Gå til innhold

Barns kalendere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rett på sak. Desember kalendere som lages selv. Tips til 24 så og si gratis aktiviteter? Som kan gjøres alene eller med andre. Helst gratis, evt minimal kostnad. 

Anonymkode: efd46...fbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med ulike forberedelser til jul? 

Bake pepperkaker. Pynte. Lage juledekorasjon. 

Det trenger heller ikke være aktiviteter hver dag. Jeg har kombinert med litt godt. 

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, stan skrev:

Hva med ulike forberedelser til jul? 

Bake pepperkaker. Pynte. Lage juledekorasjon. 

Det trenger heller ikke være aktiviteter hver dag. Jeg har kombinert med litt godt. 

Fine ideer her! Skal gi bort til flere som aldri får oppleve kalender, men som jeg vet ønsker seg det.

Har mange å lage til fra før, og det blir flere i år. Hørtes bra ut å kombinere med litt godt og aktiviteter!

Skrevet

- bake pepperkaker, lussekatter o.l.

- lage julepynt 

- lage julekort

- lage julegaver til besteforeldre (f.eks. male på et Norgesglass og fylle med nøtter, male på kaffekopp, lage meisebolle til fuglene osv osv)

- lese en fin julebok

- aketur

- gå tur i skogen og grille pinnebrød

- lage kakao til kveldsmat

- barnet får velge middag den dagen

- filmkveld i stua med popcorn, barnet får velge film

- tur til svømmehallen eller skøytebanen

- pynte pepperkakehus

- hugge eget juletre

- spillkveld med familien

Kanskje kan du gjøre kalenderen litt spennende ved å lage noen rebuser som må løses for å finne ut hva dagens aktivitet er.

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, Arkana skrev:

- bake pepperkaker, lussekatter o.l.

- lage julepynt 

- lage julekort

- lage julegaver til besteforeldre (f.eks. male på et Norgesglass og fylle med nøtter, male på kaffekopp, lage meisebolle til fuglene osv osv)

- lese en fin julebok

- aketur

- gå tur i skogen og grille pinnebrød

- lage kakao til kveldsmat

- barnet får velge middag den dagen

- filmkveld i stua med popcorn, barnet får velge film

- tur til svømmehallen eller skøytebanen

- pynte pepperkakehus

- hugge eget juletre

- spillkveld med familien

Kanskje kan du gjøre kalenderen litt spennende ved å lage noen rebuser som må løses for å finne ut hva dagens aktivitet er.

Det var veldig mange fine ideer!

Som jeg svarte Stan, så skal jeg gi bort til flere som aldri får oppleve kalender, men som jeg vet ønsker seg det. Har mange å lage til fra før, og det blir flere i år.

Skal deff bruke flere om ikke alle av tipsene! Jeg kan invitere noen av de som skal få kalender til noen av aktivitetene, som bor i andre hus. Ikke mulighet å invitere hver gang, siden vi stadig er på farten med flere små og store. Kan jo legge ved ingredienser til noe av tingene i pakkene. Takk for ditt bidrag!

Skrevet

Kombiner aktiviteter med bilder fra året som har gått. Putt ett eller flere papirbilder i en konvolutt, en konvolutt for hver dag. Bildene limes i album og dere pynter rundt bildene etter barnets alder. Når du ikke putter bilder i konvolutten så lager du til en aktivitet som skal gjøres den dagen. 

Anonymkode: ee385...e31

• Liker 1
Skrevet

Vet jeg er tæit nå, men du skriver stadig "oppleve kalender" som de skal få oppleve en kalender. Kanskje bedre å kalle slike adventskalendere for opplevelsekalender😉 Eller adventskalender med opplevelser👍🏼

(Om du skal gi kalender til så mange, må du på forhånd høre at dette er greit for de voksne som bor i huset med barna, slike opplevelseskalender kan være krevende og koster ofte mer enn vanlig adventskalendere.Men er en flott gave👍🏼)

Vi blander opplevelser og litt annet småting. Den helgen i desember det er julegrantenning ulike steder, kan det være en opplevelse, samt lage krans til døra, trolldeig, ha med en venn hjem, disco med hele familien, se julefilm, lage islykter m konditorfarge.

Anonymkode: b47aa...ea4

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet jeg er tæit nå, men du skriver stadig "oppleve kalender" som de skal få oppleve en kalender. Kanskje bedre å kalle slike adventskalendere for opplevelsekalender😉 Eller adventskalender med opplevelser👍🏼

(Om du skal gi kalender til så mange, må du på forhånd høre at dette er greit for de voksne som bor i huset med barna, slike opplevelseskalender kan være krevende og koster ofte mer enn vanlig adventskalendere.Men er en flott gave👍🏼)

Vi blander opplevelser og litt annet småting. Den helgen i desember det er julegrantenning ulike steder, kan det være en opplevelse, samt lage krans til døra, trolldeig, ha med en venn hjem, disco med hele familien, se julefilm, lage islykter m konditorfarge.

Anonymkode: b47aa...ea4

Kanskje like dumt å skrive tæit med æ, som å skrive oppleve kalender? ;) Feil ordvalg av meg, mente å ha kalender i desember, at de kan oppleve det å ha og eie en egen kalender. Noe de fleste rundt de har. Har lyst at det skal være pakkekalender, fordi jeg vet at det frister mest for de de gjelder. Behøver heller ikke være aktiviteter eller opplevelser i den. Sjokoladekalender er en rimelig løsning, men håper på å få til en annen type. Det er allerede avklart med de foresatte.

Opplevelseskalendere kan også være tilnærmet kostnadsfrie. Fint å spørre om tips her inne! Takk for dine fine tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...