Gå til innhold

Det er et poeng i det - det kjæledyrstyret tar helt av! HELT AV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hundehold har nærmest blitt en religion, for 15 år siden kunne man tulle med hun som var "crazy cat lady", hun som hadde 15 katter og var litt rar, men det er barnemat sammenlignet med hundeholdet enkelte (og ganske mange, dessverre) mennesker har idag!

De snakker om at hunder og mennesker er like mye verdt, at de hadde reddet en hund fremfor et menneske, at hunder er snille og mennesker er onde, og at hunder burde ha de samme rettighetene som mennesker. Dette er de gale hundefolkene, det har blitt en egen sekt, det der! 

1: Dersom hunder og mennesker skal være likeverdige, må det gjelde straffeutmålinger også. Eks: Hund biter menneske - hund får 6 mnd fengselsstraff. Hund dreper katt - hund får 5 års fengsel for overlagt drap.

2: Dersom du setter dyr høyere enn mennesker, hvorfor velger du å leve? Du, som er mindreverdig. 

3: Hunder kan ikke være snille, de kan være veloppdragne og "disiplinerte" på den måten at de er hjernevasket av mennesker til å oppføre seg på en spesiell måte - for bryter de adferdsmønsteret vanker enten godbit eller juling. (Alt ettersom hva man som eier velger av hundeoppdragelse; aversiv læring, eller positiv forsterkning). Men å være snill betyr at man har selvinnsikt og en jeg-følelse, for å ha det må man være intelligent, mye mer intelligent enn det en hund beviselig ikke er. En hund med selvinnsikt hadde ikke bitt et menneske som bare skulle klappe og kose, men som gjorde feil og klappet hunden på hodet. 

4: Dersom hunder skal ha de samme rettighetene som mennesker, havner vi på punkt 1 igjen; rettigheter betyr ansvar. Dersom hunder og mennesker skal være likeverdige, med samme rettigheter, gjelder det også lovmessige rettigheter også for offeret. Pr idag så er det ikke lov å mishandle dyr, og mennesker kan bli straffet for det. I enkelte tilfeller avlives hunder som anses for å være farlige (som har bitt gjentatte ganger, eller uprovosert, eller som er av en ulovlig rase). Men dersom det skal være likt, må hunder straffes for å mishandle mennesker, dvs hvis hunden plager mennesket på en eller annen måte. Dessuten kan man da ikke holde hunder i fangenskap - det er slaveri! Da må alle hunder slippes løse, og man må i hvert fall ikke finne på å hjernevaske (les: oppdra) dem, for hjernevasking er mishandling dersom hunder og mennesker skal være like mye verdt. Og les punkt 1, jeg gidder ikke å gjenta meg selv :)

Jeg har hatt 2 hunder, og den siste måtte avlives for 1 år siden. Han var en fin hund, helt til han ble syk. Jeg har tenkt til å skaffe meg en hund igjen om noen år, men da skal jeg ha en hund. Jeg er eieren, og bestemmer, hunden må hjernevaskes fullstendig for å fungere i dagens samfunn. Jeg mener bestemt at hunder, og dyr generelt, er mindre verdt enn mennesker og at mennesker er overlegne dyrene.

Anonymkode: 17ef0...c5e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, så hva lurer du på?

Anonymkode: d4750...071

• Liker 1
Skrevet

Tror du at det oppgulpet ditt er noe nytt? Det kommer eksakt samme tråder med jevne mellomrom her inne. Så.. Meh, kjedelig. Next! 

Anonymkode: 3dcbd...b4b

• Liker 3
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3: Hunder kan ikke være snille, de kan være veloppdragne og "disiplinerte" på den måten at de er hjernevasket av mennesker til å oppføre seg på en spesiell måte - for bryter de adferdsmønsteret vanker enten godbit eller juling. (Alt ettersom hva man som eier velger av hundeoppdragelse; aversiv læring, eller positiv forsterkning). Men å være snill betyr at man har selvinnsikt og en jeg-følelse, for å ha det må man være intelligent, mye mer intelligent enn det en hund beviselig ikke er.

Anonymkode: 17ef0...c5e

Dette gjelder jo for mennesker også :icon_lol:

Anonymkode: 3f81b...cf3

Skrevet

Jeg lurer også på hva du vil fram til?

Det er vel uansett litt individuelt det med dyr. For meg er hunden min mye mer verdt enn mange mennesker.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Mennesker er jo også dyr. På lik måte som at det du mener, er hjernevasking av hunder for å få de til å fungere i samfunnet, det andre kaller oppdragelse, må jo man også gjøre med babyer og småbarn, slik at de lærer å oppføre seg og er snille med andre. 

Edit: Som i dine øyne da, betyr at mennesker også er veloppdragne og disiplinerte. Fordi jeg kjenner langt flere mennesker som er slemme enn hunder. Så da har vel noen feilet litt i den disiplineringen og oppdragelsen rundt menneske babyen sin, på et tidspunkt, eller? 

Endret av Frk.K
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...