Gå til innhold

Favoritt matbutikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er din favoritt matbutikk, og hvorfor?

Selv liker jeg Rema1000 best, alle remabutikkene i mitt nærområde er nye, store og luftige samt at de har stort og godt utvalg av mat.

I umiddelbar nærhet kan jeg velge Kiwi og Coop Marked, samt en tidl. Rimi som nå er Coop Extra. Kiwi er helt OK, men de som jobber der er høylytte og ikke spesielt hyggelige. Rimi / Coop Extra er alltid møkkete, uryddig og rett og slett ekkel. Coop Marked er alltid utsolgt for de helt elementære ting samt elendig utvalg av matvarer, dog er ferskvaredisken veldig praktisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spar. Vi har Rema, Coop Prix og Spar her hvor jeg bor. Handler veldig sjeldent andre steder enn Spar, da jeg er veldig misfornøyd med frukt og grønt, dårlig dato og dårlig betjening på Rema og Prix. 

Skrevet (endret)

Siden jeg bor i Oslo finnes de fleste matbutikker ikke så langt unna. Bor i kort nærhet til tre store kjøpesentre, så bor i kort avstand til Kiwi, Rema, 2 Meny-butikker, Coop Mega, Coop Prix, Joker og Coop Extra.

Meny og Kiwi, samt Coop Extra er mine favoritter. I tillegg til den lokale fiskebutikken her vi bor.

Meny fordi de som oftest har et veldig godt utvalg og mange spennende produkter. Den ligger i nærheten av her vi bor og det er en butikk jeg tar turen til hvis vil ha noe ekstra.

Kiwi fordi det ligger nærmest oss og de har et greit utvalg. Dessuten er de stort sett billigst på de varene vi bruker mest. 

Har Rema i umiddelbar nærhet, ved siden av Kiwi, og det er en møkkete og fæl butikk. De er stort sett utsolgt for det vi skal ha.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Endret av Yvonne
Skrevet

Meny og Ultra ❤️ Men de er dyre da 😅

Anonymkode: f7238...41d

Skrevet

Ja, enig Rema 1000 er helt ok, og har alle mine varer, det er rent og frukten er delikat. Har også en Meny i gåavstand, som har større utvalg på generelt basis + en meget bra ferskvaredisk, men de er jo klart dyrere. Men de to sammen dekker mitt behov. Handler vel 80/20 Rema/Meny. Må jo begrense matutgiftene :) 

Anonymkode: f3efb...5aa

Skrevet

Jeg foretrekker Kiwi-butikkene. De har store butikker, med greit utvalg. Billigst i pris er dem også, i alle fall der jeg bor.

Jeg ligger langt unna Coop. Det koster mer der. I tillegg liker jeg ikke helt det opplegget der angående Petter Northug. Hvis dette hadde vært i utlandet (med ett langt større spekter av kjendiser og idrettsutøvere) så hadde nok den fyllekjøreren og løgneren blitt dumpet som promotør temmelig kjapt...

Anonymkode: 32b3d...042

Skrevet

Liker best å gå på Bunnpris, men har ingenting i mot Coop heller (så lenge det er utenfor rushtida), og er glad i både Spar og Rema 1000 også.

Skrevet

Jeg har Coop, Rema 1000 og Kiwi som nærmeste matbutikker her jeg bor. Jeg prøver å unngå Coop, for de er flere kroner dyrere på hvert eneste produkt i forhold til f.eks. Rema. Kiwi og Rema er like på priser, billige, og ligger et minutt unna hverandre her jeg bor.

Coop har f.eks. et middagsprodukt jeg bruker hver uke til 60 kroner. Det eksakt samme produktet selger de også på Rema, men der til 50 kroner. Altså hele 10 kr billigere på et eneste produkt. Dette er det samme på alle matvareprodukter, alle er noe dyrere hos Coop. Så i lengden er det langt mer lønnsomt å handle på Kiwi og Rema. Jeg prøver å velge Kiwi hvis mulig, fordi der får jeg Trumf bonus i tillegg til de rimelige prisene.

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Elsker meny! Veldig bra utvalg og gode grønnsaker. Er bare en del for dyrt for en student, så blir ikke så ofte :laugh:

Utover det er det Rema i nærheten av her jeg bor, så blir som oftest der! 

Skrevet

Meny.

Rema.

Coop Extra.

Alt ettersom hva jeg skal ha.

Skrevet

Vi handler stort sett på rema 1000. Rema butikken her er ny, stor og oversiktlig. Godt utvalg, ryddig og rent. Og den ene fyren i kassa er verdens blideste menneske:)

Handler også litt på Spar, har en liten sparbutikk som nærbutikk her i bygda. Der er det begrenset utvalg og dårlig dato på varene. 

Skrevet

Rema og Meny. Rema (her) har stort utvalg, det er rent og pent og de har endel ferskvarer. Pluss at det er billig. Meny har et diiigert utvalg. Koster litt mer der, men noen ganger er det verdt de ekstra kronene for å finne noe litt mer inspirerende enn på Rema :ler:

Kiwi er jeg ikke fornøyd med. Ja, det er billig og ryddig og rent, men jeg blir stadig lurt når jeg handler "på tilbud". Lørdag kjøpte jeg fire 2L Pepsi Max til 79,-, men de slo inn 1,5L og jeg ble trukket 10-15 kr ekstra. Alltid noe sånt som skjer. Dama i kassa glefset og mente jeg hadde kikket på prisen til 1L-flaskene. :sukk:Var skikkelig lang kø da jeg kom tilbake og klaget, og jeg har mye å tenke på om dagen, så jeg bare lot det være.

Anonymkode: 7f442...b5c

Skrevet

Handler så og si bare på Meny. Der har de flotte ferskvaredisker og svært god service. Liker at jeg får alt på ett sted og at man får inspirasjon når man går og handler. 

Skrevet

Om jeg går ca 70 meter så har jeg en bra Kiwi, Coop Mega (med grei fiskedisk og superhyggelig betjening), Rema 1000 som er 'greit nok' i tillegg ligger det 3 asiabutikker som perler på en snor i 3 kvartaler nedover.

Gidder jeg bevege meg snaue 750 meter så finner jeg en Fisk & Vilt, en ny Rema 1000 og en Kiwi til.

Tar jeg bilen i noen få minutter så har jeg 2x Meny, pølsemaker/slakterbutikk og en Spar.

Favoritten blir fort Kiwien rett rundt hjørnet fordi den er helt grei, kombinert med den ene asiabutikken.

Meny og spesialistbutikkene besøkes når jeg skal ha noe annet enn standard lavpriskjede :)

Anonymkode: 7303e...a2e

Skrevet

Jeg velger som regel den nærmeste. Gidder ikke gå og bære lengre enn nødvendig. Akkurat nå er det Kiwi og det er jeg fornøyd med. Før bodde vi nærmest en Menybutikk, det ble dyrt :( 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...