*Bumblebee* Skrevet 13. september 2016 #1 Skrevet 13. september 2016 Hei! Jeg har nå forsøkt flere ganger med proteinpulver fra proteinfabrikken,(sjokosmak) og jeg tåler det rett og slett ikke! Utrolig kjipt..blir dårlig i magen og sliter med mageknip i flere dager etterpå. Jeg trener en del styrke og trenger proteintilskudd, men vet ikke hva jeg skal gjøre nå? Jeg tåler laktose o.l. så det kan ikke være det..jeg kan reagere litt på kunstig søtning (tåler feks ikke redbull så godt), kan det være det? Eller er det proteinene i seg selv..? Har vurdert å prøve et annet merke, men når det er slik at man blir så dårlig så er det skummelt å prøve på nytt😕 Om noen har tips/erfaringer så kom gjerne med det☺
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #2 Skrevet 13. september 2016 Det eksisterer veldig mange ulike proteintyper. Der er til og med proteinpulver av ris, ert og gresskarkjerner. Du kan jo alltids prøve noe som ikke er laget av whey Anonymkode: dc747...287
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #3 Skrevet 13. september 2016 "Trener en del styrke" indikerer vel uansett ikke bruk av proteinpulver. Hva med mat? Anonymkode: 6a3ad...ebe 15
*Bumblebee* Skrevet 13. september 2016 Forfatter #4 Skrevet 13. september 2016 Trener hver dag, og bruker det bare som tilskudd i TILLEGG til mat. Er vanskelig å få i seg nok protein kun via mat når man skal bygge muskler. Uansett var ikke det spørsmålet, om jeg skal bruke det eller ikke. Jeg vet vel best hva jeg trenger i hh. til min treningssituasjon, spørsmålet var om noen hadde erfaring med type proteinpulver som er snilt mot magen.
*Pixie* Skrevet 13. september 2016 #5 Skrevet 13. september 2016 Mange leverandører sender ut vareprøver om du sender en mail og spør pent. Da kan du prøve litt forskjellig. Proteinfabrikken har ihvertfall gjort det tidligere, samt myrevolution. Hat hørt om andre som gjør det også. 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #6 Skrevet 13. september 2016 Jeg har aldri smakt proteinpulver som ikke var mildt for magen. At du reagerer på whey (eller hva du har brukt) betyr bare at du personlig ikke tåler det. Er, som sagt, flust av typer som er lagd av andre råvarer. Risprotein, for eks, består bare av ris. Anonymkode: dc747...287 1
*Bumblebee* Skrevet 13. september 2016 Forfatter #7 Skrevet 13. september 2016 Takk for svar, skal høre med leverandører hva de vil anbefale å prøve☺
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #8 Skrevet 13. september 2016 39 minutter siden, *Bumblebee* skrev: Er vanskelig å få i seg nok protein kun via mat når man skal bygge muskler. Det kommer selvfølgelig an på hvor mye protein man trenger og hvor fort man bygger. Det finnes sikkert langt bedre fora enn KG hvis man er veldig seriøs på byggingen. Anonymkode: 6a3ad...ebe 4
Wiggins Skrevet 13. september 2016 #9 Skrevet 13. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det eksisterer veldig mange ulike proteintyper. Der er til og med proteinpulver av ris, ert og gresskarkjerner. Du kan jo alltids prøve noe som ikke er laget av whey Anonymkode: dc747...287 Det er litt synd at folk ikke kan bruke det norske ordet her, nemlig myse. Det er selvsagt mest Proteinfabrikkens skyld, men jeg kan forsåvidt skjønne at de gir engelske navn til produktene med tanke på internasjonal markedsføring. Når Tine lager gulost skilles melka i yste og myse. Gulosten lages av ysten. Noe av mysen brukes til å lage brunost (f. eks. Mysost), men ikke på langt nær alt. Derfor var det en lur idé Proteinfabrikken hadde om å kjøpe billig myse fra Tine og lage proteintilskudd. Men, og her kommer beskjeden til TS: Du skal trene rimelig hardt før du ikke kan dekke proteinbehovet via vanlig mat. Hvis du tåler vanlig melk kan det være like greit å drikke en halvliter skummet melk etter trening, det er nesten like bra som et proteintilskudd, og mye billigere. 12
*Bumblebee* Skrevet 13. september 2016 Forfatter #10 Skrevet 13. september 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer selvfølgelig an på hvor mye protein man trenger og hvor fort man bygger. Det finnes sikkert langt bedre fora enn KG hvis man er veldig seriøs på byggingen. Anonymkode: 6a3ad...ebe Var da voldsomt til negativitet! Er sikkert mennesker på KG også som har tips å komme med. IGJEN, det var ikke snakk om å bruke/ikke bruke pulver. 😉
*Bumblebee* Skrevet 13. september 2016 Forfatter #11 Skrevet 13. september 2016 12 minutter siden, Wiggins skrev: Det er litt synd at folk ikke kan bruke det norske ordet her, nemlig myse. Det er selvsagt mest Proteinfabrikkens skyld, men jeg kan forsåvidt skjønne at de gir engelske navn til produktene med tanke på internasjonal markedsføring. Når Tine lager gulost skilles melka i yste og myse. Gulosten lages av ysten. Noe av mysen brukes til å lage brunost (f. eks. Mysost), men ikke på langt nær alt. Derfor var det en lur idé Proteinfabrikken hadde om å kjøpe billig myse fra Tine og lage proteintilskudd. Men, og her kommer beskjeden til TS: Du skal trene rimelig hardt før du ikke kan dekke proteinbehovet via vanlig mat. Hvis du tåler vanlig melk kan det være like greit å drikke en halvliter skummet melk etter trening, det er nesten like bra som et proteintilskudd, og mye billigere. Takk for oppklarende svar🖒 ja får muligens heller få i meg melk, bakdelen med det er at det må inntas i så store kvantum. Og så får jeg se hvilket svar jeg får på mailen til produsenten, og evt prøve et annet pulver. ☺
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #12 Skrevet 13. september 2016 1 time siden, *Bumblebee* skrev: Var da voldsomt til negativitet! Er sikkert mennesker på KG også som har tips å komme med. IGJEN, det var ikke snakk om å bruke/ikke bruke pulver. 😉 Negativitet? Her forsøker folk å hjelpe deg, så avfeier du rådene og så kaller oss negative? Hør på Wiggins du, drikk melk, så kanskje du blir blidere i samme slengen. Hilsen en som har bygd bra muskler av vanlig mat i alle år. Anonymkode: 6a3ad...ebe 4
*Bumblebee* Skrevet 13. september 2016 Forfatter #13 Skrevet 13. september 2016 Det var du som begynte å mase om nødvendig/ikke nødvendig bruk av pulver i henhold til at du synser deg frem til min treningsmengde. Har forstått det at du er mot den slags, men det var ikke spørsmålet mitt i HI. Kansje du skal prøve å være litt mindre bastant og faktisk lese teksten om det jeg spør om, dvs andres erfaringer med proteinpulver og hvilket merke de evt anbefaler. Og ikke si "oss" når du snakker om negativitet, det var kun deg jeg siktet til pga din tone. Merkelig at det ikke kan diskuteres noe her uten å holde seg til HI, samt uten at noen må være påståelig og frekke. Ha en fin dag videre☺ 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #14 Skrevet 13. september 2016 6 timer siden, *Bumblebee* skrev: Takk for svar, skal høre med leverandører hva de vil anbefale å prøve☺ Ikke bruk proteinpulver fra proteinfabrikken. Så dårlig proteinpulver skal du lete lenge etter. Hvis det er der du kjøper det så er det i alle fall ikke rart du blir dårlig i magen. Anonymkode: ef1e0...abc
*Bumblebee* Skrevet 13. september 2016 Forfatter #15 Skrevet 13. september 2016 Ok, hvilket merke anbefaler du? ☺
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #16 Skrevet 13. september 2016 1 time siden, *Bumblebee* skrev: Det var du som begynte å mase om nødvendig/ikke nødvendig bruk av pulver i henhold til at du synser deg frem til min treningsmengde. Har forstått det at du er mot den slags, men det var ikke spørsmålet mitt i HI. Kansje du skal prøve å være litt mindre bastant og faktisk lese teksten om det jeg spør om, dvs andres erfaringer med proteinpulver og hvilket merke de evt anbefaler. Og ikke si "oss" når du snakker om negativitet, det var kun deg jeg siktet til pga din tone. Merkelig at det ikke kan diskuteres noe her uten å holde seg til HI, samt uten at noen må være påståelig og frekke. Ha en fin dag videre☺ Mase, negativ, bastant, påståelig, frekk, synse. Jeg leste det du skrev i HI, og svarte så godt jeg klarte utfra det. Jeg har ikke noe i mot proteinpulver, annet enn at det smaker vondt. Det er tydelig du er tøff og vet best og kan bjeffe høyest, så du får ha en god dag videre du også, og unnskylde at jeg ikke skrev 'godt nok' svar for deg hva nå det måtte være😳 Anonymkode: 6a3ad...ebe 2
Wiggins Skrevet 13. september 2016 #17 Skrevet 13. september 2016 10 timer siden, *Bumblebee* skrev: Takk for oppklarende svar🖒 ja får muligens heller få i meg melk, bakdelen med det er at det må inntas i så store kvantum. Og så får jeg se hvilket svar jeg får på mailen til produsenten, og evt prøve et annet pulver. ☺ Det er 3,4 gram protein i 100 gram skummet melk, altså 17 gram i en halvliter, det burde være rikelig med protein. Er det mye for deg å drikke en halvliter? Det går an å øve seg opp til å drikke mer om gangen. Jeg har aldri hatt noen problemer med å drikke og/eller spise mye om gangen, men noen har det. F. eks. før Aten-OL i 2004 øvde de norske utholdenhetsutøverne seg på å drikke mye, ikke bare under konkurranse, men hele dagen, siden det var ventet å bli svært varmt der.
penny_ Skrevet 14. september 2016 #18 Skrevet 14. september 2016 (endret) Kanskje du tåler litt laktose, men at du kommer over det nivået du tåler i et enkelt måltid når du drikker proteinshake? Spiser du noe annet sammen med shaken? Om du spiser noe annet, så kan det gjøre at du ikke reagerer like kraftig på laktosen. Blander du med melk eller vann? Du kan jo prøve Casein 80 (http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/casein-80-750g) fra gymgrossisten. Den inneholder 80% kasein og 20% myse. Den er mye bedre enn alt det billige mysepulveret jeg har smakt. Endret 14. september 2016 av penny_
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #19 Skrevet 14. september 2016 Det er veldig vanlig at magen reagerer på proteinpulver i begynnelsen, rett og slett for at magen ikke er vant til det. Det pleier å funke å gradvis trappe opp doseringen slik at magen får tid til å venne seg til det. Til dere som er negative til proteinpulver, så er det en mye billigere måte å få i seg protein på enn via andre matvarer siden proteinet er såpass konsentrert. Klart man kan drikke en halv liter melk, men kostnaden kontra proteinpulver er stor. Anonymkode: 44b21...7dc 2
*Bumblebee* Skrevet 14. september 2016 Forfatter #20 Skrevet 14. september 2016 9 timer siden, Wiggins skrev: Det er 3,4 gram protein i 100 gram skummet melk, altså 17 gram i en halvliter, det burde være rikelig med protein. Er det mye for deg å drikke en halvliter? Det går an å øve seg opp til å drikke mer om gangen. Jeg har aldri hatt noen problemer med å drikke og/eller spise mye om gangen, men noen har det. F. eks. før Aten-OL i 2004 øvde de norske utholdenhetsutøverne seg på å drikke mye, ikke bare under konkurranse, men hele dagen, siden det var ventet å bli svært varmt der. Ja er det som er problemet, får ikke i meg store mengder av verken mat eller drikke på en gang, blir veldig fort mett. Og drikker jeg en halvliter melk så blir jeg lett "for mett" av det, og får ikke i meg nok mat i tillegg. Men prøver å få i meg så mye jeg klarer, og kan jo evt spre det på mindre måltider utover dagen, spise enda oftere enn det jeg gjør☺ Men pga dette så er altså proteinpulver lettere for meg, mer protein pr serving og mindre volum på en gang. Vil prøve andre typer, funker det overhodet ikke så blir det melk☺
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå