Gå til innhold

Noen som har flyttet ut fra hybel uten å ha bodd der lenge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter i den situasjonen at jeg føler for å flytte ut av den hybelen jeg leier nå, men jeg har ikke bodd her så lenge (betalt leie i 5mnd) og føler egentlig at jeg har bodd her veldig lite for å plutselig ville flytte ut. Lurer på hvordan utleier tar dette .... noen som har erfaring med dette?

Anonymkode: 42482...bee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke trives så burde du for all del flytte ut. Det kan være ubehagelig, men det er viktig for trivselen din. Utleiere kan være veldig forskjellige, noen er veldig koselig og andre er jævelige... Det finner du ikke ut før du prøver. Det beste er å si ifra til utleier i god tid før du skal flytte slik at han kan få inn en annen leier så fort som mulig.

Ønsker deg lykke til :-)

Skrevet

Står det noe i leie-kontrakt om hvor lenge du eventuelt MÅ bo der?

Anonymkode: b5e45...779

Skrevet

Jeg flytta ut fra min første hybel etter en dag

Skrevet

Oppsigelsestiden er definert i leiekontrakten din. Huseier må forholde seg til dette. Normalt har man tre måneders oppsigelse. Hvordan huseier reagerer er uvedkommende. Det er derfor man har kontrakter.

Har du i gen kontrakt, har huseier i prinsippet heller ingen rettigheter i forhold til oppsigelsesperioden.

Anonymkode: 86046...d6c

Skrevet

Jeg flytta ut etter 3 og en halv måneder. Det ble krangel med utleier så det kom ikke som en bombe akkurat. Han festet hver eneste natt, jeg jobbet fra 8 til 19-20 i denne perioden (reklamebransjen med stramme deadlines og to sykemeldte), og så spydde kameraten hans ned hele badet mitt (som ikke hadde ordentlig lås)

Anonymkode: d0b91...07f

Skrevet
4 timer siden, Jacklost skrev:

Jeg flytta ut fra min første hybel etter en dag

Hvorfor det?

Anonymkode: b5e45...779

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...