AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #1 Skrevet 13. september 2016 Jeg har tenkt å begynne smått med å tilby massasje og div. hudpleiebehandlinger. Dette er i startfasen og det blir nok en stund før jeg faktisk setter i gang. Jeg har bare noen spørsmål; Hadde du tatt behandlng av noen som ikke har noen kurs/utanning? Ville du foretrukket at noen kommer hjem til deg og utfører behandlingen/massasje, eller ville du heller dratt til en salong? Jeg har ingen penger akkurat nå til å leie lokale osv. det er derfor jeg vurderer å dra hjem til folk frem til jeg bygger en kundebase. Setter pris på alt tilbakemelding! Anonymkode: 1d78f...858
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #2 Skrevet 13. september 2016 Nei hadde aldri tatt verken hudpleie eller massasje hos noen uten utdanning. Man kan ikke bare starte og massere folk, du må kjenne til sykdommer og anatomien. Enkelte plasser man masserer kan trigge ting som er uønsket. Samme med ansiktsbehandling, du må vite hva du driver på med. Anonymkode: 541e7...adb 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #3 Skrevet 13. september 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei hadde aldri tatt verken hudpleie eller massasje hos noen uten utdanning. Man kan ikke bare starte og massere folk, du må kjenne til sykdommer og anatomien. Enkelte plasser man masserer kan trigge ting som er uønsket. Samme med ansiktsbehandling, du må vite hva du driver på med. Anonymkode: 541e7...adb Poenget mitt er at det man betaler 20 000 kr og mye mer for, er ting som står tilgjengelig på nettet og i bøker. Jeg har ikke tenkt å bare begynne å massere - jeg kommer til å fordype meg i stoffet og lære meg mye før jeg setter i gang. Eventuelt kan jeg ta kurs. Vil bare sjekke hva stemningen er. Anonymkode: 1d78f...858
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #4 Skrevet 13. september 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Poenget mitt er at det man betaler 20 000 kr og mye mer for, er ting som står tilgjengelig på nettet og i bøker. Jeg har ikke tenkt å bare begynne å massere - jeg kommer til å fordype meg i stoffet og lære meg mye før jeg setter i gang. Eventuelt kan jeg ta kurs. Vil bare sjekke hva stemningen er. Anonymkode: 1d78f...858 Alle utdannelser inneholder bare "ting som er tilgjengelig på nettet og i bøker." Allikevel setter jeg meg ikke i et fly med en selvlært pilot, lar ikke en selvstudert røver ta regnskapet for foretaket mitt, eller en egenprodusert lege ta seg av helsen min. Utdannelse er mye mer enn det teoretiske grunnlaget. Din forståelse av dette sier meg at du vil få store problemer om du starter opp. Du risikerer dessuten å skade folk. Anonymkode: 232dc...277
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #5 Skrevet 13. september 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Poenget mitt er at det man betaler 20 000 kr og mye mer for, er ting som står tilgjengelig på nettet og i bøker. Jeg har ikke tenkt å bare begynne å massere - jeg kommer til å fordype meg i stoffet og lære meg mye før jeg setter i gang. Eventuelt kan jeg ta kurs. Vil bare sjekke hva stemningen er. Anonymkode: 1d78f...858 Man trenger da ikke å betale det. Utdanningen som hudpleier er fullt tilgjengelig relativt gratis som videregående utdanning. Anonymkode: 5d44c...640
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå