Gå til innhold

Hunden min sover med skoene mine hver natt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

For 6 måneder siden ble jeg forstermor for en supersnill staffordshire. Hun er 6 år gammel og veldig snill og lydig. Hun sover i stua hver natt, da jeg ikke er så glad i hundehår i sengen.

De siste 7 nettene har hun tatt med seg en av skoene mine opp i sofaen og sovet med denne. Hun har ikke bitt på dem eller ødelagt noe.

Hvorfor gjør hun dette? Ligger hun og lukter på dem?

Anonymkode: 25710...27e

Videoannonse
Annonse
Gjest Baremenneske
Skrevet

😅Den liker vel skoen din da....Hvorfor er jeg ikke helt sikker på.. Men vil DU "gi bort" skoen din ? Regner med at den kan få ganske hard medfart etterhvert.. Jeg vet ikke om du har andre leker/ "koseting"(som tåler en del) men kanskje du kan prøve bytte ut skoen med noe sånt!? Regner med det er litt bedre om han vil ha de enn å ødelegge folks sko... Og om han" får lov" så blir jo skoen hundens sin snart da..😅😉

Skrevet
2 minutter siden, Baremenneske skrev:

😅Den liker vel skoen din da....Hvorfor er jeg ikke helt sikker på.. Men vil DU "gi bort" skoen din ? Regner med at den kan få ganske hard medfart etterhvert.. Jeg vet ikke om du har andre leker/ "koseting"(som tåler en del) men kanskje du kan prøve bytte ut skoen med noe sånt!? Regner med det er litt bedre om han vil ha de enn å ødelegge folks sko... Og om han" får lov" så blir jo skoen hundens sin snart da..😅😉

Hun tar ikke med seg samme skoen, men hun bytter på litt av og til.. :sprettoy:

Hun er ikke noe glad i leker, og heller ikke tyggebein, så jeg regner ikke med at hun "leker" med skoene.

Når jeg står opp om morgenen begynner jeg bare å le når jeg ser henne. Jeg blir ikke sint når jeg fjerner skoen, men hun blir veldig rar, legger seg på rygg med øynene igjen og logrer som en propell med en gang. Hun løper ikke bort til meg, men bare ligger der. Ikke på samme måte som når jeg kommer hjem fra jobb, for da er hun bare like glad som alle andre bikkjer. Jeg vet ikke om hun skammer seg eller bare er ekstremt glad for å se meg?

Skrevet

Awww fordi hun savner deg/ føler seg trygg med lukten av deg vel? :hjerte:

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, Rumle skrev:

Da er det helt greit for meg! :rolleyes:

Bedre at hun lukter litt på tåfisen min enn at senga er full av hår. :nigo:

Ts

• Liker 1
Gjest Baremenneske
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun tar ikke med seg samme skoen, men hun bytter på litt av og til.. :sprettoy:

Hun er ikke noe glad i leker, og heller ikke tyggebein, så jeg regner ikke med at hun "leker" med skoene.

Når jeg står opp om morgenen begynner jeg bare å le når jeg ser henne. Jeg blir ikke sint når jeg fjerner skoen, men hun blir veldig rar, legger seg på rygg med øynene igjen og logrer som en propell med en gang. Hun løper ikke bort til meg, men bare ligger der. Ikke på samme måte som når jeg kommer hjem fra jobb, for da er hun bare like glad som alle andre bikkjer. Jeg vet ikke om hun skammer seg eller bare er ekstremt glad for å se meg?

Hehe...Høres så søt og god ut!!😍- ikke skoen din altså, men hunden!!😅😆  Savner deg nok ja, og viser tydelig er glad i deg... Kanskje hun kan få noe annet fra deg istedet  -som lukter deg?! Er jo fint den ikke ødelegger skoene ...men blir etterhvert voksen og kan bli litt kjedelig om det blir så du må "krangle" med henne ofte fordi hun har en sko som du skulle hatt...😊 En ting er sikkert- du har fått deg en absolutt "bestevenn"!😊

Skrevet

Dette gjør hunden vår også, om dagen når han er alene hjemme. Han henter seg en sko og bruker som kosedyr når han sover. Ingen tygging eller annen ødelegging i det hele tatt. Noen ganger har han hentet både to og tre sko når vi kommer hjem. 

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, Baremenneske skrev:

Hehe...Høres så søt og god ut!!😍- ikke skoen din altså, men hunden!!😅😆  Savner deg nok ja, og viser tydelig er glad i deg... Kanskje hun kan få noe annet fra deg istedet  -som lukter deg?! Er jo fint den ikke ødelegger skoene ...men blir etterhvert voksen og kan bli litt kjedelig om det blir så du må "krangle" med henne ofte fordi hun har en sko som du skulle hatt...😊 En ting er sikkert- du har fått deg en absolutt "bestevenn"!😊

Er ikke noe problem å få den tilbake :) Hun er den snilleste hunden jeg noen gang har vært borti!

Hun er veeeldig glad i pinne, så hun får ihvertfall lekt seg litt ute!

6 minutter siden, Viktualia skrev:

Dette gjør hunden vår også, om dagen når han er alene hjemme. Han henter seg en sko og bruker som kosedyr når han sover. Ingen tygging eller annen ødelegging i det hele tatt. Noen ganger har han hentet både to og tre sko når vi kommer hjem. 

Det er jo bare koselig :biggrin: Kanskje kjedelig å rydde sko hele dagen da.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Cesil skrev:

Høres ut som innbilt drektighet.

Så du mener at hun har morsfølelse for skoene mine?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
7 minutter siden, Cesil skrev:

Høres ut som innbilt drektighet.

Vet du hva, jeg tror du kan ha rett. Det er ca 2 måneder siden hun hadde løpetid og hun har faktisk svulmet litt opp rundt buken.

Det er kanskje forklaringen på hvorfor hun har begynt med dette nå nylig!

Ts

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet jo ikke om det er det, men vår hund hentet også sko når hun hadde innbilt drektighet.

Sitat

Tispens atferd kan også bli påvirket. Hun kan få en utpreget morsatferd; hun gjør klar sengeleie og bygger bo. Hun kan også generelt være rastløs og urolig. Det hender også at tispa adopterer alle slags ting, for eksempel kosedyr og sko, som sine unger. Disse surrogatvalpene bør man ta bort fra tispen, fordi de kan stimulere innbilt drektighet.

http://www.agria.no/hund/artikkel/sykdommer-og-skader/innbilt-drektighet-hos-tisper/

Skrevet

Prøv å gi henne en tskjorte du har sovet i og se om hun fortsatt henter skoen.

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, Cesil skrev:

Jeg vet jo ikke om det er det, men vår hund hentet også sko når hun hadde innbilt drektighet.

http://www.agria.no/hund/artikkel/sykdommer-og-skader/innbilt-drektighet-hos-tisper/

Det høres ganske logisk ut!

4 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Prøv å gi henne en tskjorte du har sovet i og se om hun fortsatt henter skoen.

Ja, det skal jeg prøve på :jepp:

Ts

Skrevet

Vi har hannbikkje som har gjort dette i alle år. 

Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det skal jeg prøve på :jepp:

Ts

Husk at hvis det er innbildt drektighet, skal du helst ta fra henne tingene, ikke gi henne nye ting hun kan holde som "valper". En t-skjorte kan fort bli den nye "valpen". Det forlenger bare den innbildte drektigheten.

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Million skrev:

Husk at hvis det er innbildt drektighet, skal du helst ta fra henne tingene, ikke gi henne nye ting hun kan holde som "valper". En t-skjorte kan fort bli den nye "valpen". Det forlenger bare den innbildte drektigheten.

Da dropper vi t-skjorta :sprettoy:

Men det jeg synes er rart er at hun kun tar mine sko og ikke romkameraten min sine!

Vi har gangen full av sko, men hun tar bare mine.

Ts

Skrevet
6 timer siden, Million skrev:

Poenget var å finne ut om det er innbilt drektighet eller om hun bare føler seg tryggere når hun har lukten av TS i nærheten. Dersom hun får tskjorta og lar være å hente skoen selv om hun har mulighet til det er det sannsynligvis lukten hun er ute etter.

• Liker 4
Skrevet
10 timer siden, Herr Heftig skrev:

Hun savner deg.

10 timer siden, Rumle skrev:

9 timer siden, Baremenneske skrev:

:hjerte::hjerte::hjerte:

Anonymkode: 07d51...8bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...