Gjest fortvilet Skrevet 16. november 2004 #1 Skrevet 16. november 2004 Jeg er utlending som har bosettelse her i Norge. Er gift med en norske mann som jeg vil seperares fra nå. Har en del spørsmal for at han er nemlig voldelig og jeg er redd han og vet at han vil ikke vær villige til skrive under osv. Men jeg vet at uansett har jeg krav på å separere. Vi har ikke barn sammen, men jeg har en gutt fra før av. Betyr det at jeg må til mekling da? Også, hvem kunne jeg hendviser meg til for å få råd som er ikke dyrt? Hva trenger jeg å sende inn i tillegg til seperasjons papirer? Tusen takk for alle hjelp.
Gjest Anonymous Skrevet 16. november 2004 #2 Skrevet 16. november 2004 Har han noen rett til barna min, selv om han har ikke adopterte og han er ikke biologiske far, bare har bodde med barna min? Lurer om jeg må til mekling ser du.
Gjest Gjesta Skrevet 16. november 2004 #3 Skrevet 16. november 2004 Hvis han ikke har adoptert barna eller er barnas biologiske far kan jeg aldri forstå at han har noe som helst rettigheter på barna dine.
teraliten Skrevet 16. november 2004 #4 Skrevet 16. november 2004 Du må IKKE til mekling. Du trenger IKKE hans signatur for å bli separert. Flytt ut, ta også gjerne kontakt med div organisasjoner som kan hjelpe deg. Separasjonspapirene kan du tenke på senere......ta kontakt med en advokat, så slipper du å tenke på at han er voldelig.
teraliten Skrevet 16. november 2004 #5 Skrevet 16. november 2004 Se her for info http://odin.dep.no/bfd/norsk/publ/veiledni...k000-b-n-a.html
LilleBille Skrevet 16. november 2004 #6 Skrevet 16. november 2004 På fylkesmannens sider finner du de offentlige skjemaene du trenger i første omgang. Har dere barn må dere til mekling. Ta kontakt med familieverkontoret som passer deg og bestill tid. (Har satt inn linker til Oslo og Akershus .. da jeg ikke vet hvor du holder til ... men skjemaene er de samme uansett)
teraliten Skrevet 16. november 2004 #7 Skrevet 16. november 2004 Har dere barn må dere til mekling. Ta kontakt med familieverkontoret Hun trenger IKKE å gå til mekling så lenge barnet ikke er hans, men hennes fra tidligere.
Gjest Anonymous Skrevet 16. november 2004 #8 Skrevet 16. november 2004 TUSEN TAKK DERE :kysse: Nesten griner her :-( for jeg var så redd at jeg aldri bli kvitt han. Barna er min fra tidligere, mannen har ikke adopterte eller er biologiske far nei.
Gjest Chrizzy Skrevet 16. november 2004 #9 Skrevet 16. november 2004 Om du er redd for han, og siden han er voldelig så kan du ta kontakt med et krisesenter, der vil du å ungen ha de trygt til du kommer deg over det verste. Og du vil få tid på å finne en plass å bo...... Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå