AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #1 Skrevet 12. september 2016 Jeg skal male min treroms leilighet i gammel bygård. Synes jeg ser så mange stilige leiligheter som er grå, men så innbiller jeg meg at det blir litt trist, rett og slett? Og at denne grå-trenden kanskje allerede er på vei ut? Men om man ikke maler grått, hva maler man da? Forskjellig farge i alle rom virker så rotete, jeg er lei av hvitt (derfor vil jeg male). 😄 Ikke lett dette. Anonymkode: f3636...193
monstergospel Skrevet 12. september 2016 #2 Skrevet 12. september 2016 Ja det er på vei ut, nå er det farger som gjelder! Dritt lei grå kjedelige hjem!
Saphyria Skrevet 12. september 2016 #3 Skrevet 12. september 2016 Eneste måten det blir fint på, er om man har fargesterke kontraster på møbler og/eller nips. Eg er mer begeistret for "glade" farger.
Leo Skrevet 12. september 2016 #4 Skrevet 12. september 2016 Grå-trenden er så absolutt på vei ut! Stikk for eksempel innom en butikk som selger maling og ta med deg de siste fargekartene fra Jotun eller kjøp et par interiørmagasiner så får du masse ideer. Å søke på nettet er selvfølgelig også en mulighet, men lettere å se fargene på et fargekart. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #5 Skrevet 12. september 2016 Hva med lys grålilla som tenderer mot hvitt? Eller lys oliven. Passer bra hvis du vil ha en naturstil/rustikk stil. Anonymkode: 885c8...e2c 1
Whoops Skrevet 12. september 2016 #6 Skrevet 12. september 2016 Jeg synes grått er superfint sammen med en varm oransje eller turkis. Vurderer sterkt å male stua mi ganske lys grå med en oransje vegg og noen partier i en litt mørkere gråfarge. Men bare helt grå er kjedelig og kommer ikke til å skje her huset. Det er derimot en ypperlig nøytral farge for å fremheve andre farger.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #7 Skrevet 12. september 2016 Jeg er forelsket i de skitne mørke blåfargene... Men vrien å kombinere med annet enn grått! Anonymkode: f3636...193
Djungelvrål Skrevet 12. september 2016 #8 Skrevet 12. september 2016 Jeg har en farge i stua som heter washed linen. Er en lys og varm gråbeige farge. Velidig fornøyd. Vi har litt fargerike møbler og tepper så stua vår ser ikke "grå" ut.
Gjest Mibella Skrevet 12. september 2016 #9 Skrevet 12. september 2016 Jeg liker ikke grått som farge på vegger, det drar ut all livsgnist og kreativitet i rommet. Da må du balansere veldig med interiøret i så fall.
Sirah Skrevet 12. september 2016 #10 Skrevet 12. september 2016 Liker fremdeles grått jeg da Men hadde kanskje holdt meg til et rom. Ser for meg at noe mer kan bli litt vel?
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #11 Skrevet 12. september 2016 Grått er fint, men jeg er personlig veldig lei av det. JEG skal jo ikke bo i leiligheten din, men hvis du skal ha grått bør du velge en farge med litt liv i (grått er ikke bare grått), og helst holde deg til ett rom. Anonymkode: 90b21...786
Nuttery Skrevet 12. september 2016 #12 Skrevet 12. september 2016 Jeg har malt fargen Pilasterblå i gangen (Jotun) og fargen Lys Lime på kjøkkenet. Gangen og stuen er i stuen Bomull. Ville heller ikke ha så mye hvitt
Djungelvrål Skrevet 12. september 2016 #13 Skrevet 12. september 2016 Nå har vi en photowall i enden av stua med hvit bakgrunn og blå og grønne abstrakte grener og blomster. Det bryter.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #14 Skrevet 14. september 2016 Ikke mal grått! Det første vi gjorde da vi kjøpte leilighet var å male over de gyselige grå veggene som selger nettopp hadde malt Grått ikke bare ser trist ut, men virker faktisk også deprimerende, og uheldig for konsentrasjon. Og i motsetning til hva mange tror, så er det en vanskelig farge å innrede med. Og grå-trenden er definitivt på vei ut. Om noen år vil det bli sett på som veldig umoderne, på linje med glassfiberstrie og veggborder med fruktmotiv... Hvilke farger liker du? Det er jo det aller viktigste. Vil du holde det lyst, eller tør du å gå for de mørkere nyansene? En annen ting er å lese om hvilken påvirkning forskjellige farger har på oss. Trenger du noe som gir deg ro, eller energi? Gode soveromsfarger er blått, grønt og blågrønne farger. Blått og grønt er generelt trygt, og de absolutte favorittfargene verden over, rett og slett fordi de er naturlige å oppholde seg i. Samtidig kan de oppleves litt vel kjølige i enkelte rom, hvertfall de kaldeste tonene. Anonymkode: 43914...e34 2
Arista Skrevet 14. september 2016 #15 Skrevet 14. september 2016 Jeg synes det blir veldig tungt med grått, spesielt på høsten når det er mørkt ute også. Fargerike har et fargekart som heter nøytrale nyanser: http://www.fargerike.no/Global/Fargekart/Fargekart%20-%20Fargerikes%20Noytrale%20Nyanser%202014.pdf Mild Akvamarin er en dus, nydelig blåfarge. Perfekt for soverom (eller stue). Pæresorbet, en veldig dus grønnfarge som er SÅ fin på kjøkken eller stue (eller soverom) er så kjedelig når alle har mørke farger, grått/blågrått/blåsvart osv. Blir så glad når noen velger farger som løfter humøret 1
Aamu Skrevet 14. september 2016 #16 Skrevet 14. september 2016 Den 12.9.2016 at 20.40, AnonymBruker skrev: Jeg skal male min treroms leilighet i gammel bygård. Synes jeg ser så mange stilige leiligheter som er grå, men så innbiller jeg meg at det blir litt trist, rett og slett? Og at denne grå-trenden kanskje allerede er på vei ut? Men om man ikke maler grått, hva maler man da? Forskjellig farge i alle rom virker så rotete, jeg er lei av hvitt (derfor vil jeg male). 😄 Ikke lett dette. Anonymkode: f3636...193 Det er grått fordi folk skal kunne se for seg at de bor der, er det grønt, lilla og rødt så virker det mer som noen annens hjem (og for å være helt ærlig, så er det grelle farger i et hus, det er min personlige mening) Man skal kunne forestille seg "blanke ark". Litt vanskelig å tegne på et burgunderrødt ark, liksom. Grått og andre nøytrale farger appellerer til de fleste. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #17 Skrevet 14. september 2016 Grått er det nye caffe latte. Velg en annen farge Anonymkode: fbdf3...115 1
betrevitaren Skrevet 14. september 2016 #18 Skrevet 14. september 2016 Jeg ELSKER mitt gråe hjem. Hos meg er det absolutt ikke trist, men klassisk og enkelt. Liker du grått, så mal grått. Ikke bry deg om hva som er trendy
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #19 Skrevet 15. september 2016 Grått er trist, både i bolig og klær, det suger farge bort både i rom og i ansikt, jeg ser syk ut med grå jumper på. Gå på en plass de selger maling, og ta med deg de fargekartene de har, og bli inspirert Velg en farge eller flere som DU liker Anonymkode: 2cc81...aaa
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #20 Skrevet 15. september 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Gå på en plass de selger maling, og ta med deg de fargekartene de har, og bli inspirert Velg en farge eller flere som DU liker Anonymkode: 2cc81...aaa Ååååh, det hadde jeg ikke tenkt på. 😄 Anonymkode: f3636...193
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå