Tinibikini Skrevet 13. september 2016 #1 Del Skrevet 13. september 2016 Det er en pottetrening til katter som skal lære å gå på mennesketoalettet, noen med erfaringer? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #2 Del Skrevet 13. september 2016 Har ikke prøvd det men det er ikke anbefalt å lære katten å bruke menneskedo. Det er veldig unaturlig for katten å stå sånn og spesielt ettersom den blir eldre blir det vanskeligere og den kan den lett falle og skade seg. Kattunger kan til og med drukne i do kattebæsj i do kan også spre toksoplasmose til sjødyr, vet ikke om vi har noen dyr i Norge som det gjelder men leste det i alle fall i sammenheng med sjøoteren i USA Anonymkode: 8eaaa...595 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stressedoutgurl Skrevet 13. september 2016 #3 Del Skrevet 13. september 2016 Nå er det ikke bare for å komme med negativitet, men har hørt en historie der en katt var flink å gå på do, men katten gikk også på do i vasken og badekaret...Sikkert pga at det er samme porselen. Om en får det til å gå bra, og katten går på toalettet så ville det spart mange katteeiere for mye tid og lukt :-) Tenker at hvis det blir gjort på en ordentlig måte så er jo det bare et stort pluss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinibikini Skrevet 13. september 2016 Forfatter #4 Del Skrevet 13. september 2016 Ser ikke helt for meg at katter som klatrer i trær og hopper fra store høyder kan falle fra en do på en halvmeters høyde og skade seg :-p mine katter er 6 mnd og kommer ikke til å drukne i do... Det med at kattebæsjen kan skade sjødyr vet jeg ikke noe om, men håper isåfall ikke vi har noen som er utsatt. Om det er veldig unaturlig for katten å stå sånn på do..den står jo nesten helt likt i kattesanden. Har lest mye negativt men mest positivt om dette. Har Russian blue katter som er veldig smarte, åpner dører osv. Derfor håper jeg de kan lære dette også :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #5 Del Skrevet 13. september 2016 Nei det går sikkert fint for en ung og frisk katt. Men det blir lett et problem når katten blir eldre blir som sagt, eller hvis den har allerede fått en skade/bitt som gir smerter, vært hos dyrelegen og er sløv etter narkose eller en masse andre ting som skjer i løpet av et katteliv. Og hvis det først skjer noe, som det lettere gjør på menneskedo enn en vanlig kattedo, så kan katten få problemer som følge av at den vegrer seg for å gå på do. Det som ligner mest på en naturlig situasjon og er best for katten er en vanlig sandkasse. Sier ikke at dette er det verste du kan gjøre mot pusen din liksom men i den grad det har noen positive sider så er det for eieren, ikke for katten Anonymkode: 8eaaa...595 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #6 Del Skrevet 13. september 2016 Jeg var tidligere fristet til å forsøke dette, men støtter meg helhjertet til det AB over her sier. Du kan også finne en video på YouTube av Jackson Galaxy om nettopp dette, hva man faktisk frarøver katten ved å ikke la den ha sin egen do. Anonymkode: 8711f...3da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pistasjnøtt Skrevet 18. september 2016 #7 Del Skrevet 18. september 2016 Jeg har den liggende, men har aldri fått prøvd å tilvende kattene til den. Tror rett og slett de er for gamle(og litt for baktunge). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå