AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #1 Skrevet 13. september 2016 Overtok rekkehus i november 2015, nå i sommer har jeg merket eksrementer som stammer fra flaggermus, har hatt skadedyrfirma og sett. Han mente jeg skulle obsereve, men har sett lite til flaggermus, Det ligger eksrementer rundt pipa på loftet, ellers ingenting. Flaggermus er normalt aktive i sommerhalvåret,derfor merket vi ingenting når vi flyttet 1.november. I salgsheftet sto der ingenting om flaggermus. Flaggermus er heller ikke skadedyr, då dem ikke gjør noe skade på huset annet en sitt nærvær.. Kan dem ha komt i sommer? Verdt og sette igang klage ? Anonymkode: db45f...dc3
Million Skrevet 13. september 2016 #2 Skrevet 13. september 2016 Hva skal du klage på egentlig? Du kan jo finne og bare tette igjen inngangsporten flaggermusene kommer inn igjennom. Forventer du å få noe penger for dette, bare fordi det er en åpning i huset som flaggermusene tar seg inn gjennom, når det er så enkelt å gjøre noe med det? 3
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 13. september 2016 #3 Skrevet 13. september 2016 Men vet du ikke at om hun\han gjør noe med det. Da han jo han\hun ikke noe å klage over lenger.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #4 Skrevet 13. september 2016 3 minutter siden, Million skrev: Hva skal du klage på egentlig? Du kan jo finne og bare tette igjen inngangsporten flaggermusene kommer inn igjennom. Forventer du å få noe penger for dette, bare fordi det er en åpning i huset som flaggermusene tar seg inn gjennom, når det er så enkelt å gjøre noe med det? Enkelt kanksje, gratis er det ikke. Kommer snekker denne veka og ser på saken. -TS Anonymkode: db45f...dc3
CutTheRope Skrevet 13. september 2016 #5 Skrevet 13. september 2016 Tviler på du kommer noen vei i denne saken: Du kan klage på mangel vede eiendom i følgende tilfeller: Hvis selger har unnlatt å gi de opplysningene man har hatt kjennskap til Hvis selger har gitt uriktig informasjon. Hvis eiendommen er i vesentlig dårligere stand enn kjøperen hadde grunn til å forvente ved avtaleinngåelsen. På punkt 1 og 2 er det krav til at forholdet har virket inn på kjøpet (altså at du kan sansynligjøre at du ikke hadde gitt tilsvarende bud om du hadde kjent til flaggermusene) og at du kan sansynligjøre at selger kjente til flaggermusene (og vuirderte det til viktig info som han unnlot å gi). På punkt 3 har høyestrett uttalt at en mangel må være på 3-5 % av kjøpesummen før det kan komme inn under denne. (det vil si at om rekkehuset er kjøpt til 3 millioner må det koste 90 - 150 000 før det er vesentlig). I tillegg vil jeg si at det er helt normalt at et eldre hus har mindre slitasjeskader og at det eksisterer en mulighet for en flaggermus å komme seg inn ikke er en større sak enn hva man må påregne. Du får høre hva snekkeren sier, om han mener at dette koster 100 000+ å reparere er det hvertfall verd å forsøke å få noe fra selger. Kommer han med et anslag på 10 - 20 000 tviler jeg veldig sterkt på at du har noen som helst mulighet til å få noe ut av selger. 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #6 Skrevet 13. september 2016 10 minutter siden, CutTheRope skrev: Tviler på du kommer noen vei i denne saken: Du kan klage på mangel vede eiendom i følgende tilfeller: Hvis selger har unnlatt å gi de opplysningene man har hatt kjennskap til Hvis selger har gitt uriktig informasjon. Hvis eiendommen er i vesentlig dårligere stand enn kjøperen hadde grunn til å forvente ved avtaleinngåelsen. På punkt 1 og 2 er det krav til at forholdet har virket inn på kjøpet (altså at du kan sansynligjøre at du ikke hadde gitt tilsvarende bud om du hadde kjent til flaggermusene) og at du kan sansynligjøre at selger kjente til flaggermusene (og vuirderte det til viktig info som han unnlot å gi). På punkt 3 har høyestrett uttalt at en mangel må være på 3-5 % av kjøpesummen før det kan komme inn under denne. (det vil si at om rekkehuset er kjøpt til 3 millioner må det koste 90 - 150 000 før det er vesentlig). I tillegg vil jeg si at det er helt normalt at et eldre hus har mindre slitasjeskader og at det eksisterer en mulighet for en flaggermus å komme seg inn ikke er en større sak enn hva man må påregne. Du får høre hva snekkeren sier, om han mener at dette koster 100 000+ å reparere er det hvertfall verd å forsøke å få noe fra selger. Kommer han med et anslag på 10 - 20 000 tviler jeg veldig sterkt på at du har noen som helst mulighet til å få noe ut av selger. huset er fra 2007 Koster nok ikke 100,000 og tette et lite hull hvor en falggermus kan komme inn håper jeg Tror ikke jeg kommer så langt, med mindre jeg kan bevise at dem har budd der i flere år, uansett så kan selger si at dem ikke hadde vært plaget, dem må ha kommet i sommer elns.. Får vente og høre hva snekkern sier. -TS Anonymkode: db45f...dc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå