AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #1 Skrevet 12. september 2016 Jeg kunne tenkt meg å forsøke litt klikkertrening med katten min. Jeg vil ikke presse ham så klart, men bare finne ut om dette kan være noe for oss. Problemet i den forbindelse er at han ikke liker godbiter...! Dermed vet jeg heller ikke hvordan jeg kan gi ham positive assosiasjoner til klikkelyden. Noen ideer? Han liker å slikke yoghurt av fingeren min, men jeg vet ikke om jeg kan få til det kjapt nok til å betinge ham... Anonymkode: 984f0...1c9
Tabris Skrevet 13. september 2016 #2 Skrevet 13. september 2016 Slikke yoghurt går fint. Har du prøvd mange ulike typer godbiter? Dreamies? Kjøttkaker? Vaffel? Mye rart du kan prøve. Det bør helst gå ca 2 sekunder fra du klikker til du beveger hånda for å gi belønningen uansett, så det at du klikker, venter to sekund, så dypper fingen i yoghurten og gir ham går helt fint. Jeg har begynt å klikkertrene min katt også såvidt. Har begynt å jobbe med targetstick for da kan jeg lære ham ulike triks med den.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #3 Skrevet 13. september 2016 Takk for tips! Jeg har ikke lest meg opp på klikkertrening enda, så jeg visste ikke at det skal gå litt tid mellom klikk og godbit. Jeg har prøvd litt forskjellige godbiter, men slett ikke alt. Han er den første katten jeg har møtt som overhodet ikke bryr seg om bløtfôr (har prøvd fem forskjellige til nå), og han spiser heller ikke tørre knaskegodbiter. (Han tilhører dessuten den katterasen som ble utnevnt som den dummeste av Animal Planet, så det spørs om han kommer til å respondere på trening uansett. Men som sagt har jeg lyst til å gi det et lite forsøk.) Er det moro å klikke litt med katten? Anonymkode: 984f0...1c9
Stressedoutgurl Skrevet 13. september 2016 #4 Skrevet 13. september 2016 Vet at det er en del som sier at en kan bruke tunfisk som godmat :-) Anbefaler deg å søke opp videoer på youtube; mange gode videoer å se :-) catmantoo er ganske flink
Tabris Skrevet 13. september 2016 #5 Skrevet 13. september 2016 Det finnes en egen bok om klikkertrening for katt, kan jo lese den? Og sånne påstander om "dummeste katt/hund" osv ville jeg tatt med en STOR klype salt. Spesielt også fra Animal Planet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå