AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #1 Skrevet 13. september 2016 Har en ekstrem tannlegeskrekk som jeg har hatt fra jeg var liten og måtte da dopes ned med beroligende for at tannlegen skulle få gjennomført behandlingen. Har vokst det litt av meg, men kjenner nervene er der nå som jeg skal inn igjen og fikse på et hull.. Er det noen som opplever det samme og har noen tips og triks for å klare å holde meg samlet når han kommer med den digre sprøyta? Anonymkode: 2ea8a...051
dillyduzit Skrevet 13. september 2016 #2 Skrevet 13. september 2016 Jeg hadde en skoletannlege som var.. noe av det verste. Turte ikke å gå til tannlegen, og måtte omtrent bli tvunget til det. Måtte til tannlegen nå i sommer (ca 7 år siden sist på grunn av skrekken) og måtte dessverre fikse 4 hull og trekke en tann, sa i fra til tannlegen at jeg har enorm tannlegeskrekk. Det som da møtte meg var en tannlege som var utrolig flink, var rolig og fortalte nøyaktig hva som skjedde, skjer og skal skje. Han spurte med jevne mellomrom om det gikk bra, fikk ta pause når jeg trengte og alt gikk veldig fint. Så tipset er å rett og slett si i fra, les om de forskjellige tannlegene, og finn en som har "spesialisert" seg på tannlegeskrekk. Da er sjansen for at du kommer til en som vet hvordan hen skal håndtere det, og gjøre det mest mulig behagelig for deg. Om du bor i Oslo, anbefaler jeg sterkt tannlegene på sinsen. Lyst å si noe dyre i pris, men for behandlingen jeg fikk, så er det definitivt verdt det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå