Gå til innhold

Hvordan holde på en med angst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var forrige uke på en date med en fyr som var helt fantastisk, han er virkelig alt jeg er på utkikk etter. Han ga uttrykk for at han likte meg tilbake, og begge var enige om at vi ville møtes igjen. Dette var selvsagt for godt til å være sant. Noen dager senere fikk jeg melding om at angsten han har slitt med tidligere har kommet tilbake, at han har problemer som må bearbeides og at han ikke er klar for å treffe jenter igjen likevel.

Jeg har virkelig ikke lyst til å miste ham, og bryr meg ikke om at han sliter psykisk. Er det noen som har noen tips/ erfaringer rundt hvordan jeg kan uttrykke hvor mye jeg har lyst til å være der for ham, uten at dette skremmer ham bort eller trigger angsten enda mer? Har hørt at eksponeringsterapi er det eneste som hjelper mot angst og vil gjerne hjelpe ham gjennom det, eller at han skal ta kontakt igjen dersom han blir bedre. 

Anonymkode: 3a963...96b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glem det. Han vil ikke.

Anonymkode: ecab5...3a4

• Liker 6
Skrevet

Høres heller ut som han har litt stort ego eller er en skikkelig pyse som ikke takler at han er som han er.

Anonymkode: 181db...79b

Skrevet
35 minutter siden, sportycat skrev:

Jeg hadde tenkt at det kunne være sant, eller at det kunne være en unnskyldning for å ikke møtes. 

Jeg vet hva det vil si å ha angst, dersom det er angst som er problemet.. Jeg sliter litt med angst i stressete situasjoner. Er jeg happy, og lykkelig forelsket så er jeg mye bedre, men når jeg kommer i tøffe og vanskelige situasjoner som jeg ikke liker så dukker angsten opp for fullt. Jeg tror faktisk at han brukte angst som en unnskyldning for å komme seg unna, men jeg vet ikke. Umulig å si. 

Anbefaler deg å ikke jobbe for det. Ville skrevet at jeg synes det var leit at han slet med angst. Og så ville jeg blitt stille, og sett om han tok intiativ igjen. 

Her er typiske unnskyldninger man kan bruke dersom man ikke er interessert: Altså løgner som blir servert: 

1. Jeg har angst, føler meg ikke helt bra, derfor kan jeg ikke møte deg igjen.

2. Jeg og eksen skal se på om vi kan finne sammen igjen. 

3. Jeg er ikke klar for noe nå. 

Noen blir bare stille uten å si noe mer. Noen sier at det direkte: Er ikke interessert i deg. 

Skjønner godt hva du mener, jeg ville også vanligvis tenkt at det bare var en unnskyldning. Men jeg vet at han har slitt med angst og isolert seg fra alle venner osv. før. Og at jeg er den første jenta han har vært på date med siden det begynte å bli bedre. Og han skrev en lang og fin melding om hvor godt han likte meg og hvor klar han var for andre date, før angsten kicket inn for fullt. Pluss at han har sletta profilen sin fra datingsiden vi møttes på. Er derfor jeg har tenkt at det kanskje kan være sant det han sier. Jeg forventer uansett ikke noe fra ham, har bare lyst til å vite at jeg har prøvd, og lurer da på hvordan man burde gå frem uten at det bare legger mer press på ham..

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres heller ut som han har litt stort ego eller er en skikkelig pyse som ikke takler at han er som han er.

Anonymkode: 181db...79b

Psykiske problemer er ofte litt mer sammensatt enn som så, tror nå jeg :) 

Skrevet

Jeg har psykiske problemer på ordentlig, men jeg må også innrømme at de har kommet opp som unnskyldning når jeg ikke klarer å avvise folk rett ut. Store problemer med å sette grenser rundt meg og min person er en del av sykdomsbildet mitt, så det blir på en måte ikke alltid bare løgn heller, hvis du skjønner? Jeg sliter voldsomt med å beskytte meg selv i møtet med andre og ender gjerne opp med å være tettere på folk enn jeg ønsker, og så må jeg bare rømme unna. Dog rømmer jeg ikke dersom jeg faktisk liker noen.

Jeg vet så klart at folk kan reagere på helt andre måter enn jeg gjør, så jeg sier ikke at alt dette er tilfellet for ham, bare hvordan det er for meg, og dermed en alternativ tolkning av hva som kan ha skjedd her.

Anonymkode: bceef...da8

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes også dessverre det høres ut som han bruker angsten som en unnskyldning. Har slitt med ganske tung angst en del år selv. Nå kommer den gjerne kun i situasjoner hvor jeg føler jeg mister kontroll, nye situasjoner, skremmende situasjoner. Var nylig i en bilulykke hvor angsten kom for fullt. Ringte da han jeg holder på med (som jeg pr. da hadde vært på 4-5 dater med), som kom og hjalp meg. Jeg følte meg mye tryggere når han kom og det at han var der hjalp på angsten.

Nå vet jeg ikke hva slags angst fyren din har, men vil tro at om han har de rette følelsene for deg vil han heller ønske å ha deg rundt seg, enn å dytte deg vekk når angsten kommer. Prøv å bare la det ligge for nå. Om han er interessert vil han ønske å ta opp kontakten igjen:)

Anonymkode: 7b4d2...87f

• Liker 2
Skrevet

Anonymkode: 537f3...201

• Liker 1
Skrevet
35 minutter siden, sportycat skrev:

Her er det slik og. Angsten kommer når man er i nye situasjoner, skremmende situasjoner, ubehagelige situasjoner osv. Men en kjæreste ville jo gjøre angsten dempet Så jeg tror ikke trådstarters date er interessert. Jeg vil si at angsten min har vært dempet når jeg har hatt det bra, og når jeg har vært glad og forelsket. Litt angst har alle mer eller mindre. 

Det er nå så, men om man sliter litt psykisk så vil jo en usikker og tydeligvis helt ny datingperiode virke økende på problemene spør du meg. Syns nå han er tøff som sier det som det er og det er jo opp til Ts om hun er villig til å gi han tid og rom og det tempoet han behøver. 

Anonymkode: 781f7...e88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...