Gjest Gjesta Skrevet 16. november 2004 #1 Skrevet 16. november 2004 Til dere som har kjøpt leilighet/bygd hus. Hvordan klarte dere å komme frem til hvor dere ville bo? Var dere enige i utgangspunktet, eller måtte en av dere ofre dere for den andres ønsker? Sambo f.eks, han eeeelsker sørlandet, og vil gjerne bo her. Jeg er ikke spesielt glad i sørlandet, og vil absolutt ikke bosette meg her for godt. :klø:
Gjest Kaffegjesten Skrevet 16. november 2004 #2 Skrevet 16. november 2004 Det var svært enkelt. Hadde en slump penger(inkl. stort lån) og ønsket hus istedet for leilighet. Da var ikke valget så vanskelig og kjøpte det beste jeg/vi kunne få for de pengene vi hadde. Det har vist seg å være et svært godt "valg" ettersom stedet/området viste seg å være knallbra mhp trafikkstøy, skoler, barnehager, kommunikasjon, butikker, turmuligheter i skog og mark, osv. Har etterhvert fått mange venner her også. Må jo tilføye at vi er heldige og har alltid bodd i landets største by. Noen som bor på landet synes sikkert de er heldige som ikke bor i en by - og det er et synspunkt jeg i mange henseende kan dele. Begge deler har sine fordeler og ulemper, men det skal vi ikke diskutere her.
Blomsterenka Skrevet 16. november 2004 #3 Skrevet 16. november 2004 Det spørs jo hvor på sørlandet. Mandal er lukket f.eks. Arendal er ganske sjarmerende, men vel mange turister (men ikke bobilturister) om sommeren.
wix Skrevet 16. november 2004 #4 Skrevet 16. november 2004 Jeg er student i byen han kommer fra. Jeg trives godt her, og han har firma her, så da er det like greit å fortsette å bo her. Min familie bor på andre siden av landet da, og det kan jo være litt dumt i forbindelse med fremtidige barn, etc. Men stort sett er det bare bra at de bor så langt unna.
Grooo Skrevet 16. november 2004 #5 Skrevet 16. november 2004 Vi er fra samme sted, men flyttet derfra for å studere begge to. Bodde i sammen i Oslo to år før vi kjøpte hus i nabobyen til hjemmstedet vårt. Var enige begge to om at det var en av nabobyene/stedene til hjembyen vår som var det vi ville.
Gjest gjest1 Skrevet 17. november 2004 #6 Skrevet 17. november 2004 Da vi ble sammen bodde han i sin hjemby mens jeg bodde ikke på mitt hjemsted. Han eide leilighet, hadde fast jobb og sin familie i nærheten. Jeg leide leilighet og hadde ikke min familie i nærheten men hadde fast jobb. Valget var ikke så vanskelig da jeg valgt å flytte - og nå har vi endt opp med å kjøpe hus der hvor han kommer fra.
Arkana Skrevet 17. november 2004 #7 Skrevet 17. november 2004 Vi var enige i utgangspunktet. Jeg er fra Nord-Norge, han fra Stavanger. Da vi traff hverandre studerte jeg i England. Han flyttet så til Oslo pga jobb og jeg flyttet etter for å studere der. Vi trives svært godt her og vi kommer ikke til å flytte. Ingen av oss har lyst til å bo hverken i Narvik eller Stavanger, så den saken er grei.
Mona Skrevet 17. november 2004 #8 Skrevet 17. november 2004 Min samboer er hjemmekjær og vi hadde nok ikke vært sammen om ikke jeg flyttet til han. Altså pakket jeg og dro "over fjorden." Men det var ikke akkurat noe offer heller, for jeg har bodd forskjellige steder de siste årene og har venner og familie spredd omkring på Østlandet allikevel. Vi har det fint i Frekrikstad!
Wayah Skrevet 18. november 2004 #9 Skrevet 18. november 2004 Det var ikke så vrient for oss heller. Vi er fra hver sin naboby med bare 2 mils avstand, og hadde som kriterie at huset skulle ligge så han enkelt kunne komme seg på jobb, jeg skulle fint kunne komme meg til skolen, og det skulle være kort avstand til trening. I tillegg måtte det være barnevennlig(vi skal ha småtterier etter hvert), og ikke for nær sterkt traffikert vei for katten sin skyld. Huset vi endte opp med å kjøpe er utrolig mye bedre enn prisklassen sin, naboene jeg har snakket med er faktisk deppa over at det huset gikk så billig(de er redde for verdien på sitt eget nå ). Jeg sjekka en online kalkulator og den påstod faktisk at huset var verdt nesten 1 mill mer enn vi ga :-) Nå skal en ikke ta slike kalkulatorer for alvorlig da, men allikevel happy Wayah. Vi var enige om at vi ville ha dette huset allerede etter første kikk. Vi la inn bud nesten en uke før fellesvisning. Et mirakel at de godtok det, men litt flax skal en ha... Vi endte opp i hans hjemby, men nesten lik avstand fra både min og hans mamma. Ikke gangavstand . Det var faktisk et område han krevde vetorett på, ikke gangavstand til mammaen sin. Hun kan være slitsom for ham.
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 18. november 2004 #10 Skrevet 18. november 2004 Etter at jeg var ferdig med studiene flyttet jeg til han! Vi bor nå i sverige og har kjöpt leilighet, men vi har allerede planlagt flytt til norge om 2 år. :-)
Gjest Yoni Skrevet 18. november 2004 #11 Skrevet 18. november 2004 Vi var heldigivs begge enige om hvor vi ville bo. Jeg har gjort det slutt med en partner bare fordi han ikke ønsket å bo der jeg ville. Det var grunn nok for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå