AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #1 Skrevet 12. september 2016 Valpen min HATER halsbånd og sele. Hadde det på en time i går for å venne litt forsiktig til, men i morgen skal jeg ta henne med ut. Til vanlig må vi være begge to for å få det på, men samboer er på jobb i morgen å jeg må gjøre det alene. Prøvde litt i kveld men fikk ikke til. Hun bare spreller å gjør seg helt vrang. Prøvde å lokke med godbit også men til ingen nytte... hjelp?? Anonymkode: f9ead...37f
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #2 Skrevet 12. september 2016 Få samboeren din til å hjelpe deg, så tar dere på valpen halsbåndet nå så slipper du å plages med det i morgen. Enkelt og greit. Anonymkode: 82247...71a 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #3 Skrevet 12. september 2016 Det er ingenting i veien for at valpen kan med halsbånd hele tiden for tilvenning. Vi brukte halsbånd inne på vår valp, for å kunne hive henne ut i løpestreng så raskt som mulig for å tisse. Slutta med det når hun var sånn ca husren, og det gikk helt fint det. Anonymkode: 50f4b...e69 5
MissPierce Skrevet 12. september 2016 #4 Skrevet 12. september 2016 (endret) Sett deg på gulvet, og ha valpen med ryggen mot deg. Vist den da rygger bakover, så kommer den ikke noe sted. Ett halsbånd med enkel klikk spenne er best å bruke i starten. Enkelt å greit å klikke på. Satt på kattungene halsbånd for første gang for i sta, og to av de reagere ikke en gang. Mens han tredje lot meg ta det på, men var ikke så veldig fornøyd meg en gang. Dette var noe drit mente han enkelt å greit. Har hatt det på en times tid nå, og nå er det helt i orden. De ligger å sover alle sammen. De skal luftes i sele til våren kommer. Så det er forsmaken på å ha på sele. Endret 12. september 2016 av MissPierce
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #5 Skrevet 12. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Få samboeren din til å hjelpe deg, så tar dere på valpen halsbåndet nå så slipper du å plages med det i morgen. Enkelt og greit. Anonymkode: 82247...71a Han har lagt seg...så vil jeg ikke hun skal sove med det for hun klør så fælt 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ingenting i veien for at valpen kan med halsbånd hele tiden for tilvenning. Vi brukte halsbånd inne på vår valp, for å kunne hive henne ut i løpestreng så raskt som mulig for å tisse. Slutta med det når hun var sånn ca husren, og det gikk helt fint det. Anonymkode: 50f4b...e69 Hele dagen? Er ikke det litt voldsomt når hun bare er 8 uker? Hun klør å irriterer seg over det hele tiden 1 time siden, MissPierce skrev: Sett deg på gulvet, og ha valpen med ryggen mot deg. Vist den da rygger bakover, så kommer den ikke noe sted. Ett halsbånd med enkel klikk spenne er best å bruke i starten. Enkelt å greit å klikke på. Satt på kattungene halsbånd for første gang for i sta, og to av de reagere ikke en gang. Mens han tredje lot meg ta det på, men var ikke så veldig fornøyd meg en gang. Dette var noe drit mente han enkelt å greit. Har hatt det på en times tid nå, og nå er det helt i orden. De ligger å sover alle sammen. De skal luftes i sele til våren kommer. Så det er forsmaken på å ha på sele. Vi har halsbånd med klikkspenne har prøvd måten du nevner men hun kaster seg i alle retninger.... Anonymkode: f9ead...37f
Saphyria Skrevet 13. september 2016 #8 Skrevet 13. september 2016 Om dere bare slang det på valpen sånn helt uten videre, så kan det være dere har gått litt for fort fram for valpen sin komfort. Liker videoene til karen over.
xinnia Skrevet 13. september 2016 #9 Skrevet 13. september 2016 Veldig bra videoer.. bare lurer på hvordan gjør man det om man har en hund som ikke er sånn veldig på godbiter- uansett hva man forsøker bruke?
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #10 Skrevet 13. september 2016 1 time siden, xinnia skrev: Veldig bra videoer.. bare lurer på hvordan gjør man det om man har en hund som ikke er sånn veldig på godbiter- uansett hva man forsøker bruke? Prøv med noe som smaker bedre, evt. en leke. Anonymkode: f6de4...f4e
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #11 Skrevet 13. september 2016 Takk for mange gode svar!! Vi har nok vært litt for raske ja. De første dagene måtte vi ha bånd på henne når hun skulle ut å tisse. ( vi har satt opp gjerde nå). I dag klarte jeg å ta på halsbåndet uten problem faktisk. Hun hadde vært å hentet en sokk fra skittentøyet så jeg brukte den som avledning. Lekte med henne og klarte å lure det på uten at hun merket det. Når hun har det på er det helt greit, det er bare det å faktisk ta det på som er problemet. Veldig gode videoer, skal ta det meg meg videre. Skal jo introdusere henne for sele også etterhvert Anonymkode: f9ead...37f
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #12 Skrevet 13. september 2016 Hunden deres virker som en ordentlig sta type. Jeg råder dere derfor å ta tak i ting ordentlig fort om dere kan ense et problem senere; enten det skulle vært å passere hunder, kjøre bil eller hva det nå måtte være. Jeg er oppvokst med blant annet buhund, og DA får du hunder som ikke alltid ønsker ting slik du vil. Det båndet skal på, for valpen bestemmer faktisk ikke. Jeg råder deg å fortsette frem til du får det på, uansett hvor mye valpen vrir seg rundt, og så lar du det være på i en god time, før du tar det av og på igjen med en gang. Gjør dette frem til valpen ikke lenger bryr seg om båndet, om det så tar flere dager. Anonymkode: 4cc3b...e68
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #13 Skrevet 13. september 2016 Hvis hun klør veldig hadde jeg prøvd litt ulike typer. Evt kjøpe en halvstrup, den tres fort over hodet, og man trenger ikke stramme/låse. Bare kjøp en som er stor nok til å ikke kvele. Når det gjelder belønning må du bare vurdere hva valpen liker, trenger ikke være godbit, kan være en leke, ros, kos, lek. Anonymkode: 50f4b...e69
Gjest Skrevet 13. september 2016 #14 Skrevet 13. september 2016 Her har vi bare tatt det på og ferdig med det. Verken til eller fra. Sele brukes hver gang vi skal ut og det gjøres ikke noe spesielt ut av det. Samme om med buss, tog og bil. Bikkja er 3 og 5 år i dag og ingen har fått varige men av det
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #15 Skrevet 13. september 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hunden deres virker som en ordentlig sta type. Jeg råder dere derfor å ta tak i ting ordentlig fort om dere kan ense et problem senere; enten det skulle vært å passere hunder, kjøre bil eller hva det nå måtte være. Jeg er oppvokst med blant annet buhund, og DA får du hunder som ikke alltid ønsker ting slik du vil. Det båndet skal på, for valpen bestemmer faktisk ikke. Jeg råder deg å fortsette frem til du får det på, uansett hvor mye valpen vrir seg rundt, og så lar du det være på i en god time, før du tar det av og på igjen med en gang. Gjør dette frem til valpen ikke lenger bryr seg om båndet, om det så tar flere dager. Anonymkode: 4cc3b...e68 Vi hat bare hatt henne en uke. Nå er hun husvarm å begynner å vise sitt sanne jeg kjørte bil med henne i dag. Gråt litt men hun la seg i hvertfall ned i buret og slappet litt av 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis hun klør veldig hadde jeg prøvd litt ulike typer. Evt kjøpe en halvstrup, den tres fort over hodet, og man trenger ikke stramme/låse. Bare kjøp en som er stor nok til å ikke kvele. Når det gjelder belønning må du bare vurdere hva valpen liker, trenger ikke være godbit, kan være en leke, ros, kos, lek. Anonymkode: 50f4b...e69 Selges halvstup i så små str da? Hun er bare 9 uker og vi må bruke kattehalsbånd på henne. 3 timer siden, Ann Christin skrev: Her har vi bare tatt det på og ferdig med det. Verken til eller fra. Sele brukes hver gang vi skal ut og det gjøres ikke noe spesielt ut av det. Samme om med buss, tog og bil. Bikkja er 3 og 5 år i dag og ingen har fått varige men av det Neida, jeg tror egentlig det er noe hun komme til å vokse av seg. Hun er jo valp og alt er nytt, så det er vel en vanesak med halsbåndet. Tror det er verre med selen. Foreldrene mine hadde en hund som var livredd for seler. Når de endelig fikk den på så klarte hun ikke å gå. Så jeg kommer nok til å introdusere henne for selen så snart hun er vandt til halsbåndet Anonymkode: f9ead...37f
Gjest Skrevet 13. september 2016 #16 Skrevet 13. september 2016 Jeg har aldri brukt halsbånd på min yngste, men har brukt en sele som man drar over hodet og med klips på hver siden så han sipper å tre beindet gjennom et sted. Det gikk like fort som halsbånd og jeg slipper å bekymre meg for at han skal løpe og så plutserlig nå enden på bånden og få et rykk i halsen.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #17 Skrevet 13. september 2016 19 minutter siden, Ann Christin skrev: Jeg har aldri brukt halsbånd på min yngste, men har brukt en sele som man drar over hodet og med klips på hver siden så han sipper å tre beindet gjennom et sted. Det gikk like fort som halsbånd og jeg slipper å bekymre meg for at han skal løpe og så plutserlig nå enden på bånden og få et rykk i halsen. Det vil jeg også ha! Er et helvete når foten må gjennom. Har en genser til henne som er sånn. Veldig stress å få den på.. tenkte å ta henne med på dyrebutikken en dag så får vi se.. Anonymkode: f9ead...37f
Nebel86 Skrevet 13. september 2016 #18 Skrevet 13. september 2016 12 timer siden, Hapi skrev: Dette! Om man tvinger valpen, holder den fast med makt, at man må være to osv. vil ikke hjelpe noe som helst og vil gjøre det verre, og vil ofte ende i en passiv tilstand når den først gir opp. La valpen komme til dere. Ha godbiter, la valpen snuse på båndet og ros rikelig når den søker kontakt med dere eller kommer bort. Når den er blitt såpass fortrolig så ta på båndet, men ta det raskt av igjen før valpen reagerer, og gi godbit og ros. For å ta noen eksempler. Har en hund som var ekstremt redd for dusjen da de forrige eierene tvang hunden inn med makt, det samme gjaldt med kloklipp fordi de var to personer som fysisk holdt hunden nede. Positive assiasjoner er alt. Tok på et langt bånd på hunden og gikk på badet, holdt båndet stramt, men slapp opp båndet når han satte seg på bakbeina og lot han ta det i sitt tempo. Til slutt kom han helt inn i dusjen, fikk masse ros, en godbit og han var fri. Gjentok dette flere ganger og nå går han helt frivillig inn bare jeg peker på dusjen. Med kloklipp så lot jeg han hoppe ned/slippe unna hver gang han ville, men at han måtte komme tilbake for å fullføre. Nå ligger han helt rolig på ryggen mens jeg klipper klørne, han liker det ikke, men han blir ikke satt i en situasjon der tvang og makt brukes. Poenget er at mange hunder får panikk når de blir holdt fast fremfor å ta det i sitt eget tempo og ha et valg (selv om de ikke har det til syvende og sist) Man slipper da den paniske tilstanden der de føler de må flykte fra en ubehagelig situasjon.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #19 Skrevet 13. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi hat bare hatt henne en uke. Nå er hun husvarm å begynner å vise sitt sanne jeg kjørte bil med henne i dag. Gråt litt men hun la seg i hvertfall ned i buret og slappet litt av Selges halvstup i så små str da? Hun er bare 9 uker og vi må bruke kattehalsbånd på henne. Neida, jeg tror egentlig det er noe hun komme til å vokse av seg. Hun er jo valp og alt er nytt, så det er vel en vanesak med halsbåndet. Tror det er verre med selen. Foreldrene mine hadde en hund som var livredd for seler. Når de endelig fikk den på så klarte hun ikke å gå. Så jeg kommer nok til å introdusere henne for selen så snart hun er vandt til halsbåndet Anonymkode: f9ead...37f Nå vet ikke jeg åssen hund du har, men du får dem ned i 20 cm, så stort mindre enn det kan du vel ikke behøve? Anonymkode: 50f4b...e69
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #20 Skrevet 13. september 2016 Sett den i fanget med bena rundt, ta den på. Er ingen fare for valpen sover med halsbånd på heller, er jo det som er normalt når de blir eldre. Ha det heller av når din samboer er hjemme om dere ikke vil ha på hele tiden, og ta det på igjen før han drar Anonymkode: d4a4c...5cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå