevne noe om gamle venner. Veldig rart når hun er så sosial her. 

Morro at du skulle nevne stalking for kommentarene er at hun stalket eksen sin lenge her. Hun ble venninne med hans nye date og ødela mellom de. Det er først når hun finner ny type at hun slutter å pøage eks. Så jeg må vel finne meg i alt mulig frem til hun finner en annen person å stalke. 

Noe av det teiteste jeg har hørt fra henne var da hun stalket eksen sin så til de grader. Hun mente 2 mnd etter brudd at hun var gravid selv om hun begge mnd hadde hatt mensen. Hun var helt sikker på at hun var den type jente som fikk mensen selv om hun var gravid. Første mens etter det var slutt kom og gikk. Så hadde hun sex med to andre og fikk mensen igjen. Sier til henne at da må hun vel kontakte en av de hun lå med sist. Men da hadde hun bestemt seg for at om hun var gravid nå så var det med eksen.. 

Hun har sagt ting direkte til meg som hun ikke kan forklare etterpå eller bortforklarer veldig. Hun har skrevet ting til mine andre venninner og de viser meg den teksten, hun selv har en helt annen versjon og det hjelper ikke at jeg har sett en tekst. I mine øyne viser hun helt klart at hun har noe hun sliter med. Hun har liksom sin egen lille verden, med sin egen sannhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, alltidberedt skrev:

9 timer siden, Teddi skrev:

Hun i min situasjon er dritflink teoretisk og har studert psykologi noe som gjør henne ennå mer skummel syns jeg. Hun har 3 utdannelser og på jobb fungerer hun vistnok kjempe bra. Hun er veldig sjarmerende og får seg drit lett venner. Det rare er at hun flyttet til byen her uten å nevne noe om gamle venner. Veldig rart når hun er så sosial her. 

Morro at du skulle nevne stalking for kommentarene er at hun stalket eksen sin lenge her. Hun ble venninne med hans nye date og ødela mellom de. Det er først når hun finner ny type at hun slutter å pøage eks. Så jeg må vel finne meg i alt mulig frem til hun finner en annen person å stalke. 

Noe av det teiteste jeg har hørt fra henne var da hun stalket eksen sin så til de grader. Hun mente 2 mnd etter brudd at hun var gravid selv om hun begge mnd hadde hatt mensen. Hun var helt sikker på at hun var den type jente som fikk mensen selv om hun var gravid. Første mens etter det var slutt kom og gikk. Så hadde hun sex med to andre og fikk mensen igjen. Sier til henne at da må hun vel kontakte en av de hun lå med sist. Men da hadde hun bestemt seg for at om hun var gravid nå så var det med eksen.. 

Hun har sagt ting direkte til meg som hun ikke kan forklare etterpå eller bortforklarer veldig. Hun har skrevet ting til mine andre venninner og de viser meg den teksten, hun selv har en helt annen versjon og det hjelper ikke at jeg har sett en tekst. I mine øyne viser hun helt klart at hun har noe hun sliter med. Hun har liksom sin egen lille verden, med sin egen sannhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, dette er jo ikke normalt. Hadde jeg vært deg, hadde jeg prøvd å distansere meg fra henne. Ikke fortell henne så mye om deg selv og ikke ta så mye initiativ til å ha kontakt med henne. Skjønner at det kan bli vrient siden dere nå har felles venner, men de kommer nok også til å skjønne tegningen etterhvert.

Anonymkode: 32442...7d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, dette er jo ikke normalt. Hadde jeg vært deg, hadde jeg prøvd å distansere meg fra henne. Ikke fortell henne så mye om deg selv og ikke ta så mye initiativ til å ha kontakt med henne. Skjønner at det kan bli vrient siden dere nå har felles venner, men de kommer nok også til å skjønne tegningen etterhvert.

Anonymkode: 32442...7d9

Gjort alt jeg kan for å distansere meg jeg. Men hun setter seg ved side  av på fester. Hun kaster ut ting mens alle er der for å komme i prat med meg. Når hun ikke får info av meg så fisker hun rundt hos alle. I tillegg bor hun nå i samme gate. Får liksom ikke fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en sånn venninne gjennom VGS. Vi holdt ikke kontakten, for jeg bestemte meg for et friår, der jeg temmelig spontant flyttet til en annen by for å jobbe. 

Jeg merket og ble skikkelig irritert i løpet av første året hvordan hun holdt på. Alt var likt, eller tilnærmet likt. Så de siste to årene så hadde jeg det veldig morsomt med å "leke" med henne. Idiotisk og barnslig, men det var min måte å reagere på. Jeg stoppet flere ganger ved en skikkelig grell kjole på vero moda og så lengselsfullt på den, men "hadde ikke råd før neste måned". Og voila, grell kjole på venninna mi. Oj, så fin på deg. Nei, da må jeg jammen finne meg en annen.

Og sånn gikk nu dagan. Jeg pekte ut gutter som jeg var likegyldig til som kjekke, jeg nevnte band jeg ikke hørte på som fantastiske. Og hun fikk telefonnumrene til disse guttene og kjøpte CDene til disse bandene. 

Det toppet seg før russetiden når jeg hadde printet ut et motiv som jeg skulle tatovere dagen etter attenårsdagen min. (Jeg hadde ikke lyst på og har ingen tatovering i dag). Når hun gikk på den limpinnen også, og stjal tegningen ut av lommeboka mi og fikk tatoveringen uken før attenårsdagen min, så ble jeg litt redd makten jeg hadde over henne og brukte hele episoden til å bli "sint og slå opp" med henne. Det var egentlig ikke sinne over at hun hadde stjålet lappen fra meg, men heller at jeg ble livredd over hvor langt jeg hadde latt det gå.

Jeg tror min venninne var, og din venninne er... Psykisk syke.

Anonymkode: 4b5b3...f6e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en sånn venninne gjennom VGS. Vi holdt ikke kontakten, for jeg bestemte meg for et friår, der jeg temmelig spontant flyttet til en annen by for å jobbe. 

Jeg merket og ble skikkelig irritert i løpet av første året hvordan hun holdt på. Alt var likt, eller tilnærmet likt. Så de siste to årene så hadde jeg det veldig morsomt med å "leke" med henne. Idiotisk og barnslig, men det var min måte å reagere på. Jeg stoppet flere ganger ved en skikkelig grell kjole på vero moda og så lengselsfullt på den, men "hadde ikke råd før neste måned". Og voila, grell kjole på venninna mi. Oj, så fin på deg. Nei, da må jeg jammen finne meg en annen.

Og sånn gikk nu dagan. Jeg pekte ut gutter som jeg var likegyldig til som kjekke, jeg nevnte band jeg ikke hørte på som fantastiske. Og hun fikk telefonnumrene til disse guttene og kjøpte CDene til disse bandene. 

Det toppet seg før russetiden når jeg hadde printet ut et motiv som jeg skulle tatovere dagen etter attenårsdagen min. (Jeg hadde ikke lyst på og har ingen tatovering i dag). Når hun gikk på den limpinnen også, og stjal tegningen ut av lommeboka mi og fikk tatoveringen uken før attenårsdagen min, så ble jeg litt redd makten jeg hadde over henne og brukte hele episoden til å bli "sint og slå opp" med henne. Det var egentlig ikke sinne over at hun hadde stjålet lappen fra meg, men heller at jeg ble livredd over hvor langt jeg hadde latt det gå.

Jeg tror min venninne var, og din venninne er... Psykisk syke.

Anonymkode: 4b5b3...f6e

Drøyt at det faktisk finnes sånne folk.. ikke deg, men hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎13‎.‎09‎.‎2016 at 15.20, alltidberedt skrev:

Jeg har en venn som jeg har kjent i snart 8 år. Vi ble kjent gjennom familie, og vi begynte å snakke sammen først på facebook. Det var perioden vi skulle velge hvilken videregående vi skulle gå på, og jeg nevnte en vgs som jeg skulle begynne på. Jeg sa at hun også skulle søke, noe jeg angrer på altfor mye nå.

Jeg har flyttet ut til et område, og nå vil hun flytte til samme sted som meg. Jeg viste at jeg ikke likte det, men jeg kan heller ikke si at området er mitt, for det er det jo ikke. Det verste er at vi har det egentlig veldig gøy sammen, så lenge vi ikke har noe å konkurrere om (eksamenstiden). Jeg vil gjerne bevare henne som venn, men nå tror jeg dråpen er nådd. Jeg føler meg så utnyttet og brukt, jeg er så sliten og lei av henne, men hva skal jeg gjøre når alle vennene jeg har på studiet er også venner med henne, og at vi faktisk ser hverandre HVER dag? Hva hadde dere gjort?

Har du dumpet denne "venninnen" din enda eller?

Anonymkode: 1b8e0...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Herre så kjedelig for deg og tåpelig oppførsel fra henne på samme tid. Blir hun aldri voksen? Ville ignorert den blåste oppførselen så langt det lar seg gjøre. Jeg tenker som så at hvis hun fortsetter med å forsøke å gjøre livet ditt surt så får du sette hardt mot hardt og etter hvert ta igjen med samme mynt. Det kan nok hende det ligger en del skjeletter der. Det er jo loser oppførsel fra hennes side når hun virkelig ikke forstår eller har all slags IQ nok til å forstå ditt standpunkt på henne nå. For hver eneste kopiering av deg viser hun hvem hun er. Jeg hadde ledd av et menneske som har så lite å gjøre i eget liv at de må drive slike aktiviteter. 

Anonymkode: 274f7...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...