Gå til innhold

Idioten som bare hadde 50 kr til mat.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, Arabella skrev:

Det koster å reise til Sverige, også. Det er ikke sikkert at røyken blir billigere da enn å kjøpe i Norge, kommer an på hvor du bor, og om du får kjøre gratis med noen. Det mest fornuftige er å slutte å røyke. Da sparer du mange tusen i året.

Bor ganske nærme svenskegrensa.

Anonymkode: 2bf73...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Kamikatze skrev:

Folk som aldri har røykt skjønner ikke hvor avhengig vi blir, og hvor sterke krefter det er som herjer med viljen vår.

Den gangen jeg røykte, ville jeg neppe prioritert mat, om jeg ble tvunget til å velge...

Det er sant. Man blir helt på gråten når man ikke har røyk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får støtte og sympati blir du bare oppmuntret til å gjenta det neste måned. Da viser man at det lønner seg å sløse, man får så mye positiv oppmerksomhet for det

Anonymkode: ddc21...05c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om du får støtte og sympati blir du bare oppmuntret til å gjenta det neste måned. Da viser man at det lønner seg å sløse, man får så mye positiv oppmerksomhet for det

Anonymkode: ddc21...05c

Nei. Tror jeg har lært nå.Disse to ukene har vært så jævlige så det frister ikke til gjentakelse. Jeg har spist mye ute og kjøpt røyk i Norge. Det er det som har ødelagt for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Kamikatze skrev:

Folk som aldri har røykt skjønner ikke hvor avhengig vi blir, og hvor sterke krefter det er som herjer med viljen vår.

Den gangen jeg røykte, ville jeg neppe prioritert mat, om jeg ble tvunget til å velge...

Tullball. Jeg har opplevd det samme med usun mat og snop. Det er like avhengende om ikke verre

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nesten alt fører til kreft i disse dager.

Anonymkode: 4361d...521

:murvegg: 

Anonymkode: 21d46...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir for dumt. For det første fører ikke nesten alt til kreft og for det andre er det dumt å faktisk prøve å få kreft og KOLS. Jeg skjønner virkelig ikke at lungekreft (som faktisk er en alvorlig kreftform) og KOLS er noe noen ønsker å få. Røyker du så ønsker du å få det. Vil du ikke få det, slutt med det tullet! 

Anonymkode: 79430...704

Jeg røyker ikke, jeg bare sa at nesten alt fører til kreft. Mente det ikke bokstavlig talt, men leser over alt at ditt og datt fører til kreft. Lungekreft og KOLS er nok ikke noe noen ønsker å få, men hva en velger å gjøre med sitt eget liv har vel ikke noe med deg å gjøre. Og TS er nok fullt klar over farene ved å røyke, så din melding vil nok ikke overtale TS til å slutte (og det vet du nok selv også) så hva er vits å komme med en slik unødvendig kommentar i noe som skulle være en støttetråd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Tror jeg har lært nå.Disse to ukene har vært så jævlige så det frister ikke til gjentakelse. Jeg har spist mye ute og kjøpt røyk i Norge. Det er det som har ødelagt for meg. 

Vanskelig å gi deg sympati når du 1) har lite penger 2) prioriterer røyk, cola, spise ute

Som alle andre må du sette tæring etter næring. Har du ikke råd til røyk og cola, så får du slutte. Drikk vann.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For sent nå, men de selger 2 pakk tomatsuppe med makaroni i fra First Price til 4,90,-

Anonymkode: f519f...513

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For sent nå, men de selger 2 pakk tomatsuppe med makaroni i fra First Price til 4,90,-

Anonymkode: f519f...513

Har noen tomflasker på tilsammen elleve kroner så kan kjøpe det. Får brød av min mor. :) Takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste den andre tråden din. 

Må innrømme at jeg veksler mellom å ønske å riste deg til det økonomiske vettet faller på plass, og gi deg noen råd om mat. Skal prøve å holde meg til det siste. 

Mat er noe du trenger å få javn tilførsel av. Du må tenke annerledes her! 

Hvis du bor nære svenskegrensa så er det trolig natur nokså nære deg. Du må bare sette deg inn i hva som kan høstes i naturen. Sjekk om det er en sopp- og nyttevekstforening i nærheten. Der kan du lære en del. 
Det er mange hager med mye frukt nå. Du kan se hvor du kan plukke epler og lage eplemos, som er et glimrende pålegg. Plommer og diverse bær kan fryses hele. 

Du må legge unna kontanter som en mat-buffer, om det er sånn at du bruker penger uten å bruke hodet. Du burde også vurdere et konvoluttsystem for pengene dine, med en konvolutt pr uke for matpenger. Andre konvolutter til andre utgifter. Folk som har det med å sløse bremser ofte mer om de har kontanter mellom fingrene og ikke plastkort. 

Du må sette opp en plan over økonomien din der du budsjetterer pengene og setter av til sparing. Om du er gammel nok til å ha et barn som studerer, så er du gammel nok til å ta tak i dette, og ikke være avhengig av andres hjelp! 

Problemene dine kommer selvsagt av at du bruker mer enn du har råd til. Det må du slutte med. 

Cola og tobakk er helseskadelige luksusprodukter. Jeg håper at hver eneste gang du har kjent på sult og håpløshet denne siste tiden så har du greid å se hvor stor skyld disse tingene har i pengeproblemene dine. Foreslår at du reduserer røykingen kraftig, med mål om å slutte. Og at du kutter Cola tvert. Det er virkelig ikke sundt for deg! Og dyrt er det også! 

Vel, endte vist med noen spark også. Men lykke til! Du må ta tak i livet ditt nå! Du er alt for voksen til å oppføre deg som en tenåring. Det er på tide å ta seg sammen og ta ansvar. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg røyker ikke, jeg bare sa at nesten alt fører til kreft. Mente det ikke bokstavlig talt, men leser over alt at ditt og datt fører til kreft. Lungekreft og KOLS er nok ikke noe noen ønsker å få, men hva en velger å gjøre med sitt eget liv har vel ikke noe med deg å gjøre. Og TS er nok fullt klar over farene ved å røyke, så din melding vil nok ikke overtale TS til å slutte (og det vet du nok selv også) så hva er vits å komme med en slik unødvendig kommentar i noe som skulle være en støttetråd. 

Det har absolutt mye med meg å gjøre at TS og andre som røyker og er usunne generelt påfører seg sykdommer som koster staten enormt mye penger som de kunne brukt på andre ting (f.eks betale for kreftbehandling pasienter ikke får tilbudt i Norge fordi staten synes det er for dyrt) enn på folk som har selvpåført sykdom. 

Anonymkode: 79430...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor trøsteklem!

To tips: har du sjekket alle jakker og vesker for penger? Jeg har funnet både mynter og sedler på det viset opp i gjennom...

Leste også om ei dame som samla tomflasker. Hun tjente 700 kr dagen på det. Skjønner at det er kleint å lete der du bor, men gå i andre strøk/kvartaler om du bor i by...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Tuesday, September 13, 2016 at 23.41, Brisinga skrev:

Stor trøsteklem!

To tips: har du sjekket alle jakker og vesker for penger? Jeg har funnet både mynter og sedler på det viset opp i gjennom...

Leste også om ei dame som samla tomflasker. Hun tjente 700 kr dagen på det. Skjønner at det er kleint å lete der du bor, men gå i andre strøk/kvartaler om du bor i by...

Lykke til!

Huff. Vil ikke det. Er redd noen skal kjenne meg igjen. Får uansett penger nå på lørdag eller mandag. Er i verste fall tre bedritne dager igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Tuesday, September 13, 2016 at 22.47, Juniper skrev:

Jeg leste den andre tråden din. 

Må innrømme at jeg veksler mellom å ønske å riste deg til det økonomiske vettet faller på plass, og gi deg noen råd om mat. Skal prøve å holde meg til det siste. 

Mat er noe du trenger å få javn tilførsel av. Du må tenke annerledes her! 

Hvis du bor nære svenskegrensa så er det trolig natur nokså nære deg. Du må bare sette deg inn i hva som kan høstes i naturen. Sjekk om det er en sopp- og nyttevekstforening i nærheten. Der kan du lære en del. 
Det er mange hager med mye frukt nå. Du kan se hvor du kan plukke epler og lage eplemos, som er et glimrende pålegg. Plommer og diverse bær kan fryses hele. 

Du må legge unna kontanter som en mat-buffer, om det er sånn at du bruker penger uten å bruke hodet. Du burde også vurdere et konvoluttsystem for pengene dine, med en konvolutt pr uke for matpenger. Andre konvolutter til andre utgifter. Folk som har det med å sløse bremser ofte mer om de har kontanter mellom fingrene og ikke plastkort. 

Du må sette opp en plan over økonomien din der du budsjetterer pengene og setter av til sparing. Om du er gammel nok til å ha et barn som studerer, så er du gammel nok til å ta tak i dette, og ikke være avhengig av andres hjelp! 

Problemene dine kommer selvsagt av at du bruker mer enn du har råd til. Det må du slutte med. 

Cola og tobakk er helseskadelige luksusprodukter. Jeg håper at hver eneste gang du har kjent på sult og håpløshet denne siste tiden så har du greid å se hvor stor skyld disse tingene har i pengeproblemene dine. Foreslår at du reduserer røykingen kraftig, med mål om å slutte. Og at du kutter Cola tvert. Det er virkelig ikke sundt for deg! Og dyrt er det også! 

Vel, endte vist med noen spark også. Men lykke til! Du må ta tak i livet ditt nå! Du er alt for voksen til å oppføre deg som en tenåring. Det er på tide å ta seg sammen og ta ansvar. 

Ja. Har tenkt lenge på å opprette en bufferkonto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bruker terminalene i butikkene å ligge nede forresten? Tenkte på å overtrekke kortet med 300 kr .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det mulig å gjøre det i dag? Trodde det var det man gjorde på midten av 90-tallet, og at ting er direktekobla nå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Juniper skrev:

Er det mulig å gjøre det i dag? Trodde det var det man gjorde på midten av 90-tallet, og at ting er direktekobla nå. 

Ja fikk kjøpt "på krita" i en butikk  for noen måneder siden. Butikken fikk ikke kontakt med banken og man måtte skrive under på kvitteringen og butikken noterte seg kortnummeret slik at beløpet ble trukket fra etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwi har (hadde?) First Price-pølsebrød til 1kr,  det er vomfyll i hvert fall☺️

Anonymkode: 0550d...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...